Close

ورود به سیستم


برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان به ما بپیوندید - اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کاری - مرکز همکاری های بین المللی ایران فرانس - اخذ تمکن مالی برای همه متقاضیان
  • مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان | بدون مدرک زبان به انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر مهاجرت کن مهاجرت از طریق تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان یکی از بهترین ...

    ادامه مطلب

  •  ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    قابل توجه علاقه مندان به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف در کشور فرانسه به گزارش روابط عمومی مرکز ایران فرانس از دفتر منطقه ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟ عواملی ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان تحصیل ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023 مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | با سرمایه‌گذاری به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ روشی کم‌دردسر و محبوب بسیاری ...

    ادامه مطلب

مهاجرت به آمریکا با ایران فرانس 1402/5/4
روش های مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا | روش‌ها، قوانین و نکات مهاجرت به این کشور پیشرفته


آمریکا، کشوری با بیشترین سطح رفاه
کشور آمریکا یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب برای ایرانیان است. تقریبا تمام افرادی که قصد مهاجرت به کشوری دیگر را دارند، آمریکا را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود بررسی می‌کنند. آخرین آمارها در مورد نرخ مهاجرت ایرانیان به این کشور چیزی حدود 37 درصد ایرانی در آمریکا را نشان می‌دهد. دلایل زیادی برای مهاجرت به آمریکا و انتخاب این کشور توسط ایرانیان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به رفاه اجتماعی و سبک زندگی لوکس، سیستم آموزشی قوی، اقتصاد خوب و... اشاره کرد.
قوانین جدید، مهاجرت ایرانیان به این کشور را ساده‌تر کرده است و با اطلاع از روش‌ها و قوانین مهاجرتی این امکان وجود دارد که بدون هیچ مشکلی برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد. در ادامه با انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا آشنا می‌شویم.


چرا مهاجرت به آمریکا متقاضیان زیادی دارد؟
نه فقط در میان ایرانیان بلکه برای مردم سایر کشورها هم آمریکا یکی از انتخاب‌های اول برای مهاجرت است که مهم‌ترین دلیل آن داشتن اقتصادی قوی و پویا است. تقریبا تمام تغییرات ایجاد شده در کشور آمریکا به منظور رشد این کشور از هر نظر بوده است. در این تغییرات تلاش می‌شود تا بیشترین رفاه و امکانات برای زندگی مردم در این کشور فراهم شود که تمام این‌ها از مزایای مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور هستند. مهم‌ترین مزایای مهاجرت به این کشور در ادامه گفته شده‌اند.


آمریکا یک کشور آزاد است
یکی از شعارهای مهم در معرفی کشور آمریکا، آزادی و اعتقاد به آن است. در آمریکا هر فرد صرف نظر از جایگاه اجتماعی خود می‌تواند به موفقیت رسیده و برای دستیابی به بزرگ‌ترین رویاهای خود هم تلاش کند. در چند سال اخیر، کشور آمریکا یکی از بهترین مقاصد برای افرادی بوده که قصد کارآفرینی و شروع کسب و کار شخصی را داشته‌اند. ایرانیان هم فرصت استفاده از آزادی و امکان کارآفرینی در آمریکا را دارند و تنها ممکن است پروسه انجام این کار برای آن‌ها کمی سخت‌تر باشد.


متنوع‌ترین کشور جهان
مزیت بعدی مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور تنوع بالای قومیت و فرهنگ است. همان‌طور که گفته شد، متقاضیان مهاجرت به کشور آمریکا از تمام جهان هستند بنابراین با زندگی در این کشور فرصت آشنایی با انواع مختلف فرهنگ‌ها و مردم را دارید.


استاندارد بالای زندگی
نسبت به بسیاری از کشورهای جهان سطح رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی در آمریکا بسیار بیشتر است. تقریبا تمام چیزهایی که یک فرد برای شروع زندگی ایده‌آل در بهترین حالت و کیفیت به آن‌ها نیاز دارد، در آمریکا وجود داشته و به سادگی در دسترس است. نیازهای اولیه، آسایش، ثروت، آزادی شخصی و... از مهم‌ترین مسائلی هستند که آمریکا را به انتخابی خوب برای زندگی تبدیل می‌کنند.


اقتصاد فعال حتی در بدترین شرایط
شکی نیست که آمریکا به عنوان قطب اقتصادی جهان بهترین وضعیت را دارد. این کشور توسعه یافته که از نظر تولیدات داخلی ناخالص بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را دارا می‌باشد، نرخ بیکاری کمی دارد و تقریبا تمام افرادی که آمریکا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، فرصت کار و کسب درآمد به میزان کافی را خواهند داشت.
شعار مهمی که در مورد کشور آمریکا وجود دارد، این است که پول در آوردن در این کشور بسیار ساده است و اگر یک فرد ذهنی خلاق و ارتباط اجتماعی خوبی داشته باشد، این امکان را خواهد داشت که خیلی زود به درآمد بالا دست پیدا کند.


آب و هوا و اقلیم خوب
مزیت مهم دیگر مهاجرت به آمریکا، آب و هوا و اقلیم خوب این کشور است. تقریبا تمام انواع آب و هوا در این کشور وجود دارد. این مسئله برای ایرانیان که از کشوری 4 فصل به آمریکا مهاجرت می‌کنند یک مزیت مهم محسوب می‌شود تا از نظر آب و هوا شرایطی شبیه به کشور خود داشته باشند.
برخلاف بسیاری از کشورها که برای استفاده از طبیعت یا گردش و تفریح فرد باید چندین ساعت از خانه خود دور شود، در آمریکا طبیعت و مکان‌های توریستی در نزدیکی شهرها قرار دارند تا تمام مردم به سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.


برخورداری از پیشرفته‌ترین سیستم و تکنولوژی‌ها
طبیعتا کشور آمریکا بدون تکنولوژی و استفاده از آن به قطب اقتصادی و ابر قدرتی در تولیدات داخلی تبدیل نشده است. این کشور در زمینه تکنولوژی نیز پیشرفته است و روند پیشرفت آن رو به رشد است. اگر به دنبال سریع‌ترین سرعت اینترنت هستید، بد نیست که با سفر به آمریکا برای یکبار هم که شده اینترنت این کشور را امتحان کنید تا پرقدرت‌ترین اینترنت جهان را تجربه کنید.


فرهنگ و اجتماعی
آزادی بیان در کشور آمریکا باعث شده که عقاید مختلف در این کشور به سادگی در کنار هم زندگی کنند. نژادهای مختلف در کشور آمریکا با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و مردم این کشور هم ارتباط خوبی با مهاجرین و افرادی که از سایر کشورها به آمریکا مهاجرت می‌کنند، برقرار می‌کنند.
نظام آموزشی


اگر بخواهیم چند کشور برتر از نظر سیستم آموزشی و کیفیت تحصیلی را معرفی کنیم، آمریکا یکی از آن‌ها خواهد بود. این کشور برای تحصیلات ارزش زیادی قائل است و بیشتر پیشرفت‌های خود در زمینه تکنولوژی را مدیون دانشجویان موفق و نوابغ تحصیلی است. صرف نظر از هزینه، کیفیت آموزشی دانشگاه‌های آمریکا در بهترین وضعیت است و در رتبه‌بندی‌های جهانی همواره بالاترین جایگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.


خدمات درمانی
برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که خدمات درمانی در آن‌ها کیفیت چندان مناسبی نداشته یا مردم برای استفاده از خدمات حرفه‌ای درمان مانند مراجعه به متخصص باید چندین هفته منتظر بمانند، آمریکا از این نظر هم وضعیت خوبی دارد. در آمریکا فاصله نوبت‌گیری تا مراجعه به بهترین متخصص نهایتا چیزی حدود 4 هفته زمان می‌برد و در این بازه زمانی هم اگر بیمار نیاز اورژانسی به پزشک و مراقبت‌های درمانی پیدا کرد، بیمارستان‌ها بهترین خدمات را به او ارائه خواهند کرد.


روش‌های مختلف مهاجرت به آمریکا
اولین نکته‌ای که متقاضیان مهاجرت به آمریکا باید از آن اطلاع داشته باشند، روش‌های مهاجرت به این کشور است. سیاست کشور آمریکا برپایه مهاجرت‌پذیری برنامه‌ریزی شده است. در واقع آمریکا سرمایه‌گذاری زیادی روی مهاجران خود می‌کند چون معتقد است که هرکدام از مهاجرین می‌توانند یک نیروی کار موفق در این کشور بوده و به پیشرفت آن کمک کنند. این مسئله باعث شده که مهاجرت به آمریکا با روش‌های مختلف امکان‌پذیر باشد. البته در چندسال اخیر پروسه مهاجرت به این کشور برای ایرانیان کمی محدودتر شده اما هنوز هم این کشور متنوع‌ترین روش‌های مهاجرتی را در میان تمام کشورهای جهان دارا می‌باشد.
برای مهاجرت به آمریکا هم مانند سایر کشورها نیاز به دریافت ویزا است، ویزاهایی که از طریق آن می‌توان به این کشور مهاجرت کرد به دو دسته ویزاهای مهاجرتی و ویزاهای غیرمهاجرتی تقسیم می‌شوند.


مهاجرت از طریق ویزای مهاجرتی
ویزاهای مهاجرتی اولین نوع ویزای آمریکا هستند که امکان اقامت دائم را برای متقاضیان فراهم می‌کنند. افرادی که موفق به دریافت این نوع از ویزای آمریکا می شوند، بعد از ورود به این کشور می‌توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند و به عنوان شهروند آمریکا در آن زندگی کنند. ویزاهای مهاجرتی آمریکا انواع مختلفی دارد اما تمام آن‌ها برای ایرانیان قابل استفاده نیستند. این ویزاها به شرح زیر می‌باشند:
•ویزای ازدواج آمریکا که از انواع ویزای خانوادگی است.
•ویزای کاری که چندسالی است برای ایرانیان غیرقابل دریافت است.
•ویزای سرمایه‌گذاری که شانس دریافت گرین‌ کارت را افزایش می‌دهد.
•ویزای لاتاری که کم‌هزینه‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکا است .


ویزای خانوادگی، متنوع‌ترین ویزای مهاجرتی آمریکا
اولین نوع ویزاهای مهاجرتی آمریکا که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، ویزای خانوادگی است. این ویزا انواع مختلفی دارد که شناخته شده‌ترین نوع آن ویزای ازدواج است. یکی از مزایای کشور آمریکا در امر مهاجرت، سیاست‌هایی است که به منظور جلوگیری از ایجاد فاصله میان اعضای خانواده برقرار کرده است.
در واقع برای افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا با اعضای خانواده خود را دارند، ر‌وش‌های مختلفی وجود دارد که یا تمام افراد خانواده با هم به آمریکا مهاجرت کرده یا خیلی زود بدر کنار هم قرار گیرند. ویزای اقوام درجه یک، نامزدی، ازدواج و... از جلمه ویزاهای خانوادگی هستند که ایرانیان هم در صورت داشتن شرایط مناسب قادر به استفاده از آن‌ها می‌باشند.


ویزای اقوام درجه یک
اگر دارای گرین کارت آمریکا هستید یا موفق به دریافت تابعیت و شهروندی این کشور شده‌اید، این امکان برای شما وجود دارد که اعضای درجه یک خانواده خود را به آمریکا دعوت کنید تا با استفاده از ویزای شما در این کشور زندگی کنند. یکی از مزایای مهم این ویزا، امکان دریافت فوری گرین کارت آمریکا برای افرادی است که از طریق این ویزا به این کشور وارد می‌شوند. شرایط متقاضی دریافت این ویزا بسته به نسبت و وضعیت اقامت شخصی که دعوت‌نامه را ارسال می‌کند متفاوت است که در ادامه توضیح داده خواهد شد.


انواع ویزای اقوام درجه یک
افرادی که می‌توانند از طریق ویزای اقوام درجه یک برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند، پدر، مادر، خواهر یا برادر و فرزندان هستند. همسر در هر شرایطی با ویزای ازدواج و همراهی اقامت کشور آمریکا را دریافت می‌کند.
•فرزند: فرزندان به 4 صورت می‌توانند ویزای اقوام درجیه یک را دریافت کنند. سه حالت مربوط به افرادی است که والدین آن‌ها جز شهروندان آمریکا هستند که در این صورت تمام فرزندان مجرد و بیشتر از 21 سال، متاهل و مجرد کمتر از 21 سال می‌توانند ویزای آمریکا را دریافت کرده و به این کشور وارد شوند، اما اگر والدین دارای گرین کارت آمریکا باشند و هنوز تابعیت این کشور را دریافت نکرده باشند فقط فرزندان زیر 21 سال و مجرد می‌توانند از ویزای اقوام درجه یک استفاده کنند.
•خواهر یا برادر: خواهر و برادر صرف نظر از سن و وضعیت تاهل تنها در صورتی می‌توانند از این ویزا استفاده کنند که شخص مقیم شهروند آمریکا باشد. این نوع ویزا برای افرادی که خواهر یا برادر آن‌ها گرین کارت آمریکا را دارد، صادر نمی‌شود.
•پدر و مادر: در مورد مهاجرت به آمریکا برای پدر و مادر از طریق ویزای اقوام درجه یک هم شرایط به همین صورت است و تنها شهروندان می‌توانند برای اخذ اقامت پدر یا مادر خود اقدام کنند.


ویزای ازدواج
یکی دیگر از روش‌های قانونی و راحت برای مهاجرت به آمریکا و اخذ گرین کارت دائم این کشور، ویزای ازدواج است. البته نکته مهم در مورد این نوع ویزا، این است که به محض ازدواج اجازه اقامت دائم به فرد داده نمی‌شود. در واقع بعد از اینکه ازدواج از طرف مقامات آمریکا تایید شد، پس از مدت زمان مشخص امکان درخواست اقامت دائم برای مهاجر و سپس تابعیت وجود دارد.


مراحل دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج
مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج سه مرحله کلی دارد که تمام متقاضیان اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج باید آن‌ها را سپری کنند. بعد از طی کردن این مراحل گرین کارت فرد صادر شده و می‌تواند در کشور آمریکا اقامت دائم داشته باشد.
•اولین مرحله برای دریافت گرین کارت از طریق ازدواج با تبعه‌ای آمریکایی، انتشار و اعلام ازدواج به مقامات این کشور است. به مظور این کار متقاضی باید فرم مخصوصی که دادخواست اتباع خارجی است را برای اداره مهاجرت آمریکا ارسال کند. هدف از ارسال این فرم، اثبات ازدواج رسمی است. در این حالت همسر به عنوان حامی متقاضی معرفی شده و از طریق تابعیت او، گرین کارت صادر می‌شود.
•بعد از درخواست اولیه وضعیت ازدواج و شرایط ارتباط طرفین بررسی می‌شود. ازدواج با تبعه آمریکا دارای دو حالت ازدواج در خاک آمریکا و ازدواج غیابی است که شرایط صدور گرین کارت در هر کدام از آن ها متفاوت می‌باشد.
•در نهایت اگر در مرحله دوم هم تمام شرایط لازم وجود داشته باشد، فرد برای انجام مصاحبه دریافت گرین کارت دعوت می‌شود .


قوانین ویزای ازدواج برای مهاجرت به آمریکا
ازدواج با یک شهروند آمریکایی سریع‌ترین راه برای مهاجرت به آمریکا است اما قوانین خاص خود را هم دارد. به عنوان مثال تا 6 ماه و در بعضی موارد 9 ماه، اقامتی که به شخص داده می‌شود موقتی است و دائمی شدن آن مشروط به اثبات ازدواج واقعی است. بنابراین افرادی که با تصور دریافت فوری اقامت قصد استفاده از این روش را دارند بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنند.
فرآیند دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج گاهی‌اوقات تا 2 سال زمان می‌برد و در این مدت زوج حتی در صورت صوری بودن ازدواج باید مانند یک زوج واقعی در کنار هم زندگی کنند. در صورتی که ثابت شود ازدواج صرفا برای دریافت گرین کارت و اقامت بوده حتی اگر فرد موفق به مهاجرت به آمریکا شده باشد، جرم محسوب شده و مجرمان مطابق قوانین فدرال مجازات می‌شوند.


ویزای تولد
ویزای تولد یکی دیگر از ویزاهای مهاجرتی آمریکا است. پیش از توضیح این نوع ویزا بهتر است با سیستم تولد و دریافت ویزای آن در کشورهای مختلف آشنا شوید. به طور کلی تولد یک نوزاد در کشوری دیگر از دو طریق به خود نوزاد و خانواده او تابعیت می‌دهد، خون یا خاک. تابعیت از طریق خون به این معنی است که شهروندی و تابعیت یک فرزند تنها در صورتی امکان‌پذیر است که پدر یا مادر او تبعه کشوری باشند که در آن متولد شده است. در این شرایط حتی اگر فرزند در کشوری دیگر متولد شده اما پدر و مادر او تابعیت کشور مورد نظر را داشته باشند هم حق شهروندی به او داده می‌شود.
در سیستم تابعیت خاک اما تفاوتی ندارد که پدر و مادر تابعیت کشور محل تولد را داشته باشند یا نه، تنها با تولد کودک در آن کشور و اثبات این موضوع، حق تابعیت به نوزاد داده شده و در بعضی کشورها والدین هم می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.


قانون خاک در آمریکا
در آمریکا قانون تابعیت تولد برپایه تابعیت خاک است و برای مهاجرت به آمریکا از طریق تولد می‌توان از قوانین تابعیت خاک استفاده کرد. در واقع کودکی که در این کشور به دنیا می‌آید با یکی از شش حالت زیر شهروند آمریکا محسوب می‌شود.
•تولد در یکی از ایالت‌های آمریکا و اثبات آن که تابعیت حق تولد نامیده می‌شود.
•تولد از والدینی که تابعیت کشور آمریکا را دارند.
•یکی از والدین تبعه آمریکا باشد.
•فرزندانی که والدین آن‌ها تبعه آمریکا هستند اما در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند.
•کودکانی که پدربزرگ یا مادربزرگ آن‌ها تبعه آمریکا هستند و پدر و مادر نه.
•فرزندانی که والدین آن‌ها شهروندی آمریکا را دریافت کرده باشند.
البته یک حالت دیگر هم وجود دارد و آن نوزادان رها شده و مجهول الوهیت هستند که در صورت پیدا نشدن والدین، تابعیت آمریکا را به محض تولد دریافت می‌کنند.


پرطرفدارترین راه مهاجرت به آمریکا، ویزای لاتاری
اگر متقاضی مهاجرت به آمریکا باشید، حتما واژه لاتاری و ویزای لاتاری را شنیده‌اید. این روش شناخته شده یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت گرین کارت آمریکا است اما اگر خوش‌شانس باشید. لاتاری گرین‌ کارت در واقع همان گرین کارت دائمی است که به فرد اجازه اقامت دائم در آمریکا را می‌دهد و از طریق آن می‌تواند مهاجرت به آمریکا را با کمترین هزینه انجام داده و به محض ورود از تمام مزایای شهروندی آمریکا استفاده کند.
این ویژگی‌ها باعث شده که لاتاری پرطرفدارترین روش برای مهاجرت به آمریکا باشد و البته که رقابت زیادی هم بر سر دریافت آن است چون همه شانس مهاجرت با آن را ندارند و همه ساله از میان افراد زیادی که برای دریافت گرین کارت از این طریق اقدام کنند، تعداد کمی موفق به برنده شدن در لاتاری آمریکا می‌شوند.


شرایط ثبت نام و استفاده از لاتاری
برای ثبت‌نام در لاتاری نیاز به پاسپورت، عکس لاتاری و مشخصات فردی است. همه افراد بدون محدودیت جنسیت و مذهب شانس شرکت در این قرعه‌کشی را دارند و تنها شرطی که در چندسال اخیر برای شرکت‌کنندگان لاتاری گذاشته شده حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کاری است.
برای ثبت نام در لاتاری هر فرد باید بیشتر از 18 سال داشته باشد و افراد با سن کمتر باید زیر مجموعه خانواده خود باشند. همه ساله در ماه اکتبر سایت مربوط به ثبت نام، لیستی از کشورهای مجاز برای شرکت در این قرعه‌کشی را ارائه می‌کند که هنوز ایران در این مورد محدود نشده است. بعد از پرداخت هزینه لاتاری که چیزی حدود 600 دلار است یک شانس قرعه‌کشی به متقاضی داده می‌شود. باتوجه به اینکه هر فرد یک بار در سال شانس شرکت در لاتاری را دارد باید دقت کرد که مدارک و... برای ثبت نام کامل و بدون نقص باشند.


بالا بردن شانس برنده شدن
بد نیست بدانید که اگر با همسر خود برای شرکت در قرعه‌کشی ثبت نام کنید، شانس شما برای برنده شدن در لاتاری دو برابر می‌شود. این روش کم‌هزینه‌ترین راه برای مهاجرت به آمریکا است و در صورتی که فرد موفق به قبولی در آن شود تنها باید هزینه‌های سفارت را پرداخت کند.


ویزای سرمایه‌گذاری و مهاجرت به وسیله آن
سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا و دریافت ویزای این کشور از این طریق یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آمریکا به صورت دائمی است. این کشور به عنوان بزرگ‌ترین قطب اقتصادی جهان همیشه استقبال خوبی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی داشته است تا علاوه بر تجربه و توانایی‌ها، سرمایه خود را هم به راحتی وارد آمریکا کنند.
افرادی که موفق به سرمایه‌گذاری در آمریکا می‌شوند امکان دریافت گرین کارت را دارند و بعد از دریافت گرین کارت هم می‌توانند فورا برای اخذ تابعیت و شهروندی آمریکا اقدام کنند. نکته مهمی که در مهاجرت به آمریکا از این طریق وجود دارد، احتمال از دست رفتن سرمایه در انتخاب اشتباه محل سرمایه‌گذاری است. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدام در این زمینه، اطلاعات خود را در مورد سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا تکمیل کرد.


شرایط سرمایه‌گذاری در آمریکا
برای سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا قوانین و شرایط مختلفی وجود دارد. افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت از این روش می‌باشند مجاز به سرمایه‌گذاری به میزان معین در این کشور هستند. راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد، به عنوان مثال افراد می‌توانند یکی از کسب‌ و کارهای موجود را خریداری کنند مانند شرکت‌های در حال ورشکستگی یا نیازمند شریک. همچنین افراد می‌توانند کسب و کار شخصی خود را نیز راه‌اندازی کنند.
برای سرمایه‌گذاری در ایالت‌های بزرگ و مناطق شهری چیزی حدود 200 هزار دلار سرمایه نیاز است و برای مناطق روستایی این مبلغ به نصف می‌رسد. برای اینکه فرد از طریق سرمایه‌گذاری موفق به اخذ اقامت دائم آمریکا شود، سرمایه باید 2 سال در آمریکا را باقی مانده و 10 نفر از طریق آن دارای شغل باشند.


انواع ویزا برای مهاجرت سرمایه‌گذاری
ویزای مهاجرتی سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا چند نوع مختلف دارد. مناطق هدف در کشور آمریکا مشخص هستند، شهرهای اصلی و مناطق روستایی در اطراف آن. ویزای مهاجرتی از طریق سرمایه‌گذاری در هرکدام از این مناطق بسته به اینکه سرمایه‌گذاری یا خلق شغل در داخل یا خارج این مناطق انجام شود، انواع مختلفی دارد.
اقامت اولیه‌ای که به سرمایه‌گذار داده می‌شود اقامتی دو ساله و مشروط است، تقریبا 90 روز قبل از تمام شدن مدت اقامت اولیه متقاضی باید مدارک لازم را برای تمدید اقامت به سفارت و اداره مهاجرت آمریکا ارائه کند. این مدارک شامل اثبات انجام تعهدات توسط سرمایه‌گذار می‌باشند، در صورتی که بعد از بررسی صحبت تمام این مدارک تایید شد گرین کارت فرد صادر می‌شود و مهاجرت به آمریکا دائمی می‌شود.
مدارک مورد نیاز
برای مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری مدارک مختلفی نیز مورد نیاز است که تکمیل آن‌ها چه برای دریافت اقامت دائم و چه برای سرمایه‌گذاری در این کشور الزامی است. مدارک لازم برای انجام این کار به شرح زیر می‌باشند.
•مدارک هویتی
•پاسپورت
•عکس سرمایه‌گذار به تعداد 2 قطعه
•گواهی اثبات تمکن مالی
•گواهی پزشکی و نامه‌های سلامت جسمی، روانی
•طرح تجاری
•گواهی قانونی بودن سرمایه
•مدارک خرید شرکت
•اظهارنامه‌های شرایط شغلی


مهاجرت به آمریکا با ویزاهای موقت یا غیرمهاجرتی
روش‌های دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا به طور کامل بررسی شدند، مهاجرت کاری از دیگر روش‌های دریافت ویزای مهاجرتی است که متاسفانه برای ایرانیان قابل استفاده نمی‌باشد. بعد از روش‌های دریافت ویزای مهاجرتی، ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا هستند که اجازه اقامت موقت را به متقاضی ارائه می‌کنند. انواع ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا که برای ایرانیان هم قابل دریافت می‌باشند، سه نوع ویزای زیر هستند:
•ویزای توریستی: موقتی‌ترین نوع دریافت ویزای آمریکاست که برای تفریح، دیدار با خانواده، درمان یا بررسی وضعیت آمریکا به منظور سرمایه‌گذاری صادر می‌شود. این ویزا چیزی حدود 6 ماه اجازه اقامت در خاک آمریکا را به دارنده آن می‌دهد.
•ویزای تحصیلی: نوع دیگر ویزای موقت، ویزای تحصیلی است که اجازه تحصیل در دانشگاه‌ها یا مدارس کشور آمریکا را به متقاضی می‌دهد. این ویزا تحت شرایط خاص قابلیت تبدیل به ویزای دائمی را دارد اما در حالت کلی یک ویزای موقتی است که به اندازه طول دوره تحصیل اجازه اقامت در آمریکا را برای فرد صادر می‌کند.
•ویزای نامزدی: ویزای نامزدی در نهایت، آخرین نوع ویزای کشور آمریکاست که تا حدودی شبیه به ویزای ازدواج است اما موقتی‌تر است.


ویزای توریستی آمریکا
ویزای توریستی آمریکا، اجازه اقامت کوتاه مدت در این کشور را به متقاضی می‌دهد. بیشترین زمانی که با استفاده از این ویزا می‌توان در کشور آمریکا اقامت کرد 6 ماه است. این ویزا انواع مختلفی دارد که هدف متقاضی را از سفر به آمریکا مشخص می‌کند.
ویزای توریستی B1
این ویزا مناسب افرادی است که با اهداف تجاری وارد آمریکا می‌شوند اما قصد سرمایه‌گذاری ندارند. در واقع هدف تجاری آن‌ها کوتاه مدت است و برای یک برنامه‌ریزی یا بررسی شرایط قصد سفر به آمریکا را دارند. به عنوان مثال افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در آمریکا را دارند با استفاده از این ویزا می‌توانند به این کشور سفر کرده و با مشاورین و همکاران تجاری خود مشورت کنند. همچنین جهت شرکت در سمینارهای علمی، دوره‌های نمایشگاهی و... که تاریخ مشخصی دارند نیز این ویزا قابل دریافت می‌باشد.
ویزای توریستی B2
نوع بعدی ویزای توریستی آمریکا مناسب افرادی است که قصد تفریح، ملاقات با دوستان و... را دارند. برای این افراد بازه زمانی خاصی جهت اقامت در آمریکا مطرح نیست بنابراین بیشترین حالت اقامت موقت که 6 ماه است در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا از جاذبه‌های توریستی آمریکا استفاده کرده یا برای درمان بیماری خود به معاینات پزشکی در این کشور بپردازند.


شرایط و مدارک دریافت ویزای توریستی
متقاضی دریافت ویزای توریستی پیش از هر چیز باید ثابت کند که وابسته کشور خود است و از سفر به آمریکا قصد پناهندگی یا اقامت غیرقانونی در این کشور را ندارد. به این منظور ارائه گواهی اشتغال به تحصیل، بیمه یا اشتغال به کار و... مناسب می‌باشد. همچنین متقاضی باید تمکن مالی برای اقامت در کشور آمریکا در مدت زمان مشخص را داشته باشد، بنابراین ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی هم الزامی است.
از مدارک مهم دیگر برای دریافت ویزای توریستی می‌توان به پاسپورت، فرم درخواست، عکس، مدارک هویتی، اسناد زمین یا خانه، برنامه کاری فرد، ارائه برنامه زمان‌بندی برای اقامت در آمریکا و... اشاره کرد.


ویزای تحصیلی ساده‌ترین روش مهاجرت به آمریکا
همانند تمام کشورها، آمریکا هم توسط بسیاری از افراد به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می‌شود که باتوجه به اعتبار بالای دانشگاه‌های این کشور چندان دور از انتظار نیست. نظام آموزشی کشور آمریکا به دو دسته دوران پیش از دانشگاه یا مدرسه و دوران دانشگاهی و تحصیلات عالی تقسیم می‌شود.
سن ورود به مدارس کشور آمریکا 5 سال است و تا 12 سال بعد افراد به تحصیل در دوران پیش از دانشگاه می‌پردازند. آخرین مقطع مدرسه در این کشور دیپلم که با دریافت آن تحصیلات دوران دبیرستان به پایان می‌رسد. دوران دانشگاه بعد از 17 سالگی آغاز می‌شود و اولین مقطع دانشگاهی در این کشور کاردانی است. به ترتیب بعد از آن کارشناسی یا لیسانس، دوره‌های فوق لیسانس و دکترا در این کشور قابل تحصیل هستند.


مزایای تحصیل در آمریکا
امتیازات زیادی برای افرادی که برای مهاجرت به آمریکا از روش تحصیلی استفاده می‌کنند، وجود دارد. سیستم آموزشی کشور آمریکا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در تمام جهان است که در کنار رفاه اجتماعی و کیفیت بالای زندگی شرایط خوبی برای مهاجران این کشور فراهم می‌کند.
پس ار فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا، دانشجویان شانس زیادی برای پیدا کردن کار در کشور آمریکا دارند، همچنین اعتبار بالای مدرک دانشگاه‌های این کشور باعث می‌شود که شانس فرد برای اشتغال در دیگر کشورها هم چندین برابر شود. از مهم‌ترین مزایای تحصیل در آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•تحصیل در بهترین سیستم آموزشی: سیستم آموزشی قوی و با کیفیت آمریکا مهم‌ترین مزیت تحصیل در این کشور است. تقریبا تمام دانشگاه‌های این کشور بالاترین رتبه‌ها را در رنکینگ جهانی دانشگاهی دارند.
•قدرت انتخاب بالای متقاضیان: متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا انتخاب‌های زیادی چه از نظر رشته‌های تحصیلی و چه از نظر دانشگاه‌ها دارند.
•جامعه چند فرهنگی دانشگاهی: یک مزیت مهم دیگر تحصیل در آمریکا وجود دانشجویان از کشورها و فرهنگ‌های مختلف است که فرصت آشنایی با انواع اقوام را به دانشجو می‌دهد. این ویژگی برای دانشجویانی که قصد اقامت دائم در کشوری دیگر را دارند بسیار مهم است تا با روحیات و چگونگی ارتباط با مردم مختلف آشنا شوند.
•تسلط به زبان: مهاجرت به آمریکا یا هر کشوری بدون تسلط به زبان انگلیسی که زبان بین‌المللی در جهان است امکان‌پذیر نیست و مهاجرت تحصیلی بهترین راه برای تسلط به زبان و اصطلاحات مختلف آن است.


مقاطع و دوره‌های تحصیلی کشور آمریکا
همان‌طور که گفته شد برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل می‌توان از دوران مدرسه یا دانشگاه اقدام کرد. البته مهاجرت از دوران مدرسه مشکلات و هزینه‌های بیشتری دارد بنابراین چندان توصیه نمی‌شود. پرمتقاضی‌ترین مقطع تحصیلی برای مهاجرت به آمریکا تحصیلات تکمیلی است که مربوط به دوران دانشگاه است.
دوره‌های دانشگاهی کشور آمریکا به ترتیب با کاردانی یا فوق دیپلم که دوره‌ای تقریبا 2 ساله بوده و در کالج‌های این کشور برگزار می‌شود، آغاز می‌شوند. این دوره‌ها بیشتر نیروی متخصص فنی آموزش می‌دهند. بعد از کاردانی دوره لیسانس یا کارشناسی به مدت 4 سال، دوره ارشد به مدت 2 تا 3 سال و دکترا است که بسته به رشته تا 5 سال نیز زمان می‌برد.
انواع بورسیه‌های تحصیلی آمریکا
علی‌رغم مزایای بالای تحصیل در آمریکا، یک مشکل بزرگ در مسیر متقاضیان تحصیلی این کشور وجود دارد و آن هزینه‌های تحصیل است. افرادی که خواهان مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل هستند باید توانایی مالی پرداخت شهریه را داشته باشند اما برای باتوجه به سیاست مهاجرپذیری که در ابتدای مقاله گفته شد، برای راحتی مهاجرین بورسیه‌های مختلفی از سمت دولت آمریکا به دانشجویان بین‌المللی داده می‌شود.
بعضی از بورسیه‌ها تمام هزینه تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهند و معمولا به دانشجویان نخبه داده می‌شوند. افرادی که متقاضی مهاجرت به آمریکا از طریق بورسیه‌های تحصیلی هستند، باید برای دریافت فاند آمریکا اقدام کنند. فاند یک کمک هزینه تحصیلی است که قبل از پرداخت شهریه به دانشجو داده می‌شود.


شرایط متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی
اگر متقاضی مهاجرت به آمریکا با ویزای تحصیلی هستید باید مدارک آخرین دوره تحصیلی خود را جهت پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این کشور داشته باشید. همچنین تسلط به زبان انگلیسی و کسب نمره قابل قبول برای ورود به دانشگاه‌های این کشور الزامی است. حداقل معدل برای پذیرش در دوره لیسانس آمریکا 15 به بالاست که در بعضی از دانشگاه‌ها بیشتر نیز هست. پرداخت هزینه‌های تحصیل به عهده خود دانشجو است بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای این نوع مهاجرت، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین هزینه‌ها انجام شود.


مدارک لازم برای دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی
برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل دو مرحله وجود دارد. اولین مرحله پذیرش تحصیلی و دومین مرحله اخذ ویزای تحصیلی است که مدارک مورد نیاز برای هر مرحله به شرح زیر است:
•مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی: مدارک هویتی، پاسپورت، مدارک تحصیلی آخرین مقطع، مدرک زبان، انگیزه‌نامه، مدارک تمکن مالی، رزومه کاری یا تحصیلی، مقالات و کتاب در صورت موجود بودن و تکمیل فرم پذیرش تحصیلی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا هستند.
•مدارک دریافت ویزا: برای دریافت ویزای تحصیلی نیز نیاز به ارائه مدارکی مانند پاسپورت، مدرک سو پیشینه، نامه پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه آمریکا، مدارک تمکن مالی و ضمانت مالی در صورت داشتن سرپرست، فیش واریز شهریه، تکمیل فرم ویزای تحصیلی، مدارک سابقه کاری، برنامه درسی و... است.


ویزای نامزدی
نوع بعدی ویزای موقت یا غیرمهاجرتی آمریکا ویزای نامزدی است. این ویزا به متقاضی اجازه می‌دهد تا از طریق حمایت همسر خود به آمریکا سفر کرده تا ظرف 90 روز ازدواج خود را رسمی و ثبت کنند. اگر در این مدت ازدواج رسمی نشده یا عقد در اداره شهروندی ثبت نشود متقاضی باید از خاک آمریکا خارج شود.
شرایط شهروند آمریکا برای نامزدی با اتباع خارجی
افرادی که قصد حمایت یک تبعه خارجی به عنوان نامزد را دارند بای شهروند آمریکا بوده یا تابعیت این کشور را داشته باشند، در واقع صرف داشتن گرین کارت برای این کار کافی نیست. همچنین باید توانایی مالی کافی برای حمایت نامزد خود جهت مهاجرت به آمریکا را داشته باشند. نباید ممنوعیتی برای ازدواج این دو نفر وجود داشته باشد، مثلا هیچکدام نباید متاهل باشند. تنها 90 روز برای مهاجرت به آمریکا و رسمی کردن ازدواج نامزدها زمان داده می‌شود، بنابراین بهتر است اقدامات اولیه این کار پیش از درخواست ویزا انجام شود.
مدارک لازم برای دریافت ویزای نامزدی
برای دریافت ویزای نامزدی و مهاجرت به آمریکا از این طریق ابتدا باید فرم مربوط به این ویزا را تکمیل و به سفارت ارسال کرد، پاسپورت، عکس، شناسنامه و گواهی عدم سو سابقه از دیگر مدارک لازم برای دریافت این نوع ویزا هستند. همچنین متقاضی این ویزا باید معاینات کامل پزشکی را جهت اطمینان از سلامت روحی و جسمی انجام دهد. اگر هر کدام از دو طرف ازدواج قبلی داشته باشند، مدارک مربوط به اتمام ازدواج و طلاق رسمی نیز مورد نیاز است.


ویزای هنرمندی و افراد موفق
یکی از راه‌های دیگر برای مهاجرت به آمریکا که قابل استفاده برای هنرمندان یا افرادی است که در زمینه‌ای خاص دارای تجربه و فعالیت‌های خارق‌العاده هستند، ویزای هنرمندی است. این ویزا در انواع مختلف از نظر اعتبار اقامت در آمریکا به افرادی که در زمینه ورزش، هنر و... در سطح جهانی شناخته شده باشند داده می‌شود.
بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی ایرانیان
بعد از آشنایی با روش‌های مهاجرت به آمریکا و انتخاب بهترین راه بسته به شرایط، انتخاب شهر و مقصد مهاجرت مهم‌ترین اقدامی است که باید انجام شود. در مورد انتخاب شهر افراد دو دسته می‌شوند. بعضی از افراد شهر مورد نظر را براساس رفاه و امکانات زندگی انتخاب می‌کنند و طبیعتا هزینه‌ها در این انتخاب تاثیری ندارد، اما گروه دیگر شهر محل اقامت خود را براساس هزینه‌های زندگی در آن انتخاب می‌کنند که برای هر دو گروه مواردی را در ادامه معرفی می‌کنیم.
شهرهای با بالاترین سطح رفاه
•مدیسون
•رالی دورهام
•سیاتل
•هوستون
•دالاس
•نشویل
•بوستن
•پورتلند
شهرهای ارزان
•ال پاستو
•ویچیتا
•توسال
•میزا
•اوماها
•ممفیس
•وریجینیا بیچ


هزینه‌های مهاجرت به آمریکا
در نهایت آخرین مسئله‌ای که متقاضیان مهاجرت به آمریکا باید از آن مطلع باشند، هزینه‌های زندگی و مهاجرت به این کشور است. به طور کلی هزینه مهاجرت به روش انتخابی بستگی دارد. لاتاری ارزان‌ترین روش مهاجرتی به آمریکاست و بعد از آن کم‌هزینه‌ترین راه مهاجرت، ویزای خانوادگی است که از انواع مهاجرت دائمی آمریکا هستند. در مهاجرت موقت کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت تحصیلی است و بعد از آن مهاجرت نامزدی قرار دارد. البته این رده‌بندی براساس هزینه‌های سفارت و دریافت ویزاست و هزینه‌های زندگی و اقامت در آمریکا در هر روش جزئیات بیشتری دارند.


تضمین آینده‌ای موفق با مهاجرت به آمریکا
انتخاب مقصد مهاجرتی افرادی که به دنبال مهاجرتی موفق و آینده‌دار هستند و از همان ابتدا با هدف مهاجرت دائم اقدام به این کار می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. در چنین شرایطی آمریکا می‌تواند بهترین انتخاب افراد باشد. اگر متقاضی مهاجرت به آمریکا موفق به انجام این کار شود، آینده او از نظر رفاه اجتماعی و سبک زندگی تضمین می‌شود. برای بالا بردن شانس مهاجرت به آمریکا بهتر است که پیش از هر اقدامی با تمام قوانین و جزئیات هر روش مهاجرتی آشنا بود و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کرد.

روش های مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا با ایران فرانس   [ 1402/5/4 ]
روش های مهاجرت به آمریکا


همکاران مرکز ایران فرانس در استان های کشور