Close

ورود به سیستم


برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان به ما بپیوندید - اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کاری - مرکز همکاری های بین المللی ایران فرانس - اخذ تمکن مالی برای همه متقاضیان
  • مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان | بدون مدرک زبان به انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر مهاجرت کن مهاجرت از طریق تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان یکی از بهترین ...

    ادامه مطلب

  •  ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    قابل توجه علاقه مندان به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف در کشور فرانسه به گزارش روابط عمومی مرکز ایران فرانس از دفتر منطقه ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟ عواملی ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان تحصیل ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023 مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | با سرمایه‌گذاری به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ روشی کم‌دردسر و محبوب بسیاری ...

    ادامه مطلب

مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس 1402/6/25
مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس


مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید
مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان
تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان و زندگی در کشورهای پیشرفته برای هر دانشجویی جذاب است. به همین دلیل طی سال‌های اخیر مهاجرت از طریق تحصیل به یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی تبدیل شده است. این روش مهاجرتی به دلایل مختلف مانند سهولت، هزینه پایین و دردسترس‌بودن توانسته به محبوب‌ترین روش مهاجرتی در بین دانشجویان ایرانی تبدیل شود. البته باید اشاره کرد که مهاجرت تحصیلی از زمان‌های قدیم در بین ایرانیان رایج بوده است. برای آشنایی با این روش ارزان و محبوب مهاجرتی و دریافت خدمات مشاوره‌ای و حقوقی از موسسه مهاجرتی مهاجرین، با ما همراه باشید.


چرا مهاجرت از طریق تحصیل روشی محبوب است؟
برخلاف باور بسیاری از مردم، مهاجرت امری بسیار دشوار و پیچیده است. به همین دلیل افرادی که به مهاجرت علاقه دارند به دنبال روش‌هایی می‌گردند که دشواری کم‌تری داشته باشد. یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی که همواره در طول تاریخ افراد زیادی با استفاده از آن به کشورهای دیگر مهاجرت کردند، مهاجرت از طریق تحصیل است. این روش مهاجرتی به دلایل زیادی مانند هزینه پایین و قدرت بالای انتخاب مقصد مهاجرت توانسته محبوب شود.
بسیاری از روش‌های مهاجرتی مانند سرمایه‌گذاری نیازمند هزینه زیادی هستند و جوانان و دانشجویان امکان پرداخت این هزینه را ندارند. درصورتی‌که برای مهاجرت از طریق تحصیل افراد نیاز به پرداخت هزینه هنگفتی ندارند و تنها با تلاش و مطالعه می‌توانند به کشور موردنظر خود مهاجرت کنند.


ریسک پایین مهاجرت از طریق تحصیل
مهاجرت ریسک‌های فراوانی دارد اما با انتخاب روش درست مهاجرتی می‌توان این ریسک‌ها را تا حد ممکن کاهش داد. ریسک مهاجرت از طریق تحصیل نسبت به روش‌هایی مانند مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و یا ازدواج بسیار پایین‌تر است. برای مثال در مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، شما ممکن است تمام سرمایه خود را برای ثبت شرکتی در یک کشور خارجی ثبت کنید. بعد از ثبت شرکت، شرکت شما باید سودآور باشد وگرنه اقامت سرمایه‌گذاری شما لغو می‌شود.
در آن صورت شما هم سرمایه خود را از دست داده‌اید و هم از کشور موردنظر اخراج شده‌اید. برخلاف این روش‌ها، مهاجرت از طریق تحصیل ریسک بسیار کمی دارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده‌تر به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید. برای این که مهاجرت تحصیلی شما بدون ایراد و ریسک باشد، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای و حقوقی موسسه مهاجرتی مهاجرین استفاده کنید.


چه مدارکی برای مهاجرت از طریق تحصیل نیاز است؟
مدارک موردنیاز برای مهاجرت از طریق تحصیل بسته به کشور موردنظر می‌تواند متفاوت باشد اما برخی مدارک برای مهاجرت تحصیلی به تمام کشورها موردنیاز هستند. از جمله این مدارک می‌توان به پاسپورت، ریز نمرات دانشگاه، انگیزه‌نامه و گواهی تمکن مالی اشاره کرد. این مدارک عموما برای اثبات انگیزه و نیست شما به دولت کشور مقصد استفاده می‌شوند. برای مثال دانشگاه یا دولت کشور مقصد برای اطمینان از عملکرد تحصیلی شما نیاز به انگیزه‌نامه و ریز نمرات دانشگاهی شما دارد. تمام مدارک موردنیاز برای مهاجرت از طریق تحصیل عبارت‌اند از:
•پاسپورت معتبر و شناسنامه
•رزومه کاری و تحصیلی
•سوابق شغلی برای دریافت امتیاز بیشتر
•مدرک زبان
•توصیه‌نامه
•گواهی تمکن مالی یا گردش حساب بانکی چهار سال اخیر
•سند ازدواج برای دانشجویان متاهل
•انگیزه‌نامه


مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان ممکن است؟
این سوال برای بسیاری از دانشجویانی که به مهاجرت از طریق تحصیل علاقه‌مند هستند وجود دارد که آیا بدون مدرک زبان نیز می‌توان پذیرش تحصیلی گرفت؟ در جواب به این سوال باید گفت که قوانین هر دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است اما به‌طورکلی تقریبا تمام دانشگاه‌ها برای صدور پذیرش تحصیلی به مدرک زبان نیاز دارند. برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های کشور قبرس، برخورداری از مدرک زبان را جزو شروط صدور پذیرش تحصیلی ندارند. باید اشاره کرد که برخی دانشگاه‌ها داشتن مدرک زبان انگلیسی را شرط می‌کنند درصورتی‌که برخی دانشگا‌ه‌های دیگر، داشتن مدرک زبان محلی کشور مقصد را نیز کافی می‌دانند.


در چه مقاطعی می‌توان برای مهاجرت تحصیلی اقدام کرد؟
خبر خوب برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل را دارند این است که دانشجویان می‌توانند در تمام مقاطع تحصیلی در کشورهای پیشرفته به تحصیل بپردازند. دانشگاه‌های خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از کشورهای دیگر دانشجو می‌پذیرند. باید توجه داشت که دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی بسیار دشوار است و دانشجویان عموما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به مهاجرت از طریق تحصیل می‌کنند. اگر در هر یک از مراحل مهاجرت تحصیلی خود نیاز به مشاوره و کمک داشتید، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای و حقوقی موسسه مهاجرتی مهاجرین کمک بگیرید.


مزایای مهاجرت تحصیلی؛ ارزان، آسان و در دسترس
همان‌طور که عنوان شد هر روش مهاجرتی مزایای مخصوص به خود را دارد اما برخی روش‌های مهاجرتی مانند مهاجرت از طریق تحصیل دارای مزایای بسیار بیشتری هستند. از مزایای مهاجرت تحصیلی می‌توان به هزینه پایین، دردسترس‌بودن و قدرت بالای انتخاب کشور مقصد اشاره کرد. تمام این مزایا باعث شده است که بسیاری از افراد مهاجرت تحصیلی را بهترین روش مهاجرتی بدانند. با مهم‌ترین مزایای مهاجرت از طریق تحصیل آشنا می‌شویم.


هزینه پایین مهاجرت از طریق تحصیل
یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای مهاجرت از طریق تحصیل، هزینه پایین آن است. همان‌طور که عنوان شد افراد برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری باید مبالغ زیادی را هزینه کنند. در برخی از موارد این مبالغ به چندین میلیون دلار نیز می‌رسد. درصورتی‌که برای مهاجرت از طریق تحصیل شما فقط باید هزینه بلیت هواپیما و دریافت وقت مصاحبه در سفارت را پرداخت کنید. همچنین باید اشاره کرد که در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، دانشگاه‌ها به دانشجویان خود حقوقی ماهیانه پرداخت می‌کنند. این حقوق بسیار ناچیز است اما دانشجویان می‌توانند با مدیریت آن، هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنند .


دردسترس‌بودن؛ از اصلی‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی
افراد در سنین بین 18 الی 30 سال بسته به رشته تحصیلی خود می‌توانند از طریق تحصیل مهاجرت کنند. به همین علت مهاجرت تحصیلی یکی از در‌دسترس‌ترین روش‌های مهاجرتی است. تقریبا بسیاری از افراد جوان در این روزها دانشجو هستند و امکان مهاجرت از طریق تحصیل برای آن‌ها وجود دارد اما مهاجرت از طریق روش‌های دیگر لزوما برای این دسته از افراد در دسترس نیست. همچنین باید اشاره کرد که بیشتر افراد در این بازه سنی اقدام به مهاجرت می‌کنند و به همین دلیل دردسترس‌بودن مهاجرت تحصیلی برای این بازه سنی یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها مهاجرت از طریق تحصیل به‌شمار می‌آید.


قدرت بالای انتخاب مقصد مهاجرتی
گزینه‌های مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری و ازدواج بسیار محدود هستند و شما می‌توانید فقط به برخی کشورها از طریق این روش‌ها مهاجرت کنید. درصورتی‌که امکان مهاجرت تحصیلی به تقریبا تمام کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد. از جمله این کشورها می‌توان به ایتالیا، آمریکا، انگلیس، آلمان و مجارستان اشاره کرد. راه مهاجرت به بسیاری از کشورهای پیشرفته تنها مهاجرت از طریق تحصیل است و به همین دلیل مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به‌شمار می‌آید. بسیاری از افراد به تحصیل و زندگی در یک کشور به‌خصوص علاقه دارند و مهاجرت تحصیلی این امکان را به آن‌ها می‌دهد که در کشور موردعلاقه خود ادامه تحصیل بدهند.


تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا
بسیاری از دانشجویان به علت افزایش سطح دانش خود اقدام به مهاجرت تحصیلی می‌کنند و دیگر مزایای مهاجرت از طریق تحصیل برای آن‌ها اهمیتی ندارد. برای این دسته از افراد تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا مانند بریتیش کلمبیا کانادا، هاروارد آمریکا و آکسفورد انگلیس یک مزیت بسیار مهم به‌شمار می‌آید. بیشتر دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته رنک بالاتری از دانشگاه‌های داخل ایران دارند و تحصیلات تکمیلی در آن‌ها کیفیت بهتری دارد. با استفاده از خدمات مشاوره‌ای موسسه مهاجرین می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید و با این کار آینده شغلی و درآمدی خود را تضمین نمایید.


امکان دریافت اقامت دائم بعد از پایان تحصیل
یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت از طریق تحصیل، امکان دریافت اقامت دائم کشور مقصد بعد از پایان دوره تحصیل است. باتوجه به این که دانشجویان بعد یا حین دوره تحصیل خود در کشور مقصد کار می‌کنند، این افراد می‌تواند بعد از پنج سال در بسیاری از کشورها اقامت دائم خود را نیز دریافت کنند.
این مزیت لزوما فقط مخصوص به مهاجرت از طریق تحصیل نیست اما دریافت اقامت دائم یک کشور مدرن و پیشرفته با مهاجرت تحصیلی بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود. برای دریافت اقامت دائم کشورهای مختلف، افراد باید بعد از تحصیل خود ویزای کاری کشور موردنظر را دریافت کنند و پس از پنج سال فعالیت و پرداخت مالیات، می‌توانند اقامت کشور موردنظر را دریافت کنند. باید اشاره کرد که قوانین کشورهای مختلف در زمینه اعطای اقامت دائم به دانشجویان می‌تواند متفاوت باشد.


زندگی، تحصیل و کسب درآمد در کشورهای پیشرفته
یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های مهاجرت، امکان زندگی و کسب درآمد در یک کشور پیشرفته و مدرن است. زندگی در کشوری که دارای ثبات اقتصادی و اقتصاد آزاد باشد، برای هر دانشجوی ایرانی جذاب است. به همین علت یکی از مزیت‌های اصلی مهاجرت از طریق تحصیل، زندگی و کسب درآمد در کشورهای پیشرفته و جذاب می‌باشد. کسب درآمد در این کشورها بسیار مناسب است و شما می‌توانید با حقوق روزانه خود بسیاری از هزینه‌های زندگی مانند خوراک و پوشاک را پرداخت کنید. اگر به دنبال ایجاد تحول در کسب درآمد و شرایط تحصیل خود با مهاجرت تحصیلی هستید، خدمات مشاوره‌ای و حقوقی موسسه ایران فرانس می‌تواند راهگشای شما در این مسیر پیچیده باشد.


بهترین مقاصد مهاجرتی برای تحصیل
همان‌طور که عنوان شد یکی از جذابیت‌های اصلی مهاجرت از طریق تحصیل، امکان مهاجرت به کشورهای گوناگون است. دانشجویان ایرانی کشورهای زیادی مانند کانادا، ایتالیا، آمریکا، آلمان، اسپانیا و مجارستان را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند. مهاجرت از طریق تحصیل به هر یک از این کشورها دارای مزایای مخصوص به خود است و شما بسته به سلیقه، بودجه و شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای مهاجرت انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که شرایط پذیرش دانشگاه‌های برخی کشورها مانند آلمان و آمریکا بسیار دشوار است و بسیاری از دانشجویان نمی‌توانند در این کشورها موفق به دریافت پذیرش شوند. به همین علت پیشنهاد می‌شود که برای مهاجرت تحصیلی چندین کشور و دانشگاه را در نظر داشته باشید. با بهترین مقاصد مهاجرتی برای تحصیل آشنا می‌شویم.


کانادا؛ تحصیل در قاره آمریکای شمالی
یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت از طریق تحصیل، کشور کانادا است؛ چرا که شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های این کشور نسبتا آسان است و بسیاری از دانشجویان به‌راحتی می‌توانند به این کشور بزرگ و جذاب مهاجرت کنند. باید توجه داشت که آب‌وهوای کانادا ممکن است برای همه افراد جذاب نباشد اما سطح کیفیت بالای دانشگاه و رفاه عمومی در این کشور بسیار خوب و مناسب می‌باشد.


ایتالیا؛ مقصدی جذاب با شرایط آسان
طی چند سال اخیر ایتالیا به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. بسیاری از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به این کشور مهاجرت می‌کنند. شرایط پذیرش دانشجو در ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر آسان است و افراد می‌توانند با کمی تلاش و داشتن مدرک معتبر زبان، به این کشور زیبا و مهاجرپذیر، مهاجرت کنند.


آمریکا؛ جذاب‌ترین مقصد مهاجرتی برای دانشجویان
تقریبا دانشجویی نیست که دوست نداشته باشد برای مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا برود. باوجود شرایط دشوار مهاجرت به آمریکا، هنوز هرساله بسیاری از دانشجویان ایرانی به این کشور از طریق تحصیل مهاجرت می‌کنند. شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا نسبتا دشوار است اما برای دانشجویان نخبه، قطعا آمریکا بهترین مقصد خواهد بود.


آلمان؛ از مقاصد محبوب در میان دانشجویان ایرانی
یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای دانشجویانی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل را دارند، نرخ بیکاری و بازار کار کشور مقصد است. به همین دلیل کشور صنعتی المان همواره یکی از محبوب‌ترین و بهترین مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان ایرانی بوده است. دانشجویان می‌توانند بعد از پایان دوران تحصیل خود، به‌راحتی در این کشور شغل موردعلاقه خود را پیدا کنند.


مجارستان؛ از مقاصد ارزان مهاجرت تحصیلی
هزینه زندگی و تحصیل برای بسیاری از دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به مهاجرت اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین علت کشور مجارستان طی سال‌های اخیر میزبان بسیاری از دانشجویان مهاجر ایرانی بوده است. باید اشاره کرد که باوجود هزینه پایین زندگی، سطح رفاه و دانشگاه‌های این کشور بسیار مناسب است و دانشجویان می‌توانند در بهترین شرایط ممکن تحصیل و زندگی کنند.


مهاجرت تحصیلی با استفاده از خدمات موسسه ایران فرانس
شاید بتوان گفت مهاجرت تحصیلی بهترین و ارزان‌ترین روش مهاجرت به خارج از کشور است. طیف وسیعی از جوانان می‌توانند با داشت مدرک زبان و ریز نمرات متوسط روبه‌بالا به بسیاری از کشورهای اروپایی مانند مجارستان و ایتالیا مهاجرت کنند. اگر قصد مهاجرت از طریق تحصیل را دارید، با کارشناسان ما در موسسه ایران فرانس در تماس باشید تا شما را به‌صورت کامل در زمینه مهاجرت تحصیلی و بهترین کشورها برای آن آشنا کنیم.


همکاران مرکز ایران فرانس در استان های کشور