Close

ورود به سیستم


برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان به ما بپیوندید - اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کاری - مرکز همکاری های بین المللی ایران فرانس - اخذ تمکن مالی برای همه متقاضیان
  • مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان | بدون مدرک زبان به انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر مهاجرت کن مهاجرت از طریق تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان یکی از بهترین ...

    ادامه مطلب

  •  ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    قابل توجه علاقه مندان به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف در کشور فرانسه به گزارش روابط عمومی مرکز ایران فرانس از دفتر منطقه ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟ عواملی ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان تحصیل ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023 مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | با سرمایه‌گذاری به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ روشی کم‌دردسر و محبوب بسیاری ...

    ادامه مطلب

مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس 1402/6/25
مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس

مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان
چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟
عواملی مانند شرایط اقتصادی در کشورهای مختلف موجب می‌شود تا افراد متخصص یا غیرمتخصص برای افزایش کیفیت و سطح زندگی خود، به مهاجرت کاری روی بیاورند. به همین دلیل، بسیاری از کشورهای پیشرفته یا درحال توسعه به علت اقتصاد پررونق خود و کمبود نیروی کار، اقدام به جذب و استخدام نیرو از سایر کشورهای جهان می‌کنند. برای مهاجرت از طریق کار به کشورهای محبوب مانند کانادا و استرالیا نیازمند مدرک زبان معتبر و همچنین رزومه مناسب هستید. برای آشنایی با شرایط مهاجرت از طریق کار به کشورهای مختلف و بهره‌مندی از خدمات موسسه مهاجرتی مهاجران با ما همراه باشید.


شرایط مطلوب برای مهاجرت کاری را بشناسید
معیارهای مختلفی برای انتخاب یک کشور و شرایط مناسب برای مهاجرت کاری وجود دارد. برخی معیارهای عمومی مانند توازن زندگی و کار، نرخ بیکاری کشور، امکان پیشرفت شغلی و همچنین حقوق و مزایای کار مورد نظر، از جمله معیارهایی است که باید برای تجربه مناسب این نوع مهاجرت در نظر بگیرید. شما می‌توانید از مشاوران موسسه مهاجرتی مهاجران در مورد این شرایط، سوال‌های خود را نیز بپرسید. از جمله شرایط کلی لازم متقاضیان برای مهاجرت از طریق کار به شرح زیر است:
•سن متقاضی: معمولا بیشترین امتیاز به سن 20 تا 30 سال می‌رسد
• مدرک زبان: معمولا نمره آیلتس 6 به بالا برای مهاجرت کاری کافی است (مهارت شنیداری مهم است). ولی داشتن آیلتس 7 به بالا مزیت بسیار خوبی به شمار می‌آید
• مدرک تحصیلی: داشتن یک مدرک معتبر در روند مهاجرت شما تاثیر مثبتی می‌گذارد؛ اما شرط لازم نیست. برای مثال یک نصاب کاغذدیواری حرفه‌ای که تحصیلات بالایی ندارد، می‌تواند شانس اشتغال در کانادا و استرالیا با درآمد خیلی خوب داشته باشد
•سابقه کار: بیشتر کشورها حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه مرتبط با تحصیل و شغل درخواستی شما می‌خواهند
•نداشتن موارد خاص: نداشتن سوءسابقه کیفری، بیماری خاص و مشکل پزشکی مختل‌کننده؛ به خصوص بیماری‌های واگیردار
•مدارک شناسایی و بدیهی: مانند پاسپورت، ترجمه مدارک شناسایی، ترجمه مدارک مالی و تحصیلی، هزینه ویزا و سفر و دیگر موارد


لیست بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از طریق کار
با توجه به این که در سال‌های اخیر بحران کرونا بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده است، امسال می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش پذیرش مهاجران برای رفع مشکلات و بحران‌ها باشد. مشاوران موسسه مهاجرتی مهاجران همواره آماده پاسخ‌دهی به سوالات شما در مورد بهترین کشورهای حال حاضر دنیا برای مهاجرت از طریق کار هستند.

همچنین مرکز معتبر HSBC اخیرا لیستی در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کاری در سال جاری بر اساس معیارهایی مانند رضایت شغلی، مثبت‌بودن وضعیت اقتصادی و علاقه به زندگی کاری ارائه کرده است. با توجه به شرایط مهاجران در ایران، می‌توان برترین کشورها برای مهاجرت کاری را به ترتیب «کانادا، استرالیا، آلمان، امارات متحده عربی، نیوزلند، سوئیس، سنگاپور، اسپانیا، نروژ، هلند، ترکیه، استونی، لوکزامبورگ، جمهوری چک و تایوان» دانست.


کانادا؛ محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت کاری
کانادا کشوری با اقتصاد قوی، امنیت بالا و رفاه اجتماعی بسیار مناسب است. به همین دلایل، مهاجرت از طریق کار به کانادا محبوبیت بسیار زیادی به خصوص دربین دانشجویان ایرانی دارد. در حال حاضر این نوع مهاجرت با دو روش مختلف قابل انجام است؛ یعنی برنامه اکسپرس اینتری و برنامه اسکیل ورکر. شما می‌توانید ابهامات و سوالات خود را با مشاوران متخصص موسسه مهاجران در میان بگذارید تا اطلاعات لازم را به دست آورید. در ادامه بیشتر با این روش‌ها آشنا می‌شویم.


برنامه اکسپرس اینتری؛ بهترین روش مهاجرت کاری به کانادا
از جمله بهترین برنامه‌های مهاجرت از طریق کار در سراسر جهان، برنامه اکسپرس اینتری کانادا است. این برنامه مناسب نیروهای متخصصی است که با اثبات واجد شرایط بودن خود می‌توانند اقامت دائمی کانادا را دریافت کنند. برنامه اکسپرس اینتری یک مقیاس امتیازدهی به نام CRS دارد که صلاحیت متقاضیان برای مهاجرت کاری به کانادا را با توجه به معیارهایی مانند سن، تحصیلات، رزومه، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی و داشتن پیشنهاد کاری از کارفرما تعیین می‌کند.
این روش سریع‌ترین روش برای مهاجرت به کانادا از طریق کار است. بیش از 80 درصد افرادی که از این برنامه استفاده کرده‌اند، در مدتی کمتر از 4 ماه موفق به کسب اقامت دائم کانادا شده‌اند. همچنین این برنامه امکان پیوست اعضای خانواده را نیز دارد. این برنامه نیاز به داشتن مهارت‌ها و ملاک‌های شغلی و زبانی خاصی است که به شرح زیر هستند:
•سنجش سطح مناسب زبان انگلیسی یا فرانسوی با معیار CLB
•داشتن مهارت کاری و رزومه قوی - با معیار NOC
•داشتن سابقه کار کافی (مخصوصا در رابطه با رشته تحصیلی)


همچنین پس از این‌که صلاحیت خود برای استفاده از برنامه اکسپرس اینتری را اثبات کردید، باید تمکن مالی کافی خود برای حمایت مالی از خود و همراه خود را نیز اثبات کنید. میزان سرمایه مورد نیاز هر خانوار در سال 2022 برای خانواده یک عضوی (فرد تنها) حدود 13000 دلار است و برای خانواده 5 عضوی حدود 27 هزار دلار برآورد می‌شود. شما می‌توانید در این مورد سوالات خود را از متخصصین ما در موسسه مهاجران بپرسید.
برنامه اسکیل ورکر؛ از جمله روش‌های جذاب مهاجرت کاری
کانادا برای یافتن نیروهای ماهر و متخصص از سایر کشورها برنامه اسکیل ورکر را ارائه داده است. در این برنامه یک سیستم امتیازبندی وجود دارد که با توجه به شرایط متقاضی مانند سن، تحصیلات، رزومه و سطح زبان به او امتیاز می‌دهد و او اگر به امتیاز مورد نظر دست یابد، می‌تواند اقامت کانادا را کسب کند. از انواع برنامه‌های اسکیل ورکر می‌توان به برنامه استانی یا PNP، برنامه ایالت کبک و اسکیل ورکر فدرال اشاره کرد.


سیستم امتیازبندی برنامه اسکیل ورکر
در مجموع دو مرحله امتیازبندی در اسکیل ورکر وجود دارد. در مرحله اول 6 عامل در انتخاب یک فدرال اسکیل ورکر موثرند. در این 6 عامل ابتدایی باید از 100 امتیاز حداقل 67 امتیاز کسب کنید تا واجد شرایط اقدام از این روش باشید.


مرحله اول اسکیل ورکر
ملاک اول امتیازدهی ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی است. اگر شما حتی بدون مدرک زبان امتیازات لازم را کسب کنید، بازهم واجد شرایط نخواهید بود. نمرات مدرک IELTS یا TEF شما به امتیاز CLB (از 4 تا 10 نمره) تبدیل می‌شود. ملاک دوم تحصیلات است. برای رزومه تحصیلی تا حداکثر 25 امتیاز درنظر گرفته شده است. برای این امر یا باید مدرک تحصیلی از کانادا داشته باشید یا مدرک شما مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشد و معادل سازی شده باشد.


تجربه کاری سومین ملاک مورد نظر است. برای سال‌های سابقه کار تمام وقت متقاضی (که حداقل 30 ساعت در هفته در آن مشغول بوده‌اید، حداکثر 15 امتیاز (برای 6 سال یا بیشتر) و حداقل 9 امتیاز برای یک سال تجربه کاری منظور می‌شود.
عامل چهارم سن فرد است. از سن 18 تا 35 سال 12 امتیاز در نظر گرفته شده و برای سنین بالاتر از 35 به ازای هرسال یک امتیاز کاسته می‌شود. همچنین در ازای پیشنهاد کار تمام وقت در کانادا می‌توانید قبل از اقدام به اسکیل ورکر امتیاز دریافت کنید (حداکثر 10 امتیاز).


مرحله دوم اسکیل ورکر (Pool)
درصورت کسب 67 امتیاز اول، شما وارد مرحله استخر (Pool) می‌شوید. در این مرحله تا 1200 امتیاز قابل کسب است. 600 امتیاز به عوامل فردی و 600 امتیاز به پیشنهاد کاری از کانادا اختصاص دارد. در مرحله اول Pool (گزینش) یعنی عوامل فردی، ملاک‌هایی همچون سن، تحصیلات، زبان و تجربه کار کانادایی در نظر گرفته می‌شود. سپس عوامل تطابق مهارت (مدرک بالای لیسانس + تجربه کاری) 50 امتیاز بعدی شما را تشکیل می‌دهد.
مرحله دوم امتیازاتی همچون استخدام از قبل هماهنگ شده در کشور کانادا (با داشتن پاسخ مثبت) و یا نامزدی PN می‌تواند تا 600 امتیاز داشته باشد. در آخر امتیازات این دو مرحله باهم جمع زده می‌شود و امتیازی از 1200 به شما داده می‌شود. شما می‌توانید تمامی سوالات خود درباره برنامه اسکیل‌ورکر کانادا را از متخصصین ما در موسسه مهاجران بپرسید.


مهاجرت کاری به استرالیا؛ کشوری برای ادامه کار افراد مستعد
استرالیا نیز از جمله محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی به‌ویژه برای مهاجرت از طریق کار است. این کشور ویزاهای اقامت دائم و موقت مختلفی را ارائه می‌دهد. مدیران و سرمایه‌گذاران در سال 2022 شانس زیادی برای مهاجرت به این کشور دارند. این کشور انواع مختلفی از ویزای کاری را ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها ویزای مهارتی است. انواع محبوب و معروف ویزاهای مهارتی، ویزای 189 و 190 استرالیا هستند. مشاوران ما در موسسه مهاجران آماده رفع ابهامات شما درمورد اخذ ویزای کاری استرالیا هستند.


اخذ ویزاهای مهارتی استرالیا چه شرایطی دارد؟
ویزای 189 استرالیا در دسته ویزاهای مهارتی (Skilled Migration) استرالیا قرار می‌گیرد و متقاضیان با توجه به سیستم امتیازبندی باید حداقل 65 از 100 امتیاز را کسب کنند تا شرایط اخذ این ویزا را داشته باشند. از مهم‌ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای 189 استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•سن زیر 45 سال: از 15 تا 30 امتیاز
•مدرک زبان انگلیسی در سطح حداقل آیلتس 6 و تافل 64: 0 تا 20 امتیاز
•سابقه کار خارج از استرالیا (0 تا 15 امتیاز)
•سابقه کار داخل استرالیا (0 تا 20 امتیاز)
•مدرک تحصیلی (از دیپلم تا دکترا، از 10 تا 20 امتیاز)
•امتیازات همسر از جمله سابقه کار و دانش زبانی (تا 25 امتیاز)
ویزای 190 استرالیا که نوعی ویزای مهارتی به شمار می‌رود، اقامت دائم استرالیا را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. این نوع از ویزا نیاز به کارفرما ندارد و از داخل یا خارج استرالیا می‌توان اقدام به اخذ این ویزا کرد. جهت دریافت این نوع ویزا باید:
•رشته کاری شما در لیست مشاغل استرالیا باشد
•یک ایالت اسپانسر یا حامی شما شود
•بقیه شرایط مانند ویزای 189 خواهد بود


مهاجرت کاری به آلمان؛ مهاجرت به قلب اقتصاد اروپا
مهاجرت به آلمان از طریق کار با دو روش کلی انجام می‌گیرد. این دو روش پیشنهاد کار (Job Offer) و ویزای جستجوی کار نام دارند. لازمه اخذ این ویزاها، داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای آلمانی یا ورود به این کشور برای جستجوی کار است. شما می‌توانید سایر جزئیات این روش‌ها را از سایت موسسه ایران فرانس دریافت کنید.


مهاجرت به آلمان با پیشنهاد کار
در این روش متقاضی باید پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی داشته باشد. در قوانین جدید ویزای کار آلمان که در سال 2021 ارائه شد، اگر شخصی از هرنقطه دنیا پیشنهاد کاری دریافت کند، می‌تواند این ویزا را دریافت کند و شهروندان آلمان یا اروپا اولویتی ندارند.


مهاجرت از طریق جستجوی کار در آلمان
آلمان این روزها به نیاز به نیروهای متخصص را بیش از پیش احساس می‌کند و افرادی که مهارت شغلی بالایی دارند می‌توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند. این ویزا به مدت 6 ماه به شخص خارجی تعلق می‌گیرد. این شخص 6 ماه فرصت دارد تا در آلمان بماند و شغل مورد نظر خود را مطابق با رشته تخصصی خود در این کشور پیدا کند. در حال حاضر اگر دو سال تحصیل تخصصی داشته باشید و مدرک شما مورد تایید آلمان قرار بگیرد، می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. تسلط بر زبان نیز اهمیت بالایی دارد.
امارات متحده عربی؛ از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
امارات در سال‌های اخیر رشد اقتصادی بالایی داشته و از جمله کشورهای پیشرفته در خاورمیانه به شمار می‌آید. وجود شرکت‌های بزرگ و معتبر بین‌المللی و بازار کار پررونق، این کشور را به مقصد مطلوبی برای مهاجرت از طریق کار تبدیل کرده است.
عدم نیاز به پرداخت مالیات از مهم‌ترین دلایل مهاجرت کاری به امارات در چندسال گذشته بوده است. همچنین نرخ بیکاری این کشور در ده سال گذشته زیر 3 درصد بوده است که خود، نشان‌دهنده بازار کاری پررونق این کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری به امارات به موسسه ایران فرانس مراجعه کنید.


نیوزلند؛ کشوری با استانداردهای بالای زندگی
نیوزلند هفتمین کشور دنیا از نظر شاخص‌های توسعه انسانی شناخته می‌شود. فضای کاری این کشور تعادل خوبی با زندگی افراد دارد. یعنی زندگی کاری تداخلی در زندگی شخصی آن‌ها ایجاد نمی‌کند. شما می‌توانید پس از دریافت ویزای کاری نیوزلند، به این کشور بروید و پس از دوسال اقدام به اخذ اقامت دائم کنید. همچنین دریافت تابعیت نیوزلند پس از 5 سال کار و زندگی در این کشور ممکن است. شما می‌توانید سوالات مربوط به جزئیات مهاجرت کاری به نیوزلند را از مشاورین ما در موسسه ایران فرانس بپرسید.


ایران فرانس بهترین شرایط مهاجرت کاری را برای شما فراهم می‌کند
در سال‌های گذشته، کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و آلمان از جمله محبوب‌ترین مقصدها برای متقاضیان ایرانی مهاجرت از طریق کار بوده‌اند. بهره‌گیری تخصص کاری در یک کشور پیشرفته می‌تواند باعث پیشرفت در کار و زندگی شما شود. شما می‌توانید کامل‌ترین اطلاعات در مورد مهاجرت کاری به کشورهای مختلف را از متخصصین ما در موسسه ایران فرانس دریافت کنید. وبسایت ما دارای غنی‌ترین اطلاعات مهاجرتی، به‌ویژه در زمینه مهاجرت کاری است. ما با به‌کارگیری کارشناسان مجرب و همکاران در سایر کشورها، همراهی مطمئن برای همه متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور هستیم.


همکاران مرکز ایران فرانس در استان های کشور