Close

ورود به سیستم


برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان به ما بپیوندید - اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کاری - مرکز همکاری های بین المللی ایران فرانس - اخذ تمکن مالی برای همه متقاضیان
  • مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان | بدون مدرک زبان به انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر مهاجرت کن مهاجرت از طریق تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان یکی از بهترین ...

    ادامه مطلب

  •  ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    قابل توجه علاقه مندان به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف در کشور فرانسه به گزارش روابط عمومی مرکز ایران فرانس از دفتر منطقه ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟ عواملی ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان تحصیل ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023 مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | با سرمایه‌گذاری به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ روشی کم‌دردسر و محبوب بسیاری ...

    ادامه مطلب

مهاجرت به مجارستان با ایران فرانس 1402/6/25
روش های مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان | آشنایی با بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور توسعه‌یافته
برخورداری از یک زندگی باکیفیت با مهاجرت به مجارستان
در میان کشورهای اروپایی، مهاجرت به مجارستان می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که از عهده هزینه‌‌های سنگین زندگی در شهرهایی مثل لندن و پاریس برنمی‌آیند. شرایط خوب آب و هوایی، عضویت در اتحادیه اروپا و رفاه نسبی شهروندان و مهاجران، این کشور را به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است. مهاجرت از طریق تحصیل یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در میان ایرانیان برای مهاجرت به مجارستان به شمار می‌آید. البته روش‌‌های دیگر از جمله مهاجرت از طریق کار و سرمایه‌گذاری نیز جزو روش‌‌های محبوب مهاجرت به مجارستان هستند. در این مطلب با شرایط زندگی در این کشور اروپایی و بهترین روش‌‌های مهاجرت به این کشور آشنا می‌شویم.



آشنایی مختصر با مجارستان
مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است و در همسایگی کشورهای اتریش و رومانی قرار دارد؛ پایتخت آن بوداپست و 10 میلیون جمعیت را در خود جا داده است. طبق تخمین صندوق بین‌المللی پول، کشور مجارستان از میان 191 کشور جهان، از لحاظ قدرت اقتصادی و تولید ناخالص داخلی در رتبه 58 قرار دارد. از این لحاظ این کشور اروپایی که عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز هست، از سطح بالایی از استانداردهای زندگی برخوردار است.


چرا مجارستان مقصدی مناسب برای مهاجرت است؟
مجارستان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در سال‌‌های اخیر نیز به‌صورت فزاینده‌ای رشد اقتصادی آن افزایش یافته است. این کشور دارای فرصت‌‌های شغلی فراوانی در صنایع مختلف از جمله بخش مالی، فناوری، گردشگری است که می‌تواند آن را به گزینه مناسبی برای مهاجرت مبدل کند. با برخی از مزایای مهاجرت به این کشور آشنا می‌شویم.


مجارستان کشوری چندفرهنگی با تاریخی غنی
مجارستان کشوری چندفرهنگی به شمار می‌آید که از تاریخی غنی برخوردار است. بوداپست که به دلیل زیبایی معماری و طراحی شهری آن ملقب به «ملکه دانوب» است، تا اوایل قرن بیستم پایتخت امپراتوری اتریش-مجارستان بوده و یکی از شهرهای زیبا و تاریخی اروپا به شمار می‌آید.
در حوزه‌‌های موسیقی، ادبیات، ورزش و هنر نیز این کشور سابقه‌ای درخشان از خود به جا گذاشته است، طوری که بیشترین تعداد جوایز نوبل را نیز از آن خود کرده است. مجارستان موسیقی‌دانان و هنرمندان بسیاری را در دل خود پرورده است که از جمله آن‌ها می‌توان به آهنگسازان بلابارتوک و نقاشان آوانگاردی اشاره کرد که در اوایل قرن بیستم، ظهور پیدا کردند. بنابراین این کشور می‌تواند به عنوان مقصدی مناسب برای انجام انواع فعالیت‌‌های هنری و فرهنگی نیز تلقی شود.


فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری سودآور در مجارستان
از آنجا که مجارستان عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است، دارای فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری مناسبی برای شهروندان و مهاجران است. در واقع این کشور دارای شبکه‌ای گسترده و منسجم از ارتباطات تجاری با سایر کشورهای اروپایی است. مهاجران می‌توانند در صورت داشتن یک بیزینس‌پلن مناسب و جلب نظر دولت مجارستان، ایده خود را در این کشور پیشرفته به مرحله اجرا برسانند. در سال‌های اخیر مهاجرت شغلی نیز یکی از راه‌های رایج در میان ایرانیان برای مهاجرت به مجارستان بوده است.



سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته
در سال‌‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌‌های فراوانی در بخش حمل‌ونقل عمومی مجارستان انجام شده است. مهاجرانی که در مجارستان مشغول به تحصیل یا کار هستند، می‌توانند با استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌صرفه و پیشرفته این کشور به‌راحتی سفر کنند. به طور کلی زیرساخت حمل‌ونقل از جمله جاده‌ها دارای کیفیت مناسبی هستند و روستاها و شهرهای این کشور به‌خوبی به هم اتصال پیدا کرده‌اند. در بوداپست علاوه بر خدمات اتوبوس شهری، می‌توانید از مترو، تراموا یا حتی قایق هم برای سفر و رفت‌وآمد استفاده کنید.



خدمات آموزشی باکیفیت و ارزان در مجارستان
در سیستم آموزشی مجارستان تمرکز فراوانی بر روی کیفیت آموزش دوره‌‌های پیش‌دبستانی و دبستان وجود دارد. دانش آموزان همچنین باید پیش از دریافت مدرک تحصیلی خود، زبان دلخواه خود را انتخاب کنند و در امتحان سطح متوسط آن زبان قبول شوند. زبان‌‌‌‌‌هایی که به طور گسترده‌ای در مجارستان صحبت می‌شود، علاوه بر زبان مجاری، زبان‌‌های آلمانی و انگلیسی هستند.
از مهم‌ترین ویژگی‌‌های سیستم آموزشی مجارستان، ارتباط مستمر با بخش‌‌های آموزشی سایر کشورهای اروپایی است. در واقع چنین ارتباط مستمر و تنگاتنگی حاصل تشکیل اتحادیه اروپا در دهه‌‌های اخیر است. به همین دلیل، این امکان برای دانشجویان وجود دارد که بدون هیچ محدودیتی با تمام دانشگاه‌‌های معتبر در سراسر اروپا ارتباط برقرار کرده یا در آن‌ها تحصیلات خود را ادامه دهند.
همچنین هزینه‌‌های تحصیلی از جمله هزینه اقامت نیز در این کشور اروپایی نسبتا پایین است. این موضوع باعث شده است مجارستان به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان سراسر جهان از جمله ایران تبدیل شود. روند پذیرش در دانشگاه‌‌های مجارستان تقریبا راحت است و دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌توانند از فرصت‌‌های فراوان شغلی این کشور اروپایی استفاده کنند و وارد بازار کار شوند.



بیمه و خدمات درمانی فراگیر در مجارستان
سیستم خدمات درمانی در کشور مجارستان فراگیر است و اغلب مردم به‌خصوص دانشجویان و سالمندان تحت پوشش بیمه درمانی رایگان هستند. به همین دلیل وضعیت عمومی سلامت جامعه در این کشور رو به بهبود است. همچنین زیرساخت‌‌های سلامت و مراقبت‌‌های اورژانسی به طور گسترده‌ای توسعه پیدا کرده است.


هزینه‌‌های پایین زندگی در مجارستان
یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در مجارستان هزینه‌‌های نسبتا پایین زندگی در این کشور اروپایی است. برای مثال بوداپست پایتخت مجارستان، یکی از ارزان‌ترین کلان‌شهرهای اروپا به شمار می‌آید که هزینه‌‌های زندگی در آن پایین است و شهروندان و مهاجران می‌توانند در عین حال زندگی باکیفیتی در این شهر داشته باشند.


مجارستان پلی برای ورود به بازار کار در اروپا
بسیاری از افرادی که قصد دارند در آینده از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اتریش اقامت کاری یا پذیرش تحصیلی دریافت کنند، به دلیل نزدیکی مجارستان به این کشورها، از طریق مجارستان مسیر مهاجرت را آغاز می‌کنند. به این ترتیب که در ابتدا با گذراندن دوره‌‌های مربوط به زبان در مجارستان، اقامت این کشور را کسب می‌کنند. همچنین مهاجران از این طریق سطح مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی خود را بهبود می‌بخشند و در مرحله بعد پیگیر دریافت ویزای کاری یا پذیرش تحصیلی در کشورهای آلمان یا اتریش می‌شوند.
همچنین هزینه‌‌های تحصیلی در رشته‌‌های پزشکی در دانشگاه‌‌های مجارستان پایین است و به همین دلیل عده زیادی تلاش می‌کنند از این طریق مسیر مهاجرت به اروپا را طی کنند. یکی از دوره‌‌های پرطرفدار در این زمینه هم دوره‌‌های پیش‌پزشکی کشور مجارستان است.



مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل
تحصیل در مجارستان در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روش‌‌های مهاجرت در میان ایرانیان است. یکی از مواردی که عده‌ای از آن طریق اقدام به مهاجرت می‌کنند، استفاده از بورسیه رایگان تحصیلی در این کشور پیشرفته اروپایی است.
یکی از مزایای زندگی در مجارستان، پایین بودن هزینه‌‌های زندگی و داشتن زندگی‌ای مرفه برای دانشجویان است. همچنین برای تحصیل در مجارستان می‌توان از مقطع دبیرستان نیز اقدام به مهاجرت کرد و در رشته‌‌های مختلف مشغول به تحصیل شد. افراد فارغ‌التحصیل می‌توانند از فرصت‌‌های شغلی فراوان کشور مجارستان جهت ورود به بازار کار استفاده کنند و درآمد بالایی هم داشته باشند. سه دلیل مهم برای اینکه کشور مجارستان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، در ادامه آمده است:
هدانشگاه‌‌های مجارستان، علاوه بر اینکه از کیفیت بالای آموزشی برخوردار هستند، شهریه‌‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارند
•مجارستان کشوری پیشرفته و امن است و هزینه‌‌های پایین زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی می‌تواند در کیفیت زندگی شما نیز تاثیر قابل‌توجهی بگذارد
•مجارستان به عنوان کشوری چندفرهنگی شناخته می‌شود که می‌تواند تجربه‌‌های جدیدی را برای شما رقم بزند



شرایط زندگی دانشجویی در مجارستان
بهترین دانشگاه‌‌های کشور مجارستان در شهرهای بوداپست پایتخت مجارستان، سگد، پچ و درسدن قرار دارند. اما اغلب دانشجویان تحصیل در بوداپست را ترجیح می‌دهند. بوداپست شهری تاریخی با تنوع فرهنگی می‌باشد که رود مشهور دانوب از آن می‌گذرد؛ هرساله دانشجویان زیادی از نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل راهی بوداپست می‌شوند. مجارستان کشوری کوچک، امن و زیبا بوده و محیطی دوستانه دارد. این کشور از سطح بالایی از کیفیت زندگی برخوردار است و به گزینه‌ای مناسب برای تحصیل دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. در سال‌‌های اخیر، موج مهاجرت دانشجویان به این کشور اروپایی شدت بیشتری به خود گرفته است. در ادامه به چند توصیه مهم برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، اشاره می‌کنیم:
•تخفیف‌‌های زیادی برای دانشجویان در این کشور در نظر گرفته شده است. حمل‌ونقل عمومی، مکان‌‌های ورزشی و سینماها از جمله بخش‌‌‌‌‌هایی هستند که شما می‌توانید با استفاده از کارت دانشجویی یا کارت بین‌المللی (ISIC) از تخفیف 50 درصدی بهره‌مند شوید
•اگر امکانش را دارید، زبان مجارستانی را با شرکت در کلاس‌‌های زبان یاد بگیرید
•در بدو ورود به مجارستان، یک معاینه اولیه پزشکی انجام دهید. اگر هم بعدا مشکلی برایتان پیش آمد، می‌توانید دوباره به پزشکی که معاینه اولیه را انجام داده است، مراجعه کنید
•همیشه تاریخ اعتبار کارت اقامت خود را وارسی کنید تا در صورت نیاز درخواست اخذ یک کارت جدید را کنید؛ چرا که این موضوع در زمان سفر به کشورهای عضو شینگن دارای اهمیت است
•هنگام سفر همیشه کارت بیمه خود را هم همراه خود داشته باشید
•در صورت گم کردن گذرنامه، با سفارت ایران در بوداپست تماس بگیرید
•در شهرهای دانشجویی از جمله بوداپست، می‌توانید از دوچرخه‌‌های عمومی هم برای رفت‌وآمد استفاده کنید. همچنین می‌توانید دوچرخه بخرید



پیدا کردن محل اقامت دانشجویی
یکی از نکاتی که متقاضیان تحصیل در مجارستان باید پیش از مهاجرت به این کشور برای آن برنامه‌ریزی کنند، پیدا کردن یک محل مناسب برای اقامت در این کشور است. گاهی خود دانشگاه، خوابگاه یا اقامتگاهی دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. در غیر این صورت، دانشگاه‌‌‌‌‌هایی که دارای بخش ESN باشند، می‌توانند به شما در پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب کمک کنند. وضعیت اسکان و قیمت اجاره خانه در برخی از شهرهای دانشجویی مجارستان به شرح زیر است:
•شهر سگد، هیچ‌گونه خوابگاهی در اختیار دانشجویان قرار داده نمی‌شود. ولی دفتری تحت عنوان «دبیرخانه دانشجویان خارجی» می‌تواند به دانشجویان در پیدا کردن اقامتگاه کمک کند. البته به این منظور می‌توانید از بخش ESN هم کمک بگیرید. هزینه خانه دانشجویی در این شهر ماهانه 360 تا 750 یورو است
•در شهر دبرسن، هزینه اجاره یک خوابگاه دانشجویی ماهانه 150 تا 200 یورو است
•شهر پچ نسبت به سایر شهرهای دانشجویی، دارای تعداد بیشتری خوابگاه برای دانشجویان خارجی است. همچنین هزینه اجاره خوابگاه نیز در این شهر پایین‌تر است که میزان آن 100 تا 150 یورو است



هزینه تحصیل در مجارستان
هزینه تحصیل در مجارستان شامل شهریه دانشگاهی و هزینه‌‌های جاری زندگی می‌شود. برای دانشجویان، هزینه تحصیل در این کشور نسبتا مقرون‌به‌صرفه است. میزان این هزینه در مجارستان متغیر است و به دانشگاه و رشته‌ای که در آن قصد تحصیل دارید، وابسته است. اما شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه از میزان دقیق شهریه آگاهی پیدا کنید. به طور کلی، هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد و با مدیریت هزینه‌ها می‌توانید در این کشور زندگی راحتی داشته باشید.



زندگی دانشجویی در بوداپست چگونه است؟
بوداپست، یکی از زیباترین شهرهای دنیا برای زندگی به شمار می‌آید. هزینه زندگی در بوداپست مجارستان در مقایسه با دیگر کلان‌شهرهای مطرح اروپایی پایین‌تر است؛ از اجاره خانه گرفته تا دیگر هزینه‌‌های مربوط به تفریح و حمل‌ونقل.


هزینه‌‌های زندگی دانشجویی در بوداپست
اگر شما یک واحد مسکونی را اجاره کنید، باید ماهانه 450 یورو بابت هزینه اجاره خانه بپردازید. اما هزینه خوابگاه‌ها پایین‌تر است و هزینه اجاره یک اتاق 180 تا 240 یورو است که استانداردهای پایین‌تری هم از واحدهای مسکونی خصوصی دارند.
برای مسافرت بهترین گزینه برای دانشجویان، خرید بلیت ماهانه است. قیمت بلیت‌های دانشجویی 10 یورو است و با تهیه آن می‌توانید به صورت نامحدود در سطح شهر سفر کنید. هزینه‌ای غذا هم متغیر است و بستگی به محل صرف غذا دارد. اما به طور معمول هزینه هر وعده غذایی 2 تا 5 یورو است. به طور کلی توصیه می‌کنیم آشپزی یاد بگیرید تا بتوانید هزینه‌‌های زندگی در این کلان‌شهر را مدیریت کنید. هر خرید هفتگی مایحتاج زندگی بین 22 تا 27 یورو هزینه در بر دارد.



شهریه دانشگاه‌‌های مجارستان
دانشگاه‌‌های مجارستان در عین اینکه از کیفیت بالای آموزشی برخوردار هستند، هزینه‌هایشان نیز مقرون‌به‌صرفه است. به همین دلیل، هرساله این کشور پذیرای بیش از 28000 دانشجوی خارجی ازجمله دانشجویان ایرانی است.
به طور میانگین، هر دانشجو باید سالانه بین 2500 تا 3000 یورو هزینه بابت شهریه دانشگاه بپردازد. البته رشته‌‌های مهندسی در این کشور شهریه بالاتری دارد و ممکن است تا 5000 یورو بابت شهریه هزینه کنید. تحصیل در رشته‌‌های پزشکی به‌خصوص دندانپزشکی هم هزینه بیشتری از سایر رشته‌ها دارد. یکی از راه‌‌های تحصیل در دانشگاه‌‌های مجارستان از طریق بورسیه‌‌های تحصیلی است که تنها راه تحصیل رایگان در این کشور به شمار می‌آید. البته هر فردی که تمایل دارد از این طریق اقدام به تحصیل کند، باید از شرایط خاصی برخوردار باشد و استعداد خود را به اثبات برساند.



ارزان‌ترین دانشگاه‌‌های مجارستان
شهریه دانشگاه بخش مهمی از هزینه‌‌های تحصیل و زندگی را تشکیل می‌دهد. بنابراین عده‌ای از متقاضیان به دنبال دانشگاه‌‌‌‌‌هایی با شهریه‌‌‌‌‌هایی پایین‌تر هستند. در ادامه به برخی از دانشگاه‌‌های ارزان کشور مجارستان اشاره می‌کنیم:
•دانشگاه Dunaújváros
•Eötvös Loránd
•Pázmány Péter Catholic
•دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست
•Pannonia


دوره‌‌های زبان در مجارستان چگونه است؟
ارائه مدرک معتبر زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مجارستان لازم نیست. اما متقاضیان باید از تسلط نسبی بر زبان انگلیسی برخوردار باشند تا در طی فرایند آموزشی خود با مشکل مواجه نشوند. همچنین فراگیری زبان‌‌های آلمانی یا انگلیسی در مجارستان یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای آن دسته از ایرانیان است که به دلیل دشواری‌‌های اخذ ویزای تحصیلی در برخی کشورها، امکان مهاجرت سریع و بی‌دردسر به اروپا را پیدا نکرده‌اند.
کالج‌‌های ارائه‌دهنده این خدمات؛ خصوصی یا نیمه‌خصوصی هستند. این کالج‌ها در واقع نقش مهمی را در آماده‌سازی متقاضیان برای ورود به دانشگاه‌ها ایفا می‌کنند. همچنین طول دوره آموزش زبان در این کالج‌ها یک سال است.



فرایند اخذ ویزای تحصیلی چه مدت طول می‌کشد؟
طبق زمان‌بندی ترم‌‌های تحصیلی، اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بین 2 تا 6 ماه به طول می‌انجامد. در این مورد بهتر است از خدمات مشاوره آژانس‌‌های مهاجرتی استفاده کنید تا متناسب با شرایطی که دارید، شما را راهنمایی کنند.



شرایط سنی تحصیل در مجارستان
طبق قانون مجارستان، دانشگاه در قبال دانشجویان زیر 18 سال دارای مسئولیت‌‌های بیشتری است. حتی اگر زمانی کوتاه تا رسیدن دانشجو به سن 18 سال باقی ‌مانده باشد. مسئولیت‌‌های دانشگاه شامل حفاظت از ایمنی و سلامت دانشجو، حفاظت از او در برابر انواع آزار و اذیت‌‌های فیزیکی یا آنلاین، سوءاستفاده و تبعیض است. البته در بسیاری از رشته‌‌های تحصیلی متقاضیان باید حداقل دارای سن 18 سال باشند.
از این لحاظ قوانین سخت‌گیرانه‌ای درباره محدودیت سنی دانشجویان در مجارستان وجود ندارد. بهترین سن برای آغاز تحصیلات دانشگاهی سنین 18 تا 21 سال تلقی می‌شود و دانشجویان نیز به طور معمول از همین سنین پا به دانشگاه می‌گذارند.



قوانین مربوط به متقاضیان تحصیلی زیر 18 سال در مجارستان
در مورد دانشجویان زیر 18 سال، والدین دانشجو باید او را همراهی کنند. یک راه قانونی دیگر این است که دانشجوی زیر 18 سال باید دارای مجوزی رسمی باشد که در آن والدین با اقامت فرزند همراه فردی که بالای 18 سال دارد، موافق هستند.
شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان
تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌‌های مجارستان دارای محدودیت خاصی نیست و هر فرد زیر 18 سال هم می‌تواند تحصیل در این مقطع را آغاز کند. در واقع شرایط تحصیلی در مجارستان نسبت به کشورهای دیگر دارای پیچیدگی‌ها و سختگیری‌‌های قانونی کمتری است. همین موضوع اخذ ویزای تحصیلی در این کشور را راحت‌تر کرده است.



شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان
در مقطع کارشناسی ارشد نیز هیچ‌گونه محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. دانشجویانی که به دلیل محدودیت سنی امکان تحصیل در آلمان یا سایر کشورها را ندارند، مجارستان را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه، می‌توانند جهت کسب آمادگی دوره‌‌های آموزشی مختلفی را بگذرانند.



تحصیل پزشکی در مجارستان، دروازه ورود به اروپا
مجارستان در سال‌‌های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرفدار در میان متقاضیان پزشکی در ایران تبدیل شده است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه مقرون‌به‌صرفه زندگی در مجارستان، کیفیت مناسب آموزشی از مهم‌ترین دلایل انتخاب مجارستان به عنوان یک مقصد مهاجرتی است.
کدام دانشگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای تحصیل در مجارستان هستند؟
یکی از دغدغه‌‌های مهم مهاجرانی که پس از تحصیلات پزشکی قصد دارند به کشور بازگردند، اطلاع از دانشگاه‌‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای تحصیل در مجارستان است. این دانشگاه‌ها دارای سطح مناسبی از کیفیت هستند.
•دانشگاه Szeged: دانشگاه سگد از بالاترین رتبه علمی در بین دانشگاه‌‌های مجارستان برخوردار است. این دانشگاه همچنین در سطح جهان در رتبه 200 قرار دارد. دانشگاه سگد در سال‌‌های اخیر به یکی از دانشگاه‌‌های محبوب متقاضیان ایرانی تحصیل پزشکی در مجارستان تبدیل شده است
•دانشگاه Semmelwies : دانشگاه سملوایز با قدمت 400 ساله‌ای که دارد، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌‌های مجارستان است که در بوداپست قرار دارد این دانشگاه هرساله پذیرای تعداد زیادی دانشجویان مستعد خارجی است
• دانشگاه Pecs: دانشگاه پچ دارای قدمتی 642 ساله است که آن را به قدیمی‌ترین دانشگاه کشور مجارستان تبدیل کرده است. این دانشگاه در مرکز شهر پچ قرار دارد. این دانشگاه از سطح بالایی از کیفیت آموزشی برخوردار است، طوری که اساتید آن از باسابقه‌ترین اساتید دانشگاه‌‌های مطرح ایالات متحده و کانادا هستند. دانشجویان فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه پچ می‌توانند جهت اخذ برد پزشکی در دانشگاه‌‌های ایالات متحده و کانادا در آزمون شرکت کنند
•دانشگاه Debrecen: دانشگاه دبرسن دیگر دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است که در شهر دبرسن در شرق مجارستان قرار دارد. این دانشگاه دارای دوره‌‌های آمادگی زبان انگلیسی هم است که می‌تواند برای دانشجویان ایرانی کاربرد داشته باشد. در رشته پزشکی، این دانشگاه در رتبه 300 جهان قرار دارد


آزمون ورودی پزشکی؛ یکی از الزامات پذیرش در دانشگاه‌‌های پزشکی مجارستان
دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌‌های پزشکی مجارستان باید در آزمون ورودی پزشکی نمره قبولی را کسب کنند. این آزمون از دو بخش آزمون کتبی و شفاهی تشکیل می‌شود. آزمون کتبی از سوالاتی تستی، تشریحی و محاسباتی تشکیل می‌شود. سوالات این آزمون شامل درس‌‌های مختلفی از جمله زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، فیزیولوژی، شیمی عمومی و زبان انگلیسی می‌شود. همچنین هر دو آزمون کتبی و شفاهی به زبان انگلیسی هستند. آزمون شفاهی در واقع با هدف سنجش مهارت‌‌های اجتماعی دانشجو و توانایی او در برقراری ارتباط با دیگران انجام می‌شود. در این آزمون، رویکرد حرفه‌ای متقاضی مبنی بر تحصیل پزشکی ارزیابی می‌شود.



مهاجرت به مجارستان از طریق کار
فرایند مهاجرت از طریق کار به مجارستان به این صورت است که در قدم اول متقاضیان کار باید مدارک لازم و رزومه کاری خود را برای موسسات کاریابی مجارستان ارسال کنند. سپس از این طریق ممکن است یک کارفرما در این کشور پیدا کنند و این کارفرما برای متقاضی دعوت‌نامه کاری بفرستد. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ دعوت‌نامه کاری می‌توان به مدارک دانشگاهی و سابقه کاری اشاره کرد. همچنین تسلط بر زبان مجاری یا انگلیسی هم از مهم‌ترین شرایط دریافت پیشنهاد کار از کارفرما به شمار می‌آید.
البته یکی از نکات قابل‌توجه در این مورد نبود متقاضی کار برای هر شغل از میان شهروندان یا افراد مجارستانی و به طور کلی در اتحادیه اروپا است و در واقع اولویت استخدام با این افراد است. نرخ بیکاری در مجارستان پایین بوده و حدود 3.46% است که این کشور را به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است.


شرایط اخذ ویزای کاری از کشور مجارستان
از آنجا که مجارستان عضو اتحادیه اروپا است، افرادی که خارج از اتحادیه اروپا متقاضی کار در این کشور هستند، نیاز به داشتن ویزای کاری دارند. اما شهروندان اتحادیه اروپا و آن دسته از افرادی که همسری از کشورهای عضو این اتحادیه اختیار کرده باشند، برای کار در مجارستان نیاز به دریافت مجوز ندارند.
برای دریافت ویزای کار از مجارستان، متقاضی کار باید یک پیشنهاد کاری از کارفرمایی مجارستانی داشته باشد. کارفرما باید آن شغل را به مدت 15روز آگهی نماید و بعد از این مدت، اگر شخصی مجارستانی یا شهروند اتحادیه اروپا متقاضی آن شغل نبود، کارفرما می‌تواند از طرف متقاضیانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، فرایند مجوز کار را طی کند. متقاضی کار پس از دریافت پیشنهاد کار می‌تواند درخواست خود مبنی بر اخذ ویزا را به سفارت مجارستان ارائه کند. در صورت تایید درخواست متقاضی، ویزای کاری بعد از دو سال برای او صادر خواهد شد؛ و در صورتی که قرارداد کاری پابرجا باشد، این ویزا قابل تمدید است.



مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری مجارستان
برای اینکه روند درخواست ویزا راحت‌تر طی شود، متقاضی باید تمامی مدارک مورد نیاز را آماده کند. هرگونه نقص در مدارک ارائه شده می‌تواند باعث رد درخواست متقاضی شود. مدارک لازم برای اخذ ویزای کار مجارستان عبارت‌اند از:
•قرارداد کاری میان متقاضی کار و کارفرما
•درخواست به سفارت مجارستان یا اداره مهاجرت مجارستان
•اثبات اسکان در مجارستان
•پوشش بیمه درمانی
•اثبات تمکن مالی
•مدارک هویتی اعم از شناسنامه و پاسپورت
•دو قطعه عکس پاسپورتی
•تکمیل فرم درخواست ویزای کار
مشاغل مورد نیاز مجارستان
یکی دیگر از معیارهای مهمی که هر متقاضی کار باید به آن توجه داشته باشد، مشاغل مورد نیاز مقصد مهاجرتی است. دولت مجارستان هرساله فهرستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می‌کند. مشاغل مورد نیاز این کشور طبق آخرین فهرست منتشرشده از سوی دولت مجارستان شامل کارشناس IT، مهندس علوم طبیعی، متخصص سلامت، مدیر امور مالی، مدیر هتل و رستوران، منشی، کشاورزی، جنگلداری، کارگر شیلات، فروشنده، کارشناس بازاریاب، مدیر لجستیک، مدیر سئو و مدیر منابع انسانی می‌شود.


میزان حقوق دریافتی در مجارستان
حقوق دریافتی باید به حدی باشد که پوشش‌دهنده مخارج زندگی فرد مهاجر باشد. میزان متوسط حقوق ماهیانه هر فرد در کشور مجارستان حدود 000 ,280 ,1 فورینت یا 457 ,3 یورو است. مشاغل مدیریت؛ و داروسازی و بیوتکنولوژی از جمله مشاغل پردرآمد در این کشور به شمار می‌آیند که درآمد ماهیانه آن‌ها به ترتیب 138 ,5 و 039 ,4 یورو است.



شیوه دستیابی به پیشنهاد شغلی در مجارستان
متقاضیان کار از طریق کاریابی در مجارستان می‌توانند موفق به اخذ ویزای کار در این کشور شوند. اکثر مشاغل مورد نیاز کشور مجارستان در شهر بوداپست پایتخت این کشور هستند. البته سایر شهرهای مجارستان نیز دارای فرصت‌‌های شغلی فراوانی‌اند. یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای پیدا کردن پیشنهاد شغلی، اقدام از طریق موسسات کاریابی مجارستان است. به این منظور متقاضی در گام اول رزومه خود را برای این موسسات می‌فرستد و این موسسات با توجه به رزومه ارسالی، پیشنهاد شغلی مناسب را برای متقاضی کار ارسال می‌کند. مهم‌ترین موسسات کاریابی مجارستان در ادامه آمده است:
•Job-Center Inteational Recruitment Agency
•Manpowergroup Hungary
•Hays Hungary Ltd.
•BDO Magyarorszag HR Ltd.



شرایط اخذ ویزای همراه مجارستان برای افراد شاغل در این کشور
اخذ ویزای همراه می‌تواند از دغدغه‌های مهم متقاضیان کار باشد. از لحاظ حقوقی، همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال اطلاق می‌شود. در مورد مهاجرت به مجارستان، این امکان وجود دارد که همراهان متقاضی هم با او به این کشور مهاجرت کنند و از همان حقوق فرد متقاضی کار بهره‌مند شوند. البته در صورتی که متقاضی دارای فرزندی باشد که سنش بالای 18 سال باشد، آن فرزند می‌تواند برای مهاجرت طی روال معمول از طریق پذیرش تحصیلی اقدام نماید.


وضعیت اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مجارستان
اگر متقاضی کار در مجارستان بتواند به مدت 5 سال شغل خود را در این کشور حفظ کند و بیمه و مالیات خود را نیز به صورت منظم به دولت مجارستان بپردازد، می‌تواند برای اخذ اقامت دائم در مجارستان اقدام کند. برای گرفتن تابعیت و پاسپورت مجارستان هم باید 8 سال از مدت اقامت فرد بگذرد. البته اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار تنها راه پیش روی افرادی که قصد مهاجرت دارند، نیست و روش‌‌های دیگری از جمله سرمایه‌گذاری، تحصیل و ازدواج نیز وجود دارد.



مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری در مجارستان نیز یکی دیگر از روش‌‌های مهاجرت به کشور مجارستان است. مجارستان به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و قرارگیری در منطقه شنگن، دارای شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی انواع کسب‌وکارها است. این کشور اروپایی از لحاظ اقتصادی نیز وضعیت خوبی دارد و صنعت توریسم در مجارستان و به‌خصوص در شهر بوداپست رونق چشمگیری دارد. دلیل این موضوع هم وجود انواع جاذبه‌‌های گردشگری و هزینه‌‌های نسبتا پایین این کشور است. البته برای آگاهی از موقعیت‌‌های مناسب کسب‌وکار در مجارستان باید با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت کنید. ثبت شرکت، خرید ملک و خرید اوراق قرضه دولتی از جمله مهم‌ترین فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در کشور مجارستان هستند.



مهاجرت به مجارستان از طریق تولد
سیستم گرفتن تابعیت در کشور مجارستان به این صورت است که هر فرد به صرف تولد در این کشور نمی‌تواند تابعیت دریافت کند. هر فرد تنها در صورتی می‌تواند تابعیت مجارستان را داشته باشد که والدین یا یکی از آن‌ها، تبعه این کشور باشند. همچنین والدین غیرمجارستانی هم نمی‌توانند به‌واسطه تولد فرزند در مجارستان، حق اقامت در این کشور را به دست بیاورند. از جمله نکات مهم در مورد اخذ تابعیت فرزندانی که در خاک مجارستان متولد شده‌اند، به شرح زیر است:
•چنانچه هر فرد به فرزندخواندگی افراد تبعه مجارستان درآید، بعد از 3 سال می‌تواند تابعیت این کشور را دریافت کند
•در صورتی که فرزند والدینی غیرمجارستانی داشته باشد، بعد از 5 سال امکان اخذ تابعیت مجارستان را پیدا می‌کند
•اگر فرزند والدینی فاقد تابعیت داشته باشد، می‌تواند به‌راحتی تابعیت مجارستان را دریافت کند
•اگر فرزندی در مجارستان متولد شود، منتها والدین او مشخص نباشد، می‌تواند تبعه مجارستان شود



مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج
یکی از راه‌‌های مهاجرت به مجارستان ازدواج با فردی است که تابعیت کشور مجارستان را داشته باشد. همچنین نکته مهم در این مورد، اثبات واقعی بودن ازدواج با یک فرد تبعه مجارستان است. شما باید مدارکی را به سفارت مجارستان نشان دهید که بتواند اثبات‌کننده ازدواج باشد. مدارکی که باید متقاضی مهاجرت به سفارت مجارستان ارائه دهد، شامل این موارد است:
•ارائه مدارک مالی متقاضی
•گواهی تجرد قبل از ازدواج
•تکمیل فرم‌‌های ارائه شده از سوی سفارت مجارستان
•پاسپورت
•مدارک مالی فرد تبعه مجارستان
مدارک مالی و شرایط شغلی همسر که تبعه مجارستان است، دارای اهمیت قابل‌توجهی است. در واقع، فرد تبعه مجارستان، باید تمکن مالی خود را جهت تامین هزینه‌‌های زندگی و اداره خانواده خود، برای دولت مجارستان به اثبات برساند.



مهاجرت به مجارستان برای افراد مستعد و موفق
دولت مجارستان شرایط مهاجرت را برای افراد مستعد و موفق مانند ورزشکاران، هنرمندان و سایر گروه‌‌های شغلی را تسهیل کرده است. این روش مهاجرت، در سایر کشورها به‌راحتی مجارستان نیست و اثبات موفقیت فرد در زمینه و رشته‌ای خاص کار دشواری است و در مورد ایرانیان نیز این سخت‌گیری‌ها بیشتر است. برای مثال کشورهایی مانند کانادا و اتریش هم روش‌‌‌‌‌هایی برای جذب افراد مستعد و موفق در نظر گرفته‌اند، منتها دولت‌ها شرایط فرد متقاضی را از هر جهت احراز می‌کنند.



میزان هزینه زندگی در مجارستان
یکی از نکاتی که هر متقاضی مهاجرت باید به آن توجه داشته باشد، اطلاع از میزان هزینه زندگی در کشور مقصد برای مهاجرت است. کشور مجارستان نسبت به سایر کشورهای منطقه شنگن، از هزینه‌‌های پایین‌تری برای زندگی برخوردار است. یکی از موارد در این زمینه، وجود دانشگاه‌‌‌‌‌هایی با شهریه پایین در این کشور است که مجارستان را به عنوان یک مقصد مهاجرتی برای تحصیل، جذاب کرده است. به طور کلی هزینه‌‌های زندگی برای هر فرد در حدود 600 یورو است. مهم‌ترین این هزینه‌ها مربوط به خوردوخوراک و خرید مسکن است که میانگین هزینه برخی از آن‌ها در کشور مجارستان عبارت‌اند از:
•هزینه یک وعده صبحانه: 1 تا 3 یورو
•یک وعده غذا در رستوران: 2 تا 5 یورو
•هزینه اجاره یک سوئیت: 150 یورو
•اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: 240 یورو
•هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه در خارج از شهر: 180 یورو
•قیمت هر مترمربع خانه برای خرید در مرکز شهر: 800 ,1 یورو
•هر مترمربع خانه برای خرید در خارج از شهر: 1250 یورو



روند اخذ اقامت و پاسپورت مجارستان
شرایط و قوانین اخذ اقامت دائم در کشور مجارستان برای هر فرد متفاوت است. افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند، برای اخذ اقامت دائم در کشور مجارستان یا پاسپورت، ابتدا باید وارد بازار کار شوند و به مدت 5 سال به طور منظم مالیات خود را پرداخت کنند. پس از اخذ اقامت دائم، فرد می‌تواند در سال هفتم از اقامت خود برای اخذ پاسپورت اقدام نماید. البته دولت مجارستان شرایط هر فرد را برای اخذ پاسپورت این کشور مورد بررسی قرار می‌دهد.. شرایطی که دولت مجارستان به این منظور قرار داده است، در جهت تطبیق فرد با فرهنگ، زبان و زندگی اجتماعی در این کشور است.
پاسورت مجارستان به عنوان یکی از معتبرترین پاسپورت‌‌های جهان شناخته می‌شود و پس از کشورهای سنگاپور، چک، لهستان، لیتوانی و بریتانیا پنجمین پاسپورت معتبر جهان را دارا است. دارندگان پاسپورت مجارستان می‌توانند به 169 کشور سفری آزادانه و بی‌دردسر داشته باشند.



سوالات مصاحبه سفارت مجارستان
در زمان مصاحبه در سفارت مجارستان، توصیه می‌شود اصل تمام اسناد و مدارک خود را با خود ببرید. مصاحبه سفارت مجارستان به زبان انگلیسی انجام می‌شود، پس از این لحاظ نیز باید آمادگی لازم را داشته باشید. همچنین شما باید توجه داشته باشید گه به سوالات مصاحبه پاسخ‌‌‌‌‌هایی غیرضروری ندهید. در ادامه به برخی از رایج‌ترین سوالات مصاحبه سفارت مجارستان اشاره می‌کنیم:
•سوال در رابطه با وضعیت تاهل؛ در صورت پاسخ مثبت، مشخصات همسرتان را خواهند پرسید
•آیا تنها اقدام به مهاجرت می‌کنید یا اینکه همراه هم دارید؟
•سوال در رابطه با وضعیت مالی
•آیا بیمه سلامت دارید؟
•سوال در رابطه با منطقه‌ای که قصد زندگی در آن را دارید
•اگر با درخواست ویزای شما موافقت نشود، چه کار خواهید کرد؟
•آیا قبلا به مجارستان سفر کرده‌اید؟



سوالات متداول در مورد مهاجرت به مجارستان
مهاجرت به مجارستان به دلیل روند نسبتا راحت اخذ ویزا همواره به‌عنوان گزینه‌ای مناسب مورد توجه متقاضیان ایرانی مهاجرت بوده است. در ادامه به تعدادی از سوالات متداول در مورد مهاجرت به مجارستان اشاره می‌کنیم.



برای مهاجرت به مجارستان چه روش‌های مهاجرتی وجود دارد؟
متقاضیان مهاجرت می‌توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و ازدواج به این کشور مهاجرت کنند و پس از چند سال اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کنند. البته هر فرد تنها به دلیل متولد شدن در مجارستان نمی‌تواند تابعیت این کشور را اخذ کند و تنها اگر والدین یا یکی از آن‌ها، تبعه این کشور باشند، آنگاه فرزند می‌تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.



آیا مجارستان مقصد خوبی برای کارجویان است؟
از آنجا که مجارستان عضو اتحادیه اروپا بوده و در منطقه شنگن قرار دارد، می‌تواند فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری مناسبی را در اختیار مهاجران قرار دهد. در سال‌های اخیر نیز مجارستان به‌عنوان یکی از مقصدهای کاری مورد توجه مهاجران ایرانی بوده است.



هزینه زندگی در مجارستان چقدر است؟
زندگی در کشور مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی، هزینه‌‌های پایین‌تری در بر دارد. برای مثال، وجود دانشگاه‌‌‌‌‌هایی با شهریه پایین در این کشور، مجارستان را به یک مقصد مهاجرتی جذاب برای تحصیل نیز تبدیل کرده است. به طور کلی هزینه‌‌های زندگی برای هر فرد در حدود 600 یورو است.


یادگیری چه زبان‌هایی برای مهاجرت به مجارستان توصیه می‌شود؟
زبان‌‌‌‌‌هایی که در مجارستان بیشتر مورد استفاده است، علاوه بر زبان مجاری، زبان‌‌های آلمانی و انگلیسی هستند. البته ارائه مدرک معتبر زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مجارستان لازم نیست، ولی یادگیری یکی از زبان‌های آلمانی یا انگلیسی توصیه می‌شود.



مهاجرت به مجارستان انتخابی مناسب برای پیشرفت تحصیلی و شغلی
مهاجرت به مجارستان می‌تواند مزایای زیادی برای متقاضیان مهاجرت به دنبال داشته باشد. شما با مهاجرت به این کشور، ویزای شنگن دریافت می‌کنید و این امکان را خواهید یافت که آزادانه به دیگر کشورهای اروپایی رفت‌وآمد کنید. در واقع با مهاجرت به مجارستان مسیر تحصیلی و شغلی شما برای ورود به اروپا را هموارتر می‌شود. همچنین یکی از مزایای مهاجرت به مجارستان در حوزه سرمایه‌گذاری این است که پیش از اخذ اقامت دائم یا تابعیت این کشور، می‌توانید به‌راحتی شرکت خود را ثبت کنید. در این مورد می‌توانید از خدمات تخصصی آژانس‌‌های مهاجرتی استفاده کنید تا از آن‌ها مشاوره‌‌های لازم را دریافت کنید.

روش های مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان با ایران فرانس   [ 1402/6/25 ]
روش های مهاجرت به مجارستان


همکاران مرکز ایران فرانس در استان های کشور