Close

ورود به سیستم


برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان به ما بپیوندید - اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کاری - مرکز همکاری های بین المللی ایران فرانس - اخذ تمکن مالی برای همه متقاضیان
  • مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان | بدون مدرک زبان به انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر مهاجرت کن مهاجرت از طریق تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان یکی از بهترین ...

    ادامه مطلب

  •  ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    قابل توجه علاقه مندان به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف در کشور فرانسه به گزارش روابط عمومی مرکز ایران فرانس از دفتر منطقه ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟ عواملی ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان تحصیل ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023 مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | با سرمایه‌گذاری به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ روشی کم‌دردسر و محبوب بسیاری ...

    ادامه مطلب

مهاجرت به اتریش با ایران فرانس 1402/5/20
روش های مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش | بهترین روش‌های ‌مهاجرت به این کشور پیشرفته + انواع ویزاها
مهاجرت به اتریش؛ بهترین فرصت برای پیشرفت شغلی و تحصیلی
اتریش، سرزمین کوه‌های ‌آلپ و موتزارت دارای فرصت‌های ‌فراوان شغلی و تحصیلی برای مهاجران است. اما مثل هرجای دیگری در دنیا، پیش از اینکه قصد خود را برای مهاجرت به این کشور اروپایی عملی کنید، مطمئنا باید موضوعات زیادی را در نظر بگیرید. ازاین‌رو درک ویژگی‌های ‌انواع ویزای اتریش اهمیت زیادی دارد. در واقع شما باید بین ویزای کوتاه‌مدت، بلندمدت، اجازه اقامت بهترین گزینه را انتخاب کنید. با این حال، هریک از این ویزاها بسته به ملیت متقاضی می‌‌‌توانند شرایط متفاوت داشته باشند. در این مطلب با بهترین روش‌های ‌مهاجرت به اتریش و شرایط زندگی در این کشور آشنا می‌‌‌شویم.


مزایای مهاجرت به اتریش
اتریش به دلیل استاندارد بالای زندگی و شرایط عالی برای کار و زندگی، مقصد محبوبی برای مهاجران است. نکته قابل‌توجه این است که بخش چشمگیری از جمعیت ساکن در اتریش در یک کشور خارجی متولد شده‌اند که این میزان در شهرهای بزرگ بیشتر است. برای مثال در شهر وین، جمعیت متولد خارجی 30 درصد است. برای مهاجران غیراروپایی، مهاجرت احتمالا به یافتن یک کارفرما در اتریش به‌عنوان حامی بستگی دارد. به‌طورکلی، اتریش مزایای زیادی برای مهاجران در بر دارد. در ادامه برخی از موارد مهم را آورده‌ایم.


کیفیت بالای زندگی
کیفیت زندگی در اتریش بسیار بالا است. در واقع، طبق یک مطالعه جهانی در سال 2019، اتریش در رتبه دوم کیفیت زندگی در جهان قرار دارد. علاوه بر این، وین برای 10 سال متوالی در صدر فهرست قابل‌زیست‌ترین شهرهای جهان قرار دارد.
خدمات بهداشتی همگانی و در دسترس در اتریش
مراقبت‌های ‌بهداشتی در اتریش همگانی و در دسترس است. اکثر نگرانی‌های ‌افراد در مورد بهداشت و تامین داروها مرتفع شده است و سیستم درمانی، باکیفیت و کارآمد است. از آنجا که دولت اتریش اهمیت زیادی برای مراقبت‌های ‌بهداشتی قائل است، بسیاری از افراد که به دنبال دریافت مراقبت‌های ‌پزشکی هستند، به اتریش سفر می‌‌‌کنند و هزینه‌های ‌درمان را از جیب خود می‌پردازند.
همچنین مراقبت‌های ‌بهداشتی به‌صورت خصوصی در اتریش برای آن دسته از افرادی که ترجیح می‌‌‌دهند از مراقبت‌های ‌بهداشتی عمومی استفاده نکنند، در دسترس است. به‌طورکلی، خدمات خصوصی به معنای نبود زمان انتظار، انتخاب گسترده‌تر از میان پزشکان و انتخاب انواع کلینیک‌های ‌و بیمارستان‌ها است. اگرچه کیفیت مراقبت‌های ‌بهداشتی خصوصی با عمومی تفاوت زیادی ندارد، اما خدمات خصوصی می‌‌‌تواند آسایش بیشتری را برای بیماران به همراه داشته باشد.


سیستم آموزشی باکیفیت
سیستم آموزشی در اتریش بسیار باکیفیت و پیشرفته است. دانش آموزان در اتریش می‌‌‌توانند بین مدارس فنی و حرفه‌ای و آکادمیک یکی را به‌دلخواه انتخاب کنند. به شکل منحصربه‌فردی، دانشجویان اتریشی و اتحادیه اروپا می‌‌‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای در دانشگاه‌های ‌دولتی اتریش تحصیل کنند. البته برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز هزینه‌های ‌دانشگاهی به طرز باورنکردنی پایین بوده که معمولا بین 1,000 تا 2,000 یورو است. البته شما باید بتوانید آلمانی صحبت کنید!


سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته
حمل‌ونقل عمومی در اتریش پیشرفته و بدون تاخیر است. اتوبوس‌ها، ترامواها و مترو در سطح گسترده‌ای در شهرهای اتریش کار می‌‌‌کنند. در سفرهای بین‌شهری، شما می‌‌‌توانید از ÖBB Railjet استفاده کنید که می‌‌‌تواند تا سرعت 230 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. با این حال، وقتی روی صندلی ارگونومیک خود در حال استراحت هستید و از استفاده از Wi-Fi رایگان لذت می‌‌‌برید، ممکن است متوجه این موضوع نشوید.
نرخ پایین جرم و جنایت در اتریش
اتریش کشوری فوق‌العاده امن است و وقوع جرم و جنایت در آن نادر است و جنایات خشونت‌آمیز حتی نادرتر هستند. معمولا کمتر از 100 قتل در سال در سراسر کشور اتریش رخ می‌‌‌دهد. البته جرائم کوچک خاصی مانند جیب‌بری در هرجایی ممکن است اتفاق بیفتد و در شلوغی‌ها و فضاهای عمومی باید مراقب باشید.


فضای فرهنگی پرنشاط در اتریش
زندگی در اتریش به معنای دسترسی راحت به موزه‌ها، سالن‌های ‌اپرا، تئاترها و کنسرت‌هایی در کلاس جهانی است. علاوه بر این، یک معماری خیره‌کننده، کلیساهای باشکوه و کافی‌شاپ‌های ‌عجیب و درعین‌حال جالب‌توجهی را پیش روی خود می‌‌‌بینید. در واقع، صرف‌نظر از سلیقه‌ای که دارید، از شگفتی‌های ‌فرهنگی اتریش حیرت خواهید کرد.


انواع ویزا برای مهاجرت به اتریش
اگر قصد سفر یا زندگی در اتریش را دارید، نیاز به ویزا پیدا می‌‌‌کنید. در واقع ملیت و دلیل سفر شما است که تعیین می‌‌‌کند به چه نوع ویزایی نیاز دارید. در این مورد می‌‌‌توانید از مشاوره آژانس‌های ‌مهاجرتی نیز کمک بگیرید. به‌طورکلی انواع ویزای اتریش به شرح زیر هستند:
•ویزای کوتاه‌مدت: این ویزا به شما اجازه می‌‌‌دهد تا حداکثر شش ماه در اتریش بمانید و شامل مجوز کار نمی‌شود
•مجوز اقامت موقت: این ویزای طولانی‌مدت برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند بیش از شش ماه در اتریش اقامت داشته باشند؛ یا برای افرادی که قصد دارند برای یک زمان مشخص یا هدفی خاص به اتریش مهاجرت کنند، مانند تحصیل یا تحقیق.
•اقامت دائم: این ویزای طولانی‌مدت برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند برای مدت نامحدود در اتریش بمانند که برای آ دسته از افراد که می‌‌‌خواهند در این کشور کار کنند، گزینه ایدئالی است. این امر شامل افرادی است که قرارداد کاری دارند و همچنین افرادی که امیدوارند خانواده خود را از طریق ویزای خانوادگی همراه خود به اتریش بیاورند.



شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش
اگر قصد تحصیل در اتریش را دارید، باید بدانید که سیستم آموزشی در اتریش کاملا مشابه سایر کشورهای اروپایی است؛ ولی ممکن است کمی با سیستم آموزشی استرالیا یا ایالات متحده متفاوت باشد. اتریش دانشگاه‌های ‌دولتی یا خصوصی معتبر زیادی دارد. همچنین بسیاری از آموزشگاه‌های ‌فنی و تخصصی در این کشور وجود دارد.


مهاجرت به اتریش برای تحصیلات عالی
بخش آموزش عالی اتریش از شهرت بین‌المللی بالایی برخوردار است. به همین دلیل، بسیاری از مهاجران، ترجیح می‌‌‌دهند تحصیلات عالی خود را در این کشور بگذرانند. بیش از 600 دانشگاه در اتریش وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌‌‌توان به دانشگاه‌های ‌دولتی، دانشگاه‌های ‌خصوصی و کالج‌های ‌تخصصی اشاره کرد که بر رشته یا تحقیقاتی خاص متمرکز هستند. علاوه بر این، دانشگاه‌های ‌دولتی برای دانشجویان محلی و اتحادیه اروپا رایگان هستند و هزینه‌های ‌بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای را از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌‌‌کنند. همچنین دانشگاه‌های ‌خصوصی اتریش به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از دانشگاه‌های ‌دولتی هستند.
اکثر دانشگاه‌های ‌اتریش برنامه‌های ‌آموزشی خود را به زبان آلمانی ارائه می‌‌‌دهند، بنابراین دانشجویان باید بتوانند به این زبان کاملا روان صحبت کنند. در اتریش، سال دانشگاهی تقریبا از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد. همچنین هر سال به دو ترم تقسیم می‌‌‌شود که در زمان کریسمس و عید پاک وقفه‌ای وجود دارد. مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، مقطع کارشناسی در اتریش سه تا چهار سال، مقطع کارشناسی ارشد یک تا دو سال به طول می‌‌‌انجامند. در این سطح، برخی رشته‌های ‌دانشگاهی مانند علوم انسانی، اقتصاد، مهندسی و پزشکی پرطرفدار هستند. درحالی‌که دانشگاه‌های ‌دولتی و کالج‌های ‌تخصصی، طیف نسبتا محدودی از رشته‌ها را دارند، دانشگاه‌های ‌خصوصی بیش از 62 رشته مختلف را دربرمی گیرند.
مانند سایر کشورها، دانشجویانی که قصد دارند در اتریش تحصیل کنند، باید شرایط خاصی را برای ورود به برنامه تحصیلات عالی داشته باشند. این امر شامل مدرک دیپلم یا مدرک ورود به دانشگاه و مدرک زبان آلمانی است. علاوه بر این، برخی از رشته‌های ‌تحصیلی مکن است شرایط ویژه‌ای داشته باشند؛ مانند آزمون آزمایشی برای رشته‌های ‌هنری.



برنامه دکترا (Ph.D.)
دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به اتریش مهاجرت کنند، باید سه تا چهار سال در این مقطع سپری کنند. از آنجا که برنامه دکترا بسیار تخصصی است، دانشجویان موضوعاتی را انتخاب می‌‌‌کنند که علاقه زیادی به آن دارند. رایج‌ترین برنامه‌های ‌دکترا در اتریش شامل رشته‌های ‌زیر است:
•هنر
•علوم اقتصاد
•علوم طبیعی
•علم روان‌درمانی
•علوم فنی
دکترا گران‌ترین مقطع تحصیلی در اتریش است، اما هزینه‌های ‌آن همچنان ارزان‌تر از دانشگاه‌های ‌خارج از کشور است. درحالی‌که دانشجویان محلی در دانشگاه‌های ‌دولتی نیازی نیست شهریه‌ای پرداخت کنند، دانشجویان بین‌المللی باید 762.72 یورو در هر ترم بپردازند. همچنین هزینه دانشگاه‌های ‌خصوصی بسیار گران‌تر است که میانگین آن حدود 7500 یورو در هر ترم است.
اپلای برای برنامه Ph.D. در اتریش کمی با سایر کشورها متفاوت است. شما برای پذیرش در برنامه‌ای که متناسب با علایق تحقیقاتی شما باشد، درخواست خود را مطرح می‌‌‌کنید؛ نه اینکه پیشنهادی برای موضوعی مشخص ارسال کنید یا اینکه برای کار روی پروژه‌های ‌موجود درخواست دهید. به‌این‌ترتیب، شما باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ای مرتبط باشید. علاوه بر این، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی داشته باشید و اینکه سطح مهارت زبان آلمانی خود را به اثبات برسانید. برای تحصیل در مقطع دکترا، معمولا با دانشجویان یک قرارداد کاری امضا می‌‌‌شود که در آن وضعیت کاری با حقوق و مزایا عنوان می‌‌‌شود. در عوض، از دانشجویان انتظار می‌‌‌رود که تدریس داشته باشند یا کارهای آزمایشگاهی یا اداری انجام دهند.


برنامه تحصیلی در مدارس فنی تخصصی (Fachhochschulen)
در اتریش، بسیاری از دانشجویان تحصیلات عالی خواهان تحصیل خارج از سیستم سنتی دانشگاهی هستند. از این حیث، این کشور دارای بسیاری از مدارس فنی تخصصی یا آموزشگاه‌های ‌فنی و حرفه‌ای است که در جهت ارائه مهارت‌های ‌حرفه‌ای طراحی شده‌اند. این مدارس Fachhochschulen یا دانشگاه‌های ‌علوم کاربردی نامیده می‌‌‌شوند.
برای اخذ پذیرش از مدارس فنی تخصصی، باید مدرک ورودی دانشگاه (Allgemeine Universitätsreife) یا مدارک حرفه‌ای مربوطه را داشته باشید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون‌های ‌ورودی ویژه‌ای شرکت کنید. به‌طورکلی دانشجویان در این مدارس به تحصیل هنرهای کاربردی، مهندسی، فناوری یا کسب‌وکار می‌‌‌پردازند. برخلاف دانشگاه‌های ‌دولتی، برای تحصیل در این مدارس باید هزینه پرداخت کنید، ولی هزینه شهریه این مدارس پایین است و معمولا حدود 300 یورو در هر ترم است.
الزامات عمومی برای مهاجرت تحصیلی به اتریش
برای تحصیل در اتریش باید الزامات خاصی را رعایت کنید. به‌این‌ترتیب، باید پیش از مهاجرت به این کشور و شروع تحصیل، مطمئن شوید که در مورد مهارت زبان آلمانی و ویزا واجد شرایط لازم هستید. در ادامه الزامات عمومی تحصیلات در اتریش را شرح می‌‌‌دهیم.


الزامات ویزای اتریش
شهروندان اتحادیه اروپا، می‌‌‌توانند آزادانه بدون ویزا در اتریش تحصیل و کار کنند. ولی اگر دانشجوی یک کشور خارج از اتحادیه اروپا باشید، باید ویزای دانشجویی دریافت کنید که انواع مختلفی دارد. برای اقامت کوتاه‌مدت، به ویزای نوع C یا D نیاز دارید. ویزای اول به شما اجازه می‌دهد‌ تا حداکثر سه ماه در اتریش تحصیل کنید. اما ویزای نوع دوم به شما شش ماه اجازه اقامت می‌‌‌دهد. درصورتی‌که، قصد دارید بیش از شش ماه در اتریش تحصیل کنید، به مجوز اقامت بلندمدت – ویزای دانشجویی – نیاز دارید.
برای دریافت این ویزا، باید درخواست خود را به سفارت اتریش ارسال کنید و قبل از مهاجرت به اتریش منتظر تصمیم سفارت باشید. همچنین توجه داشته باشید که رسیدگی به درخواست شما ممکن است تا 90 روز طول بکشد. کلیه مدارک باید با ترجمه قانونی آلمانی همراه باشد. همچنین برای دریافت ویزا و کارت اقامت خود باید در مجموع 160 یورو هزینه کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی خود، باید مدارک زیر را همراه با فرم درخواست ارسال کنید:
•پاسپورت
•شناسنامه
•عکس
•تاییدیه پذیرش از دانشگاه‌های ‌اتریش
•اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های ‌زندگی به مدت یک سال (بین 533.85 تا 1524.99 یورو در ماه)
•مدارک اقامت در اتریش برای حداقل سه ماه
•بیمه درمانی (بیمه سلامت دانشجویان اتریش)
لزوم اثبات مهارت زبان آلمانی برای مهاجرت تحصیلی به اتریش
شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، اگر می‌‌‌خواهید در سطح دانشگاهی در اتریش تحصیل کنید، باید مهارت زبان آلمانی خود را ثابت کنید یا در آزمون آلمانی شرکت کنید. این به دلیل این است که اکثر برنامه‌ها به زبان آلمانی ارائه می‌‌‌شود. با این حال، اگر شرایط لازم را ندارید، می‌‌‌توانید در یک دوره زبان آلمانی شرکت کنید تا مهارت‌های ‌خود را تقویت کنید. راه‌های ‌زیادی برای انجام این کار وجود دارد؛ از جمله پلتفرم‌های ‌آنلاین، برنامه‌ها و آموزشگاه‌های ‌زبان.


هزینه تحصیل در اتریش
همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، دانشگاه‌های ‌دولتی در اتریش برای دانشجویان محلی و اتحادیه اروپا رایگان است. برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه‌های ‌معمولا حدود 726.72 یورو در هر ترم است. این امر تقریبا در مورد هر برنامه تحصیلی صدق می‌‌‌کند.
با این حال، هزینه‌ها در دانشگاه‌های ‌خصوصی بسیار بالاتر است؛ چرا که این دانشگاه‌ها آزاد هستند خود نرخ‌های ‌شهریه را تعیین کنند. با این وجود، باز هم آن‌ها معمولا ارزان‌تر از دانشگاه‌های ‌سایر کشورها هستند. بسته به دانشگاه و دوره خود، باید انتظار داشته باشید که از 3.000 تا 25.000 یورو در سال بپردازید.


بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی در اتریش
درحالی‌که در اتریش بورسیه‌ها و کمک‌های ‌مالی زیادی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌‌‌شود، باید به دو نکته توجه داشته باشید. اول اینکه، کمک‌هزینه تحصیلی بسیار کمتری برای مقطع لیسانس نسبت به مقاطع فوق‌لیسانس یا دکترا ارائه می‌‌‌شود. ثانیا، اکثر بورسیه‌ها فقط کمک‌هزینه‌ای جزئی را ارائه می‌‌‌دهند و در نتیجه تمام هزینه‌های ‌تحصیل یا زندگی شما را پوشش نخواهند داد.
با این وجود، اگر برای تحصیل خود به فاند نیاز دارید، باید به اندازه کافی در این مورد تحقیق کنید. این به این دلیل است که گزینه‌های ‌زیای وجود دارد و شما باید یکی از آن‌ها را پیدا کنید که مناسب شرایط شما باشد. برای مثال برخی از آن‌ها فقط به زنان، برای موضوعاتی خاص یا حتی برای اتباع کشورهایی خاص اعطا می‌‌‌شود. به‌طورکلی، فاند ممکن است از طرف دولت اتریش (از طریق OeAD)، دانشگاه انتخابی شما یا سازمان‌ها و بنیادهای خصوصی در دسترس شما قرار بگیرد. همچنین ممکن است مجبور شوید برای برنامه‌های ‌فاند خاصی مصاحبه کنید. برای درخواست فاند، باید تعدادی از مدارک را ارائه دهید که شامل موارد زیر است:
•فرم درخواست
•انگیزه نامه
•مدرک پذیرش در دانشگاه
•ریزنمرات تحصیلی و مدارک تحصیلی قبلی
•پایان‌نامه تکمیل‌شده یا چکیده پایان‌نامه پیشنهادی
•مدرک مهارت‌های ‌زبان انگلیسی یا آلمانی
•توصیه‌نامه از اساتید
•کپی پاسپورت


برنامه‌های ‌تبادل تحصیلی در اتریش
اکثر دانشگاه‌های ‌اتریش برنامه‌های ‌تبادل بین‌المللی را با دانشگاه‌های ‌سطح بالا در سراسر جهان ارائه می‌‌‌دهند. به این ترتیب، تحصیل یک ترم یا سال تحصیلی در خارج از اتریش در کشورهایی مانند استرالیا، هند، ایالات‌ متحده و چین بسیار آسان خواهد بود. همچنین تعداد زیادی برنامه‌های ‌تبادل تحصیلی مستقل وجود دارد که عبارت‌اند از:
•IES در خارج از کشور
•فروم-نکسوس تحصیلی در خارج از کشور
•اراسموس (Erasmus)
•رودز (Rhodes)
•فولبرایت (Fulbright



فرآیند اپلای برای مهاجرت تحصیلی به اتریش
هنگامی‌که برای تحصیل در دانشگاه‌های ‌اتریش درخواست می‌‌‌دهید، باید وب‌سایت دانشگاه مورد علاقه خود را برای کسب اطلاع از فرآیند خاص پذیرش آن‌ها بررسی کنید. همچنین ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی یا مصاحبه داشته باشید. به‌طورکلی، باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهید:
•فرم پذیرش
•آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات
•اثبات مهارت‌های ‌زبان آلمانی و انگلیسی
•کپی پاسپورت
وقتی‌که در یک برنامه دانشگاهی پذیرفته شدید، باید تشریفات اداری زیادی را انجام دهید. برای مثال، شما باید مراحل ثبت نام را تکمیل کنید که شامل تایید محل اقامت و پرداخت هزینه ثبت نام و اولین قسط شهریه می‌‌‌شود. پس از انجام تمام این موارد، می‌‌‌توانید برای اخذ ویزای دانشجویی اتریش اقدام کنید.
کار حین تحصیل در اتریش
دانشجویان اتحادیه اروپا آزادند که حین تحصیل در دانشگاه‌های ‌اتریش، به هر اندازه که می‌‌‌خواهند کار کنند. درحالی‌که، دانشجویان بین‌المللی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا فقط می‌‌‌توانند تا حدود 20 ساعت در هفته در طول ‌ترم کار کنند. برای انجام این کار، به یک مجوز کار نیاز دارد که کارفرمای شما از طرف شما آن را دریافت خواهد کرد. از طرف دیگر، کارآموزی محدودیت زمانی ندارد و همچنین نیازی به ویزا ندارد. بنابراین، کارآموزی گزینه راحت‌تری برای دانشجویان بین‌المللی است.


اقامت دانشجویی در اتریش
دانشگاه‌های ‌اتریش معمولا خوابگاه دانشجویی فراهم نمی‌کنند. با این حال، آن‌ها می‌‌‌توانند شما را راهنمایی کنند تا اقامتگاه مناسبی پیدا کنید. به‌طورکلی، دانشجویان زندگی در خانه‌های ‌خصوصی یا اقامتگاه‌های ‌مستقل را ترجیح می‌‌‌دهند.
موسسه OeAD برای حدود 12,000 دانشجو در سراسر اتریش اقامتگاه فراهم می‌‌‌کند. این موضوع می‌‌‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی مفید باشد؛ اگرچه ممکن است در یک آپارتمان خصوصی آسایش بیشتری داشت باشند. تعداد زادی اقامتگاه خصوصی مقرون‌به‌صرفه وجود دارد که می‌‌‌توانید آن‌ها را به‌تنهایی یا همراه افراد دیگر اجاره کنید. سالن‌های ‌اقامتی شبیه خوابگاه‌ها هستند. این سالن‌ها، آپارتمان‌هایی ‌مجزا هستند که اتاق‌های ‌خصوصی را برای گروه‌های ‌دو، سه یا چهار نفره از دانشجویان با حمام و آشپزخانه مشترک ارائه می‌‌‌دهند.


مراقبت بهداشتی برای دانشجویان در اتریش
اتریش دارای مراقبت‌های ‌بهداشتی همگانی در سطح عالی است و دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا می‌‌‌توانند به‌صورت رایگان می‌‌‌توانند از این خدمات استفاده کنند. البته دانشجویان خارجی معمولا قادر نیستند از این خدمات رایگان استفاده کنند. به همین دلیل، به عنوان بخشی از الزامات دریافت ویزای دانشجویی، باید ثابت کنید که بودجه لازم برای خرید بیمه درمانی خصوصی را دارید.


زندگی دانشجویی در اتریش
اگر قصد تحصیل در اتریش را دارید، می‌‌‌توانید انتظار این را داشت باشید که از یک زندگی دانشجویی پر جنب‌وجوش لذت ببرید. شما می‌‌‌توانید در انواع سخنرانی‌ها و سمینارها شرکت کنید. همچنین، زمان دقیقی که هر دانشجو صرف مطالعه می‌‌‌کند، به خود فرد بستگی دارد و برای هر دانشجو متفاوت است.
زندگی اجتماعی در دانشگاه‌های ‌اتریش اهمیت زیادی دارد. همه دانشگاه‌ها دارای مجموعه‌ای از باشگاه‌های ‌ورزشی، اجتماعی، فکری و موسیقی هستند. علاوه بر این، اتحادیه‌های ‌دانشجویی هر سال میزبان مجموعه‌ای از رویدادها هستند. به‌این‌ترتیب، می‌‌‌توانید فرهنگ، غذاها و نوشیدنی‌های ‌متنوع این کشور را کشف کنید.


هزینه زندگی دانشجویی در اتریش
هزینه زندگی در اتریش به‌طورکلی کمتر از دیگر شهرهای بزرگ پیشرفته مانند لندن، پاریس یا نیویورک است. البته محل زندگی شما در این کشور بر هزینه زندگی تاثیر می‌‌‌گذارد. برای مثال زندگی در وین نسبت به سایر نقاط این کشور گران‌تر است. به‌طورکلی، باید حدود 800 تا 1,500 یورو در ماه برای هزینه‌های ‌زندگی خود اختصاص دهید که شامل 500 یورو برای اجاره خانه، 250 یورو برای مواد غذایی و 50 یورو برای حمل‌ونقل است.
امکان ورود به بازار کار اتریش، پس از تحصیل
بسیاری از دانشجویان خارجی در اتریش پس از اتمام دوره تحصیلی خود، انتخابشان این است که در آنجا بمانند. این به این دلیل است که آن‌ها اغلب می‌‌‌توانند با مدرک دانشگاهی خود شغل مناسبی را پیدا کنند. از این حیث، اکثر دانشگاه‌ها دارای دپارتمان‌های ‌شغلی و نمایشگاه‌های ‌شغلی هستند تا روند ورود دانشجویان به بازار کار را تسهیل کنند.
به دانشجویان خارجی یک سال فرصت داده می‌‌‌شود تا پس از فارغ‌التحصیلی شغلی پیدا کنند. به این ترتیب، پس از اتمام دانشگاه، به شما اجازه اقامت یک ساله داده می‌‌‌شود تا به دنبال کار بگردید یا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. پس از این مدت، اگر در این مورد موفق شوید، می‌‌‌توانید برای اخذ کارت دائمی Red-White-Red یا کارت اقامت فارغ‌التحصیلان اقدام کنید.


برترین دانشگاه‌های ‌اتریش
بیش از 600 دانشگاه در اتریش وجود دارند. از این رو، این کشور یک مقصد برتر مهاجرتی برای آموزش عالی است. دانشگاه‌های ‌اتریش از بهترین دانشگاه‌های ‌اروپا و در برخی موارد در جهان هستند. برترین دانشگاه‌های ‌اتریش عبارت‌اند از:
•دانشگاه وین (Universität Wien): از بین تمام دانشگاه‌های ‌اتریش، دانشگاه وین معتبرترین آن‌ها است. این دانشگاه علاوه بر اینکه قدیمی‌ترین دانشگاه کشور است – بیش از 650 سال قدمت دارد – در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، QS در جایگاه 154 قرار دارد
•دانشگاه صنعتی وین (TU Wien): یکی دیگر از دانشگاه‌های ‌دولتی محبوب اتریش، دانشگاه صنعتی وین است که رتبه 182 را در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، QS دارد. این دانشگاه در سال 1815 تاسیس شده است و در حال حاضر یکی از برترین دانشگاه‌های ‌فنی اروپا است.
•دانشگاه اینسبروک (Universität Innsbruck): اینسبروک، به عنوان یک مقصد تعطیلات زمستانی مشهور است. این شهر، محل یکی از برترین دانشگاه‌های ‌اتریش است. در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، QS، دانشگاه اینسبروک در رتبه 286 در جهان قرار دارد


مهاجرت کاری به اتریش
کار در اتریش به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، فرآیند نسبتا ساده‌ای دارد. با این حال، در مورد شهروندان غیراروپایی که به آن‌ها شهروند کشور ثالث نیز گفته می‌‌‌شود، این امر کمی پیچیده است. اتباع کشورهای ثالث یه ویزای کار اتریش نیاز دارند تا بتوانند در اتریش زندگی و کار کنند.
به‌طورکلی، ساده‌ترین راه برای یافتن شغل از طریق یک کارفرمای اتریشی است. سیستم مهاجرت که توسط دولت فدرال مدیریت می‌‌‌شود، از افراد بسیار ماهر و آموزش‌دیده و کسانی که بتوانند ارزش افزوده‌ای را برای بازار اتریش فراهم کنند، حمایت می‌‌‌کند.
انواع ویزای کاری اتریش
برای شروع فرآیند اخذ ویزای کار اتریش، ابتدا باید درخواست خود را به کنسولگری اتریش در کشور خود ارسال کنید. دولت اتریش روند اخذ ویزای کار خود را تا حد امکان ساده کرده است. ویزای کار انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:
•ویزای نوع C و ویزای نوع D برای اشتغال سودمند
•مجوز اقامت – محقق
•اقامتی – موارد خاص اشتغال سودمند
•هنرمندان
•ویزای Au Pair


مجوزهای کار در اتریش
مهاجران این امکان را دارند که به دنبال مجوز کار در این کشور باشند. مجوز کار معمولا نامحدود هستند، این به این معنی است که محدودیت زمانی ویزای کار را ندارند. بنابراین، برای مثال اگر یک شغل تمام‌وقت در اتریش دارید که تاریخ انقضا ندارد، احتمالا مجوز کاردارید. سیستم مجوز کار اتریش نیز بسیار ساده است. در ادامه انواع مجوز کار در اتریش را با هم بررسی می‌‌‌کنیم:
•کارت قرمز-سفید-قرمز (Red-White-Red Card): این کار در واقع هم اجازه اقامت و هم مجوز کار است. شایان‌ذکر است که کارت قرمز-سفید-قرمز فقط در موارد خاصی اعطا می‌‌‌شود که رایج‌ترین آن‌ها قرارداد کاری با یک کارفرمای اتریشی است. بنابراین، شهروندان غیراروپایی که قصد دارند به‌طور نامحدود در اتریش کار کنند، به کارت قرمز-سفید-قرمز نیاز دارند. طول مدت آن در وهله اول بسته به دلیل دریافت آن متفاوت است، اما معمولا برای 24 ماه خوب است. هزینه درخواست کارت قرمز-سفید-قرمز بسته به ترجمه و مدارک تاییدیه متفاوت خواهد بود. اما معمولا از 160 یورو شروع می‌‌‌شود
•بلوکارت اتحادیه اروپا (EU Blue Card): بلوکارت اتحادیه اروپا به اتباع کشورهای ثالث اجازه زندگی و کار در اتریش را می‌‌‌دهد، مشروط بر اینکه شرایط خاصی را داشته باشید. برای واجد شرایط بودن، باید فارغ‌التحصیل دانشگاهی باشید که دارای قرارداد کاری با حداقل حقوق 1.5 برابر درآمد سالانه ملی در اتریش (65,579 یورو در سال) است. بلوکارت اتحادیه اروپا معمولا برای دو سال صادر می‌‌‌شود، اما بسته به مدت قرارداد کاری ممکن است کوتاه‌تر باشد. این مجوز به شما این امکان را می‌‌‌دهد که خانواده خود را به اتریش ببرید و هزینه آن از 160 یورو شروع می‌‌‌شود


ویزای کار اتریش برای افراد خوداشتغال، فریلنسرها و کارآفرینان
اتباع کشورهای ثالث که به دنبال خوداشتغالی، فریلنسری یا کارآفرینی هستند، باید مجوز اقامت درافت کنند. اگر می‌‌‌خواهید یک شرکت استارتاپی در اتریش راه‌اندازی کنید، یک نوع مجوز اقامت خاص برای آن وجود دارد. با این حال، سرمایه اولیه مورد نیاز به این منظور حداقل 50,000 یورو است. به‌طورکلی، افراد خوداشتغال نیز می‌‌‌توانند برای اجازه اقامت درخواست دهند؛ مشروط بر اینکه شغل آن‌ها مزایای اقتصادی کلانی را دربر داشته باشد.
ویزای کاری اتریش برای اعضای خانواده
اینکه یکی از اعضای خانواده می‌‌‌تواند ویزای کار اتریش را دریافت کند یا خیر، به نوع ویزای فرد حامی بستگی دارد. برخی ویزاها با افراد این امکان را می‌دهد‌ تا اعضای خانواده خود را بیاورند و ‌به طور کار، اجازه کار نیز به آن‌ها داده می‌‌‌شود. الزامات مربوط به هزینه‌ها و جدول زمانی صدور ویزا نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین در این مورد برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما با کنسولگری اتریش در کشور خودتان مشورت کنید.


مهاجرت به اتریش برای سرمایه‌گذاری
اتریش دارای اقتصادی قوی و باثبات است و کمک‌های ‌مالی متعددی را از لحاظ معافیت‌های ‌مالیاتی به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه می‌‌‌دهد. علاوه بر این، کسانی که ترجیح می‌‌‌دهند برای سرمایه‌گذاری به اتریش مهاجرت کنند، می‌‌‌توانند به‌سرعت برای اخذ تابعیت اتریش اقدام کنند که این مسیر برای مهاجران بسیار جذاب است. به‌جز حوزه امنیت عمومی، طبق قوانین اتریش هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری اتباع خارجی وجود ندارد.
موقعیت جغرافیایی اتریش، بین اروپای غربی و شرقی قرار دارد و اقتصاد قدرتمند این کشور، آن را برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) جذاب کرده است. گزارش سرمایه‌گذاری جهانی UNCTADنشان می‌‌‌دهد که FDI در اتریش به 4.6 میلیارد دلار رسیده است که رشد چشمگیری را نسبت به سال‌های ‌گذشته نشان می‌‌‌دهد.


سرمایه‌گذاری در حساب‌های ‌پس‌انداز در اتریش
به گفته اداره بازار مالی (FMA)، افتتاح حساب‌های ‌پس‌انداز در اتریش نسبتا امن و آسان است. در واقع، شما فقط باید یک حساب بانکی در بانک منتخب خود باز کنید و پول خود را به این حساب انتقال دهید. با این حال، سطح بالای امینت به این معنی است که بازدهی این نوع سرمایه‌گذاری پایین است. ولی، به عنوان یک روش کوتاه‌مدت پس‌انداز سرمایه؛ استفاده از حساب بانکی کافی است.


سرمایه‌گذاری در ملک در اتریش
در بازار املاک اتریش، قیمت‌ها در دهه گذشته به‌طور پیوسته افزایش یافته است و بازدهی متوسط اما پایداری را داشته است. بازار املاک، به پشتوانه قدرت یورو، در مقایسه با سایر نقاط در اروپا مقرون‌به‌صرفه است. این موضوع، بخش املاک را برای آن دسته از افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در اتریش هستند، جذب می‌‌‌کند. در سال 2019، شاخص قیمت املاک مسکونی در اتریش 5.22% افزایش یافت؛ در حالی که قیمت مسکن در وین، به‌طور خاص، 7.62% افزایش یافت.
به طور متوسط، یک خانه نوساز در اتریش 359,000 یورو قیمت دارد؛ در حالی که یک آپارتمان دو خوابه حدود 256,000 یورو قیمت دارد. گاهی اوقات، خرید ملک ممکن است منوط به تایید کمیسیون املاک مربوطه (Grundverkehrsbehörde) باشد. معمولا این امر بستگی به این دارد که ملک شما در کدام استان باشد؛ چرا که هر استان مقررات متفاوتی دارد. به طور کلی، شرکت‌ها و افراد در اتحادیه اروپا تاییدیه خرید ملک دریافت می‌‌‌کنند. با این حال، نهادها و افراد خارج از اتحادیه اروپا باید از حلقه‌های ‌اداری بیشتری را پشت سر بگذارند.


سرمایه‌گذاری تجاری با مهاجرت به اتریش
اقتصاد اتریش اساسا بر سه بخش کلیدی استوار است: بخش خدمات (که تقریبا 68% اقتصاد اتریش را تشکیل می‌‌‌دهد)، بخش صنعتی (حدود 30%) و صنعت کشاورزی و جنگلداری (حدود 2%). صنعت گردشگری نیز با درآمد سرانه تقریبا 1700 یورو، برای اقتصاد اتریش بسیار ارزشمند است. عمدتا، اخذ مالیات پایین 25 درصدی از شرکت‌ها و قانون حمایت از سرمایه‌گذار، اتریش را به مقصد محبوبی برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌‌‌کند.
علاوه بر این، اتریش دارای محیط تجاری خوبی است و در رتبه‌بندی انجام کسب‌وکار گروه بانک جهانی در بین 190 کشور در رتبه 27 قرار دارد. سرمایه‌گذاری‌ها عمدتا در فعالیت‌های ‌حرفه‌ای، فنی و علمی، مالی و بیمه، تجارت، املاک، شیمی و داروسازی، فعالیت‌های ‌اداری و ساخت تجهیزات حمل‌ونقل هستند. به‌علاوه، سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های ‌اخیر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته‌اند.


صندوق‌های ‌سرمایه‌گذاری در اتریش
به طور خلاصه صندوق‌های ‌سرمایه‌گذاری ابزارهایی هستند که به شما امکان می‌‌‌دهند، سرمایه‌ای که معمولا تعدادی سرمایه‌گذار خرد در اختیار شما قرار می‌‌‌دهند، در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید. به طور معمول، سرمایه‌گذاری در قالب اوراق بهادار قابل انتقال و همچنین سپرده‌گذاری در بانک‌ها، کالاها یا دیگر صندوق‌های ‌سرمایه‌گذاری، انجام می‌‌‌شود. آنگاه سرمایه‌گذار مالک بخشی از صندوق‌ها خواهند بود که می‌‌‌تواند از نوع صندوق‌های ‌بازار پولی، صندوق‌های ‌بازنشستگی، صندوق‌های ‌املاک و صندوق‌های ‌سهام باشد. تنوع فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری، امکان گسترش بازار برای سرمایه‌گذاری‌های ‌نسبتا پایین را فراهم می‌‌‌کند.
سه نوع اصلی از صندوق‌های ‌سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از صندوق‌های ‌اوراق قرضه، صندوق‌های ‌سهام و صندوق‌های ‌ترکیبی. در اتریش، اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که صندوق سرمایه‌گذاری دارای مجوز در پایگاه داده صندوق‌ها باشد. اگر این‌طور نباشد، صندوق تحت نظارت FMA نیست. اساسا، ریسک یک صندوق سرمایه‌گذاری به سیاست سرمایه‌گذاری و توسعه بازار دارایی‌های ‌آن صندوق بستگی دارد. نکته مهم این است که برخلاف اوراق قرضه، صندوق‌های ‌سرمایه‌گذاری قیمت بازخرید ثابتی ندارند. علاوه بر این، صندوق‌های ‌سرمایه‌گذاری می‌‌‌توانند بازدهی منفی داشته باشند که ممکن است منجر به از دست دادن سرمایه شما شود. با این حال، به عنوان یک قاعده، سهام صندوق را می‌‌‌توان در هر زمان بازخرید کرد.
سرمایه‌گذاری در بازار سهام در اتریش
اساسا سهام نشان‌دهنده مالکیت قانونی در هر شرکتی است. زمانی که سهام را خریداری می‌‌‌کنید و شرکت‌ها سهام را برای افزایش سرمایه منتشر می‌‌‌دهند، مالک بخشی از شرکت می‌‌‌شود. سهام اختصاص داده‌شده، به سهامدار این حق را می‌‌‌دهد که متناسب با سهامی که تحت مالکیت خود دارد، در سود یا زیان شرکت سهیم باشد. سرمایه‌گذاری‌ها در طول زمان انباشته می‌‌‌شوند و به دلیل سود مرکب می‌‌‌توانند برای شما بازدهی داشته باشند. اساسا کارکرد بازار سهام مانند یک حراج است. قیمت سهام زمانی کاهش می‌‌‌یابد که تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران باشد – و بالعکس. شایان ذکر است که هم خریدار و هم فروشنده می‌‌‌توانند از میان افراد، شرکت‌ها یا دولت‌ها باشند.


ویزای همراه اتریش
اتریش که اغلب در صدر فهرست سالم‌ترین و شادترین مکان‌ها برای زندگی قرار دارد، مقصد جذابی برای مهاجرت است. این امکان برای مهاجران فراهم است که با استفاده از سیستم درخواست ویزای همراه اتریش، بتوانند بدون دردسر اعضای خانواده خود را همراه خود به اتریش ببرند.
چه کسانی برای پیوستن به خانواده خود، به ویزای همراه نیاز دارند؟
اگر یکی از اعضای خانواده شما در اتریش کار کند؛ و نه شما و نه آن‌ها تابعیت اروپایی نداشته باشید، به کارت قرمز-سفید-قرمز پلاس نیاز پیدا می‌‌‌کنید. بسته به رابطه شما با یکی از اعضای خانواده شاغل در اتریش، نیازی به درخواست ویزاهای مختلف ندارید.


طول مدت ویزا
کارت قرمز-سفید-قرمز پلاس یک سال اعتبار دارد و تا زمانی که فرد حامی هنوز به طور قانونی در اتریش شاغل باشد، قابل تمدید است. اگر به مدت دو سال به طور قانونی در اتریش مستقر شوید و مهارت‌های ‌پایه زبان آلمانی را تکمیل کرده باشد، می‌‌‌توانید برای کارت سه‌ساله قرمز-سفید-قرمز پلاس درخواست دهید.


اقامت دائم در اتریش
پس از اینکه به طور قانونی به مدت پنج سال بدون وقفه در اتریش اقامت داشتید، در صورتی که واجد شرایط لازم باشید، می‌‌‌توانید برای اخذ اقامت دائم اتریش درخواست دهید. با نظارت مقامات دولتی استانی، این مجوز به شما این حق را می‌‌‌دهد که به مدت پنج سال در اتریش بمانید و کار کنید. این مجوز قابل تمدید است و همچنین به شما امکان می‌‌‌دهد در سایر کشورهای اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید.


اتریش یک مقصد محبوب مهاجرتی در اروپا
اتریش یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به دلیل دسترسی که به دیگر کشورهای توسعه‌یافته در اروپا، از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی جهان به شمار می‌‌‌آید. از دیگر دلایلی که اتریش را به یک کشور مهاجرپذیر تبدیل کرده است، می‌‌‌توان به کیفیت بالای زندگی، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای زندگی، سیستم آموزشی باکیفیت، و فرصت‌های ‌فراوان شغلی اشاره کرد. یکی از نکات جالب‌توجه این است که مهاجران بخش مهمی از جمعیت ساکن در اتریش را تشکیل می‌‌‌دهند که این آمار در مورد شهرهای بزرگ مانند وین، پایتخت اتریش بیشتر است. شما می‌‌‌توانید برای مهاجرت به اتریش از طرق مختلف از جمله تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری اقدام کنید که در این مورد به اخذ ویزای اقامت دائم این کشور نیاز دارید.

روش های مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش با ایران فرانس   [ 1402/5/20 ]
روش های مهاجرت به اتریش


همکاران مرکز ایران فرانس در استان های کشور