Close

ورود به سیستم


برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان به ما بپیوندید - اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کاری - مرکز همکاری های بین المللی ایران فرانس - اخذ تمکن مالی برای همه متقاضیان
  • مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان | بدون مدرک زبان به انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر مهاجرت کن مهاجرت از طریق تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان یکی از بهترین ...

    ادامه مطلب

  •  ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    قابل توجه علاقه مندان به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف در کشور فرانسه به گزارش روابط عمومی مرکز ایران فرانس از دفتر منطقه ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟ عواملی ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان تحصیل ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023 مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | با سرمایه‌گذاری به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ روشی کم‌دردسر و محبوب بسیاری ...

    ادامه مطلب

مهاجرت به نیوزیلند با ایران فرانس 1402/5/20
روش های مهاجرت به نیوزیلند

مهاجرت به نیوزلند | اطلاعات مفید برای مهاجرت به این کشور زیبای قاره اقیانوسیه
سفر به کشور نیوزلند، کشور شهرهای بادی
نیوزلند جزیره‌ای است در جنوب اقیانوس آرام که نزدیک‌ترین همسایه آن کشور استرالیا می‌باشد. این کشور شامل چند جزیره مختلف است که دو جزیره شمالی و جنوبی که بخش‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهند بزرگ‌تر و جزایر دیگر کوچک‌تر و اطراف جزایر شمالی و جنوبی هستند. مهاجرت به نیوزلند به دلیل طبیعت بکر و زیبا و مزایای زیاد اقتصادی اجتماعی همیشه مورد توجه بوده است.
این کشور توسعه یافته و اقتصادی شرایط خوبی برای زندگی دارد و مردم آن از نظر رفاه اجتماعی در وضعیت خوبی قرار دارند. بیشتر مردم نیوزلند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و برای مهاجرت به آن نیاز به تسلط به زبان انگلیسی هست. در ادامه به توضیح بیشتر شرایط و روش‌های مهاجرت به نیوزلند می‌پردازیم.


برای مهاجرت به نیوزلند باید از چه مسائلی مطلع باشید؟
اگر متقاضی مهاجرت به نیوزلند هستید پیش از هر اقدامی باید به طور کامل با این کشور آشنا شوید. هرچند نیوزلند نسبت به سایر کشورهای اروپایی شرایط زندگی ساده‌تری دارد و تقریبا تمام مردم آن شرایط و وضعیت زندگی رضایت کامل دارند، اما بهرحال پروسه مهاجرت سختی‌های خاص خود را دارد که با افزایش اطلاعات می‌توان تا حد زیادی آن را راحت کرد.
از جمله اطلاعاتی که برای مهاجرت به نیوزلند باید از آن مطلع شد روش‌های مهاجرت به این کشور است. هزینه‌ها، شرایط متقاضیان مهاجرت، مدارک لازم، آشنایی با بهترین شهرها برای زندگی و... نیز از جمله مسائلی هستند که متقاضیان مهاجرت به این کشور باید به طور کامل با آن‌ها آشنا باشند تا مهاجرتی راحت‌ را تجربه کنند.


مزایای مهاجرت به نیوزلند
یکی دیگر از مواردی که متقاضیان مهاجرت به نیوزلند باید از آن مطلع باشند، مزایای مهاجرت به این کشور است. در واقع فرد باید بداند که چرا نیوزلند را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده و این کشور چه مزیت یا مزیت‌هایی نسبت به سایر کشورها دارد.
البته مزایای مهاجرت به نیوزلند بسیار زیاد است و در این مطلب نمی‌توان به تمام آن‌ها اشاره کرد، با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر و کاهش دغدغه‌ها در انتخاب نیوزلند به عنوان مقصد مهاجرت بعضی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به این کشور در ادامه گفته شده‌اند.


هزینه مناسب زندگی
اولین مزیت مهاجرت به نیوزلند هزینه مناسب زندگی است. نیوزلندی‌ها به طور کل کیفیت زندگی بالایی دارند و این کیفیت با کمترین هزینه ایجاد می‌شود. اجاره خانه در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین‌تر است و این مسئله نه فقط در شهرها و روستاهای کوچک بلکه در شهرهای اصلی مانند اوکلند و ولینگتون هم وجود دارد. این ویژگی باعث می‌شود که مردم نیوزلند و مهاجرینی که زندگی در این کشور را انتخاب می‌کنند، توانایی پس‌انداز درآمد و صرف هزینه برای چیزهای دیگر را به راحتی داشته باشند.


طبیعت بکر و دست نخورده
بسیاری از افرادی که متقاضی مهاجرت به نیوزلند هستند به دنبال استفاده از طبیعت زیبا و بکر این کشور می‌باشند. نیوزلند دارای زیباترین و بکرترین جاذبه‌های طبیعی است، برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی برای استفاده از طبیعت این کشور نیازی به سفرهای طولانی و دور شدن از خانه خود ندارید و تنها کافی است از شهر خارج شوید تا به زیباترین منظره‌ها برسید.
کوه‌های سرسبز و پوشیده از درختان زیبا، بیابان‌های زیبا، ساحل و دریایی تمیز و خروشان، حیوانات مختلف و... از زیبایی‌های طبیعی این کشور هستن که نیوزلند را برای علاقه‌مندان به زندگی در طبیعت به محلی خوب برای زندگی تبدیل می‌کنند.


زندگی آرام
نیوزلند جز آرام‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. در این کشور آمار جرم و جنایت به شدت پایین است و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که به جای درگیری و اختلاف با سایرین با آرامش و تعامل در کنار هم زندگی کنند. سبک زندگی آرام در کشور نیوزلند چیزی است که از کودکی و در اولین سال‌های مدرسه به مردم این کشور آموخته می‌شود تا به راحتی در کنار هم زندگی کنند.
علی‌رغم اینکه وسعت این کشور نسبت به کشورهایی مانند انگلیس اما جمعیت ساکن در آن بسیار کمتر می‌باشند که همین ویژگی در آرامش کلی این کشور بی‌تاثیر نیست. به طور کل در نیوزلند چیزی به نام ترافیک وجود ندارد و تنها ممکن است در شهرهای بزرگ مانند اوکلند در بعضی ساعات ترافیک روان را مشاهده کرد.


حقوق شهروندی مناسب
دولت نیوزلند برای رفاه و آرامش مردم خود توجه زیادی به حقوق شهروندی دارد. این مسئله باعث می‌شود افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند با همان کیفیت و اختیارات شهروندان در این کشور زندگی کنند. در این کشور حقوق و حمایت‌هایی که دولت از افراد دارای اقامت دائم دارد تا حد زیادی مشابه شهروندان است و از این نظر مهاجرت به نیوزلند کاملا به صرفه است.
همچنین مسئله جنسیت و تبعیض نژادی هم در کشور نیوزلند وجود ندارد و زنان و بیگانگان نیز می‌توانند مطابق با دیگران از حقوق یکسان برخوردار باشند که این ویژگی هم نسبت به بسیاری از کشورها در انتخاب نیوزلند برای مهاجرت حائز اهمیت است.


نیوزلند یک کشور مهاجرپذیر است
به طور کل نیوزلند از ابتدا استقبال خوبی از مهاجرین داشته و رفاه زندگی برای آن‌ها مساوی رفاه و کیفیت زندگی شهروندان بوده است. این ویژگی باعث شده که نیوزلند به کشوری مهاجرپذیر تبدیل شود. تقریبا بخش زیادی از جمعیت نیوزلند را مهاجرین تشکیل می‌دهند.
بیشتر جمعیت نیوزلند اروپایی هستند و تعداد زیادی از مردم آسیا نیز در این کشور زندگی می‌کنند. یکی از دلایلی که باعث افزایش متقاضیان مهاجرت به نیوزلند می‌شود، نداشتن دید نژادپرستانه دولت و مردم این کشور است که باعث زندگی راحت مهاجرین از هر ملیت و فرهنگی در این کشور می‌شود.


فرصت‌های شغلی زیاد
از دیگر مزایای مهاجرت به نیوزلند می‌توان به فرصت‌های متعدد شغلی در این کشور اشاره کرد. چه برای افرادی که تحصیلات عالیه دارند و قصد فعالیت در رشته خود را دارند و چه برای افرادی که دارای مهارت خاصی هستند، در نیوزلند شغل و کار وجود دارد. به خصوص برای متقاضیان کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کارهای شخصی هم نیوزلند انتخاب خوبی برای مهاجرت است.
نیوزلند در حال حاضر از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار است و این مسئله رو به رشد نیز هست، بنابراین برای متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار شخصی به خصوص در زمینه‌های خاص مانند حسابداری، تکنولوژی و... این کشور فرصت کار و کسب درآمد خوبی دارد.



کیفیت بالای بهداشت و درمان
مزیت دیگر مهاجرت به نیوزلند، کیفیت بالای بهداشت و درمان در این کشور است. تمام شهروندان این کشور و افرادی که اقامت دائم آن را دارند، امکان استفاده از خدمات بهداشتی با یارانه‌ای که دولت در اختیار آن‌ها می‌گذارد را دارند که این ویژگی موجب می‌شود که بخش زیادی از خدمات برای آن‌ها رایگان تمام شود.
علاوه بر هزینه مناسب استانداردهای مراقبت و درمان در این کشور هم بسیار بالاست و این کیفیت حتی در اختیار مهاجرانی که هنوز اقامت دائم نیوزلند را ندارند هم قرار می‌گیرد، تنها با این تفاوت که این افراد باید هزینه‌های درمان و خدمات بهداشتی را به طور شخصی پرداخت کنند.


غذاهای خوشمزه
اگر غذا خوردن برای شما بیش از اندازه مهم است و اهل خوردن هر غذایی نیستید، نیوزلند می‌تواند انتخابی مناسب برای مهاجرت شما باشد. صنعت کشاورزی و باغبانی در کشور نیوزلند متکی به خود است، به عبارت دیگر در این کشور همیشه مواد غذایی ارگانیک، تازه و سالم در اختیار مردم قرار می‌گیرند، موادی مانند قهوه، عسل و... در این کشور بسیار زیاد است و غذاهای محلی آن از مزه‌ای فوق‌العاده برخوردار هستند.
هرچند مهاجرت به نیوزلند صرفا برای استفاده از غذاهای خوشمزه چندان منطقی نیست اما این ویژگی می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب این کشور به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی داشته باشد.


تحصیل و آموزش درجه یک
در نهایت، کیفیت نظام آموزشی در این کشور بسیار زیاد است. حتی پایین‌ترین سطح‌ آموزشی در نیوزلند یعنی مدارس هم از یک سیستم قوی برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌کنند و در این مورد فرقی ندارد که دانش‌آموز جز شهروندان بوده و تحصیل رایگان کند یا مهاجر و برای تحصیل هزینه‌ای صرف کند.


امید به زندگی
شرایط بازنشستگی و زندگی در کشور نیوزلند بعد از اتمام سال‌های کاری از دیگر مزایای مهاجرت به نیوزلند است. در این کشور احترامی ویژه به بازنشستگان گذاشته می‌شود، حقوق بازنشستگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مبلغ بالاتری دارد و برای آرامش بیشتر این افراد خدمات درمانی و تفریحی زیادی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. این ویژگی باعث بالا رفتن امید به زندگی در این کشور شده و میانگین سنی نیوزلند را به 82 سال رسانده است که نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است.


انواع روش‌های مهاجرتی به نیوزلند
باتوجه به فرهنگ کشور نیوزلند و ارتباط خوب مردم این کشور با مهاجرین، آمار مهاجرت به نیوزلند روز به روز در حال افزایش است. متقاضیان مهاجرت به این کشور می‌توانند از روش‌های مختلف برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند که هرکدام دارای قوانین و شرایط مخصوص به خود هستند.
هر فرد باتوجه به شرایط خود می‌تواند یکی از روش‌های مهاجرت به نیوزلند را انتخاب کند اما در نهایت با هرکدام از این روش‌ها، اشخاص امکان زندگی در کشوری امن و آرام را خواهند داشت، بعضی از روش‌های مهاجرت به نیوزلند که در ادامه مفصلا به توضیح بعضی از آن‌ها می‌پردازیم موارد زیر هستند:
•مهاجرت از طریق ویزای کاری
•مهاجرت تحصیلی
•مهاجرت از طریق ازدواج با شهروند یا تبعه نیوزلندی
•مهاجرت از طریق تولد فرزند
•مهاجرت از طریق پناهندگی
•مهاجرت افراد خاص و موفق


مهاجرت کاری به نیوزلند
اولین روش مهاجرت به نیوزلند که به توضیح آن خواهیم پرداخت، مهاجرت کاری به این کشور است. اقتصاد پیشرفته کشور نیوزلند تا حد زیادی وابسته به نیروی کاری این کشور است، بنابراین دولت نیوزلند استقبال خوبی از نیروی کاری ماهر و با سابقه سایر کشورها می‌کند. برای مهاجرت کاری به نیوزلند دو روش کلی وجود دارد.


•مهاجرت از طریق جاب آفری: در این روش متقاضی باید پیشنهاد شغلی را از یک کارفرمای نیوزلندی دریافت کند و بعد از استخدام و به وسیله دعوتنامه کاری برای دریافت ویزای این کشور اقدام کند.
•مهاجرت از طریق سیستم امتیازبندی: در این روش متقاضی در سیستم امتیازبندی نیوزلند قرار می‌گیرد. در این سیستم مسائلی مانند مهارت، تخصص و... لحاظ شده و میان تمام متقاضیان مقایسه می‌شود، در نهایت هر فردی که امتیاز بالاتری دریافت کند شانس دریافت ویزا جهت جستجوی کار در این کشور را خواهد داشت. در این سیستم مسائلی مانند سن، سابقه کاری، تسلط به زبان، مدرک دانشگاهی و... عامل افزایش امتیاز هستند.


ویزای کار نیوزلند
همان‌طور که گفته شد، برای مهاجرت کاری به نیوزلند نیاز به ویزا است و این ویزا با یکی از روش‌های گفته شده، قابل دریافت می‌باشد. دریافت ویزای کاری نیوزلند از طریق دعوتنامه کاری ساده‌تر است اما سیستم امتیازبندی شانس پیدا کردن مشاغل بهتر را افزایش می‌دهد. به طور کلی عواملی مانند سن، سابقه کاری حداقل به مدت 5 سال، تحصیلات مرتبط و تسلط به زبان انگلیسی که زبان اصلی کشور نیوزلند است شانس اخذ ویزای کاری این کشور را افزایش می‌دهند.


در این میان سن یکی از عوامل مهم در افزایش امتیاز و پذیرش توسط کارفرماهای نیوزلندی است، به عنوان مثال افراد دارای 20-29 سال سن چیزی حدود 30 امتیاز و افرادی که سن آن‌ها بین 50-55 سال است 5 امتیاز شانس برای پیدا کردن شغل در نیوزلند دریافت می‌کنند.


نرخ بیکاری در این کشور
زمانی که فرد متقاضی مهاجرت کاری به کشوری دیگر باشد اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کند، نرخ بیکاری در آن کشور است. نرخ بیکاری در واقع مهم‌ترین عامل در مشخص کردن وضعیت اقتصادی یک کشور است و تمام مسائل مانند هزینه‌ها، فرصت‌های شغلی و... به آن بستگی دارد. متقاضیان مهاجرت به نیوزلند از روش کاری هم باید از نرخ بیکاری این کشور مطلع باشند.
مطابق آخرین آمارها که در سال 2021 در مورد نرخ بیکاری کشور نیوزلند بیان شده است، این میزان چیزی حدود 4.81 درصد است. این عدد در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته نرخ پایینی است که مهاجرت به نیوزلند را برای کار و پیدا کردن شغل مناسب، به صرفه می‌کند. به عبارتی اگر فرد امتیاز لازم برای اخذ ویزای کاری را دریافت کند یا رزومه‌ای قوی و مورد توجه کارفرما داشته باشد، قطعا شانس پیدا کردن شغل در نیوزلند را خواهد داشت.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا
در تمام روش‌های مهاجرت به نیوزلند اخذ ویزا اولین اقدام است و برای دریافت ویزا نیز باید مدارکی را به سفارت ارائه کرد. مدارک ارسالی در هر روش متفاوت است اما اشتراکاتی مانند مدارک شخصی و... نیز در میان آن‌ها وجود دارد. در ادامه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری نیوزلند را بررسی می‌کنیم.
•پاسپورت و مدارک شناسایی
•ترجمه رسمی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات آخرین مقطع تحصیل
•سابقه کاری به صورت ترجمه شده
•عکس متقاضی
•گواهی سلامت جسمی، روحی و اخلاقی
•گواهی تمکن مالی
•اجاره نامه محل سکونت در نیوزلند
•مدرک زبان
•گواهی عدم سو پیشینه
•مدارک کامل شناسایی، تحصیلی و... همسر متقاضی


مشاغل مورد نیاز و متوسط درآمد در این کشور
مسئله دیگری که شانس مهاجرت به نیوزلند از روش کاری را افزایش می‌دهد، درخواست استخدام برای مشاغلی است که در کشور نیوزلند نیاز بیشتری به آن‌ها هست. در واقع اگر فرد در یکی از مشاغل مورد نیاز کشور نیوزلند تخصص کافی داشته باشد، به سادگی می‌تواند در این شغل‌ها پذیرش شده و پروسه اخذ ویزا را انجام دهد. لیست مشاغل مورد نیاز برای متقاضیان مهاجرت به نیوزلند از روش کاری سالانه توسط موسسات کاریابی و سایت‌های رسمی این کشور ارائه می‌شود و متقاضیان می‌توانند براساس آن برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.
•مهندسی شیمی، با متوسط حقوق 90 هزار دلار در سال
•مهندسی مکانیک، با متوسط حقوق 90 هزار دلار در سال
•مهندسی برق، با متوسط حقوق 60-70 هزار دلار در سال
•روانشناسی، با متوسط حقوق 60-80 هزار دلار در سال
•متخصص زنان، با متوسط حقوق 90-100 هزار دلار در سال
•دندانپزشکی، با متوسط حقوق 120-150 هزار دلار در سال
•پزشکی، با متوسط حقوق 110 هزار دلار در سال
•مهندسی عمران، با متوسط حقوق 100 هزار دلار در سال


کاریابی در نیوزلند
در نهایت متقاضیان مهاجرت به نیوزلند برای پیدا کردن شغل مناسب و استخدام در این کشور نیاز به ارتباط با کارفرمای نیوزلندی یا ارسال رزومه خود برای کارفرماها دارند. طبیعتا ارتباط مستقیم با کارفرما کار چندان ساده‌ای نیست و بهترین راه برای برقراری این ارتباط استفاده از سایت‌های کاریابی این کشور است.


برای مهاجرت کاری به این کشور فرد ابتدا باید موسسات کاریابی این کشور را شناسایی کند و سپس رزومه خود را برای آن‌ها ارسال کند. رزومه‌های ارسالی در موسسات کاریابی توسط کارفرماهای نیوزلندی بررسی شده و اگر متقاضی شرایط مناسب برای استخدام را داشته باشد از طریق ایمیل با او ارتباط گرفته می‌شود.


مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل
یکی دیگر از روش‌های محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت به نیوزلند، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی است. در این روش افراد می‌توانند برای تحصیل در یکی از مقاطع آموزشی این کشور اقدام کنند و از طریق پذیرش تحصیلی ویزای کشور نیوزلند را دریافت کنند.
باتوجه به کیفیت آموزشی و سطح تحصیلی بالا در کشور نیوزلند، متقاضیان تحصیل در این کشور باید از معدل بالا و روزمه‌ای قوی برخوردار باشند. همچنین سطح زبان خوب جهت تحصیل در مدارس یا دانشگاه‌های این کشور و برخورداری از توانایی مالی پرداخت شهریه‌ها و هزینه زندگی در مدل تحصیل از شروط مهمی است که متقاضیان تحصیل در این کشور باید دارای آن باشند.


نظام آموزشی نیوزلند
به طور کلی نظام آموزشی کشور نیوزلند مانند بیشتر کشورها به دو دوره قبل از دانشگاه و بعد از دانشگاه تقسیم می‌شود که از 6 سالگی آغاز و تا پایان مقاطع دانشگاهی در صورت تحصیل فرد ادامه پیدا می‌کند. بیشتر دانشگاه‌ها و مدارس نیوزلند جز مراکز آموزشی برتر جهان هستند، به طور کلی دولت نیوزلند توجه ویژه‌ای به کیفیت نظام آموزشی خود دارد.
تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های این کشور برای شهروندان رایگان است اما مزیت مهم مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل هزینه پایین دانشگاه‌های این کشور نسبت به بسیاری از کشورها، در مقایسه با سطح نظام آموزشی است.


تحصیل در مدارس این کشور
همان‌طور که گفته شد تحصیل در کشور نیوزلند از مقطع پیش از دانشگاه آغاز می‌شود. دانش‌آموزان از سن 6 تا 16 سالگی و به مدت 13 سال در مدارس این کشور به تحصیل می‌پردازند که به دوره‌های اول تا ششم در مدارس ابتدایی، هفتم و هشتم در متوسطه و نهم تا سیزدهم در دبیرستان تقسیم می‌شود. مدارس نیوزلند سه نوع هستند:
•مدارس دولتی که شهریه‌ای ندارند و تحصیل در آن‌ها برای شهروندان و تبعه نیوزلند رایگان است. دانش‌آموزان بین‌المللی معمولا امکان تحصیل در این مدارس را نخواهند داشت، مگر افرادی که پدر یا مادر آن‌ها اقامت نیوزلند را داشته باشند.
•مدارس خصوصی که مدارس شبانه‌روزی هم جزئی از آن‌ها است و شهریه دارند.
•مدارس یکپارچه که هزینه آن توسط دولت پرداخته شده و جز مدارس مذهبی محسوب می‌شوند، به عبارتی یک مذهب خاص در آن آموزش داده می‌شود.


مقاطع دانشگاهی این کشور و تحصیل در آن
بعد از پایان دوره دبیرستان دانش‌آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند، بعضی با شرکت در دوره‌های فنی 3 ساله وارد بازار کار شده و نیروی متخصص می‌شوند و بعضی با ورود به دانشگاه و مقطع لیسانس تحصیلات خود را تکمیل کرده و سپس بر پایه تحصیلات شغل مناسب خود را پیدا می‌کنند. مقاطع دانشگاهی به خصوص لیسانس، پرطرفدارترین مقطع تحصیل دانشجویان بین‌المللی در نیوزلند هستند.


•کارشناسی یا لیسانس، اولین مقطع تحصیلی دانشگاهی در نیوزلند است که برخلاف بسیاری از کشورها 3 سال زمان می‌برد. دلیل کوتاه بودن دوره کارشناسی در این کشور توجه دولت و نظام آموزشی نیوزلند به تربیت دانشجویان متخصص است. در دانشگاه‌های این کشور کلاس‌های عمومی واحد کمی دارند و بیشتر واحدها به کلاس‌های تخصصی اختصاص داده می‌شود. دانشجویان دوره کارشناسی امکان 10 ساعت کار در هفته، در کنار تحصیل را دارند.
•کارشناسی ارشد، دومین مقطع تحصیل در دانشگاه است که دانشجو بعد از دریافت مدرک لیسانس می‌تواند در آن تحصیل کند. کارشناسی ارشد در کشور نیوزلند دارای دو نوع ارشد حرفه‌ای و سنتی است. ارشد حرفه‌ای در واقع تحصیل در رشته‌ای غیرمرتبط با لیسانس و ارشد سنتی ادامه رشته تحصیلی لیسانس است که هر دو 2تا 2.5 سال زمان می‌برند. در پایان مقطع ارشد اگر دانشجو متقاضی ورود به بازار کار باشد یک گواهی پایان تحصیلات تکمیلی که تحصیل در آن یک سال زمان می‌برد برای او صادر می‌شود.
•در نهایت آخرین مقطع دانشگاهی این کشور، مقطع دکترا است. این مقطع بسته به پژوهشی یا آموزشی بودن رشته 3 تا 5 سال زمان می‌برد و از مزایای آن اجازه کار تمام وقت در نیوزلند است. برای تحصیل در این مقطع مدارک مقاطع قبلی، ریز نمرات، سطح زبان خوب با نمره 7 و پرداخت هزینه تحصیل مورد نیاز است.


تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان
در بیشتر روش‌های مهاجرت به نیوزلند داشتن مدرک زبان یکی از شروط مهم است و برای تحصیل در این کشور هم داشتن مدرک زبان بالاتر از سطح 6 آیلتس الزامی است اما بعضی از دانشگاه‌های این کشور، برای همکاری بیشتر با دانشجویان بین‌المللی فرصت پذیرش بدون مدرک زبان را هم به دانشجویان ارائه می‌کنند.
در چنین شرایطی دانشجو براساس شرایط مالی، رزومه تحصیلی، سابقه کاری و... بررسی می‌شود و اگر از تمام این نظرات شرایط خوبی داشته باشد پذیرش او برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر صادر می‌شود، سپس برای امکان تحصیل، دانشجو باید در دوره‌های زبان پیش از آغاز ترم تحصیلی شرکت کند تا آمادگی حضور در کلاس‌ها را داشته باشد.


بورسیه‌های تحصیلی این کشور
تحصیل در کشور نیوزلند برای شهروندان این کشور رایگان است و برای مهاجرین و افرادی که اقامت دائم این کشور را ندارند هزینه اندکی دارد اما متقاضیان مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل می‌توانند با استفاده از بورسیه‌های تحصیلی همین هزینه اندک را هم کاهش دهند و گاهی به صفر برسانند. انواع بورسیه‌های تحصیلی که در کشور نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی قابل استفاده است، به شرح زیر می‌باشند:
•بورسیه دانشگاه کانتربری رای دانشجویان لیسانس که در صورت تعلق‌گیری سالانه 10 تا 20 هزار دلار به دانشجو پرداخت می‌کند.
•بورسیه ویکتوریا که چیزی حدود 15 هزار دلار در سال برای دانشجویان مقطع ارشد این دانشگاه در نظر می‌گیرد.
•بورسیه‌های شرکتی یا شخصی که هزینه تحصیل دانشجویان را به شرط کار بعد از تحصیل برای همان شرکت پرداخت می‌کنند.


هزینه تحصیل در نیوزلند
مهم‌ترین مسئله‌ای که متقاضیان مهاجرت به نیوزلند از روش تحصیلی باید از آن اطلاع داشته و آمادگی‌های لازم را برای این موضوع کسب کنند، هزینه تحصیل در این کشور است. این افراد باید بدانند که تحصیل در نیوزلند تنها شامل شهریه دانشگاه نیست و باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در مدت اقامت خود را هم داشته باشند.
به عنوان مثال هزینه محل سکونت، خورد و خوراک و حمل و نقل از هزینه‌های اساسی بعد از شهریه دانشگاه در مهاجرت تحصیلی هستند که تامین بخشی از آن‌ها حداقل برای یک سال اول مهاجرت باید قبل از اقدام به این کار انجام شود. خوشبختانه هزینه‌های زندگی در نیوزلند در بیشتر بخش‌ها پایین‌تر از سایر کشورهاست و تنها در مورد بعضی از مواد غذایی یا محصولاتی که از دیگر کشورها وارد می‌شود، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کنند.


مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا
اولین شرط تحصیل در کشور نیوزلند دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور است، بنابراین جهت اخذ ویزای تحصیلی مدرک مرتبط با پذیرش تحصیلی باید به سفارت ارائه شود. همچنین مدارک زیر هم برای دریافت ویزای تحصیلی اهمیت دارند و باید با دقت کامل آماده‌سازی شوند تا در زمان مناسب به سفارت ارسال شده و پروسه اخذ ویزا آغاز شود.
•مدارک شناسایی
•مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی همراه با ریزنمرات
•سابقه آموزشی مانند مقالات و...
•گواهی تمکن مالی یا سرپرست مالی
•مدارک مربوط به محل اقامت در نیوزلند
•مدارک بیمه
•مدرک زبان با نمره مشخص براساس مقطع تحصیلی


کار و اقامت پس از تحصیل در این کشور
اکثر افرادی که متقاضی مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل هستند، خواهان کار در این کشور بعد از اتمام تحصیلات می‌باشند و قصد دارند که از این طریق اقامت خود در کشور نیوزلند را تمدید کنند. در این شرایط باید ویزای تحصیلی به کاری تبدیل شود. برای راحتی این پروسه، دولت نیوزلند به دانشجویانی که در دانشگاه‌های این کشور تحصیل می‌کنند یک سال فرصت اقامت بعد از تحصیل برای پیدا کردن شغل مناسب را می‌دهد، اگر دانشجو در این یکسال شغل مناسب خود را پیدا کند، اقامت او به کاری تبدیل شده و تا مدت قرارداد کاری ویزای او تمدید می‌شود.
باتوجه به اینکه در مهاجرت تحصیلی امکان اقامت دائم برای دانشجویان وجود ندارد، متقاضیان اخذ اقامت دائم باید ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. امکان اقدام برای دریافت اقامت دائم نیاز به 5 سال کار و زندگی در نیوزلند بعد از تحصیل دارد.


مهاجرت سرمایه‌گذاری به نیوزلند
سرمایه‌گذاری روش دیگر مهاجرت به نیوزلند است که باتوجه به سرمایه بیشتری که در این روش مورد نیاز است، کمتر از سایر روش‌ها مورد استقبال متقاضیان قرار می‌گیرد. با این حال برای افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشند، این روش کاربردی و مناسب است و با استفاده از آن فرد شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم نیوزلند پیدا می‌کند.


مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در این کشور
سرمایه‌گذاری در این کشور و مهاجرت به نیوزلند از این روش مزایا و معایب مختلفی دارد. مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در نیوزلند اقتصاد قوی و پویای این کشور است که احتمال ضررو زیان سرمایه‌گذار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. رفاه اجتماعی بالا و شانس دریافت اقامت دائم راحت‌تر دیگر مزایای این روش مهاجرتی هستند اما مانند تمام روش‌ها، این شیوه مهاجرت هم معایبی دارد. به عنوان مثال عدم اطلاعات کافی و سرمایه‌گذاری نادرست می‌تواند باعث ضرر سرمایه‌گذار شود. همچنین مهاجرت به این روش مبلغ بسیار بالایی نیاز دارد که گاهی‌اوقات از برنامه‌ریزی‌های اولیه بیشتر می‌شود.


بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در نیوزلند
با این حال اگر متقاضی مهاجرت به نیوزلند از روش سرمایه‌گذاری هستید بد نیست بدانید که بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری از نظر امنیت شغلی، عدم ضررو و زیان مالی و افزایش شانس دریافت اقامت دائم در این کشور روش‌های ثبت شرکت و کارآفرینی هستند.
دیگر روش‌ها مانند خرید ملک یا خرید اوراق قرضه سرمایه شما را حفظ می‌کنند اما شانسی برای دریافت اقامت به وسیله آن‌ها وجود ندارد.


مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج
ازدواج یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به نیوزلند است که به دلیل شرایط نسبتا ساده‌تر جز اولین انتخاب‌های متقاضیان مهاجرت به این کشور، به خصوص به صورت دائمی است. هرچند پروسه اخذ اقامت از طریق ازدواج ساده‌تر است اما اگر متقاضی شرایط آن را نداشته باشد، احتمال شکست در آن بیشتر از سایر روش‌ها است.


شرایط و قوانین دریافت ویزا از طریق ازدواج
از مهم‌ترین شرایط ازدواج در نیوزلند، سن افراد است که باید بالاتر از 18 سال باشد. عدم سو پیشینه و سلامت جسمی از دیگر شرایط ازدواج و مهاجرت به این روش است. ازدواجی که برای اخذ ویزا انجام می‌شود باید واقعی باشد، ازدواج‌های صوری در صورت اثبات جرم هستند و هر دو طرف مطابق قوانین مجازات می‌شوند.
مجرد بودن و مدارک کامل طلاق یا فوت همسر سابق، نداشتن رابطه فامیلی نزدیک و زندگی کردن با هم به مدت مشخص از دیگر قوانین دریافت ویزا از طریق ازدواج است.


اثبات ازدواج
برای اینکه ثابت شود، ازدواج افراد واقعی است و صرفا برای دریافت ویزا انجام نشده دولت این موضوع را از روش‌های مختلف بررسی می‌کند.
•مدت آشنایی و فاصله زمانی آشنایی تا ازدواج.
•حمایت مالی و گردش مالی از حساب‌های یکدیگر
•بررسی میزان صمیمیت و جدیت نسبت به رابطه
•مالکیت اموال و میزان اشتراک‌گذاری آن‌ها
•داشتن فرزند مشترک
•دید اطرافیان نسبت به زوج
•عکس‌های مشترک
•گفتگوهای زوج در شبکه‌های اجتماعی و...


اخذ اقامت بعد از ازدواج
برای اخذ اقامت بعد از ازدواج اولین شرط زندگی مشترک به مدت یک سال است. ازدواج باید رسمی بوده و در سفارت نیوزلند ثبت شود و در صورت وجود تمام شرایط لازم و بررسی موارد گفته شده و تایید آن‌ها توسط دولت، می‌توان بعد از 3 تا 5 سال برای اقامت دائم نیوزلند اقدام کرد. اگر ازدواج تا 6 سال دوام بیاورد، فرد می‌تواند برای دریافت پاسپورت و شهروندی نیوزلند هم اقدام کند.


مهاجرت از طریق تولد فرزند
یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی که در بعضی از کشورها قابل استفاده بوده و برای مهاجرت به نیوزلند کاربردی ندارد تولد فرزند است. کشورهای مختلف برای تولد فرزند دو قانون خاک یا خون را دارند. مطابق قانون خاک نوزادی که در کشورهای با این اصل به دنیا می‌آید به محض تولد شهروندی این کشور را دریافت می‌کند، اما در قانون خون شهروندی فقط در صورتی به نوزاد تعلق می‌گیرد که پدر یا مادر او شهروند یا تبعه این کشور باشند. قانون نیوزلند مطابق اصل خون است بنابراین والدین نمی‌توانند با تولد فرزندان خود تابعیت این کشور را دریافت کنند.
مهاجرت به نیوزلند برای افراد موفق در زمینه‌های هنری یا ورزشی
روش دیگر مهاجرت به نیوزلند، روشی است که افراد موفق یا خاص در زمینه‌های هنری یا ورزشی می‌توانند از آن استفاده کنند. در این روش به افرادی که دارای تبحر یا افتخار ورزشی یا هنری هستند ویزایی برای اقامت در نیوزلند و ادامه هنر یا ورزش خود داده می‌شود.
این روش برای تمام افراد قابل استفاده نیست و صرف فعالیت در یک رشته هنری نمی‌توان از آن استفاده کرد. متقاضی استفاده از این روش باید در رشته خود متخصص باشد.


بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی
بعد از اینکه کشور مورد نظر برای مهاجرت انتخاب شد باید یکی از شهرهای آن کشور را برای زندگی انتخاب کرد. طبیعتا زندگی در هر شهر با شهر دیگر متفاوت است و افراد باتوجه به شرایط خود باید بهترین محل برای زندگی را انتخاب کنند. اگر محل سکونت باتوجه به شرایط فرد به درستی انتخاب شود، شخص شانس یک زندگی ایده‌ال و مهاجرتی مطمئن و راحت را خواهد داشت.


معیارهای انتخاب بهترین شهر برای زندگی
در مهاجرت به نیوزلند و انتخاب محل زندگی از میان شهرهای مختلف این کشور در نظر گرفتن بعضی معیارها کمک‌کننده هستند. از جمله این معیارها می‌توان به هزینه‌های زندگی اشاره کرد، البته هزینه‌های زندگی در بیشتر شهرهای نیوزلند ثابت است و با حقوق و درآمد شهروندان مطابقت دارد اما برای مهاجرین این موضوع متفاوت است و زندگی در شهرهای بزرگ کمی پرهزینه‌تر است. امنیت شهر و میزان ارتباط مردم با مهاجرین، رفاه، پیشرفت شهری، سیستم آموزشی و.... از دیگر معیارهایی است که برای انتخاب شهر محل سکونت باید در نظر گرفت.


بهترین شهرهای نیوزلند
باتوجه به معیارهای گفته شده برای متقاضیان مهاجرت به نیوزلند از کشور ایران، بهترین و ارزان‌ترین شهرهای نیوزلند به ترتیب موارد زیر هستند:
•بهترین شهرها: اوکلند، ولینگتون، دنیدن، همیلتون، نیپیر، پالمرستون و...
•ارزان‌ترین شهرها: روتوروا، وانگاری، تائورانگا، همیلتون و....
هزینه‌های مهاجرت و زندگی در این کشور
آخرین بخش این مطلب به یکی از مسائل مهم در زمینه مهاجرت یا هزینه مهاجرت اختصاص داده شده است. باتوجه به اینکه در تمامی روش‌ها برخورداری از هزینه یک سال زندگی و تمکن مالی از شرایط دریافت ویزا است، باید به این مسئله توجه زیادی کرد.
البته هزینه‌های مهاجرت با هزینه زندگی متفاوت است. هزینه مهاجرت شامل هزینه‌های روش انتخابی است، مثلا در مهاجرت تحصیلی هزینه پذیرش تحصیلی و بررسی مدارک توسط دانشگاه، ویزای تحصیلی، آماده‌سازی مدارک و شهریه دانشگاه جز هزینه‌های مهاجرت است اما در روش کاری این هزینه‌ها وجود ندارد و به جای آن‌ها هزینه ثبت‌نام در موسسه کاریابی، هزینه شرکت در سیستم امتیازبندی و... وجود دارد.


ارزان‌ترین روش مهاجرت به نیوزلند
باتوجه به موارد گفته شده، از نظر هزینه مهاجرت ارزان‌ترین روش مهاجرت کاری و بعد از آن مهاجرت تحصیلی است. البته مهاجرت از طریق ازدواج هم در صورتی که متقاضی شرایط آن را داشته باشد روشی کم‌هزینه خواهد بود.


هزینه‌های زندگی در کشور نیوزلند
اما هزینه‌های زندگی در این کشور بسته به شهر انتخابی متفاوت است و شامل هزینه‌ اجاره خانه، هزینه خورد و خوراک در مدت اقامت، هزینه درمان، هزینه حمل و نقل، هزینه قبوض و اینترنت، هزینه پوشاک و... می‌شود. در بعضی روش‌ها مانند مهاجرت تحصیلی اگر فرد شرایط اقامت در خوابگاه را داشته باشد، هزینه‌ای مانند هزینه اجاره خانه کاهش پیدا می‌کند یا در بعضی شرکت‌ها یک وعده غذایی به کارمندان داده می‌شود که این مسئله هزینه خورد و خوراک را تا حدی کاهش می‌دهد.


نیوزلند کشوری آرام برای ساخت آینده‌ای روشن
به طور کلی، نیوزلند یکی از آرام و امن‌ترین کشورها برای زندگی است که تقریبا هیچکدام از افرادی که این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند، از انتخاب خود پشیمان نبوده‌اند. این کشور با داشتن اقتصادی رو به رشد و قوی، نظام آموزشی سطح بالا و معتبر و مردمی دلسوز و مهربان فرصت یک زندگی مطمئن و ساخت آینده‌ای روشن را به متقاضیان می‌دهد.

روش های مهاجرت به نیوزیلند

مهاجرت به نیوزیلند با ایران فرانس   [ 1402/5/20 ]
روش های مهاجرت به نیوزیلند


همکاران مرکز ایران فرانس در استان های کشور