Close

ورود به سیستم


برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان به ما بپیوندید - اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کاری - مرکز همکاری های بین المللی ایران فرانس - اخذ تمکن مالی برای همه متقاضیان
  • مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان | بدون مدرک زبان به انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر مهاجرت کن مهاجرت از طریق تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان یکی از بهترین ...

    ادامه مطلب

  •  ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    قابل توجه علاقه مندان به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف در کشور فرانسه به گزارش روابط عمومی مرکز ایران فرانس از دفتر منطقه ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟ عواملی ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان تحصیل ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023 مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | با سرمایه‌گذاری به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ روشی کم‌دردسر و محبوب بسیاری ...

    ادامه مطلب

نکاتی چند در مورد پناهندگی و شرایط آن 1402/5/2
آنچه در مورد اخذ اقامت از طریق پناهندگی باید بدانید .

اخذ پناهندگی از کشورهای مختلف جهان درکنار سایر روش های مرسوم مهاجرت امری معمول و رایج می باشد و نیازمند بررسی جدی است . اگر چه بسیاری ازافراد ممکن است به دنبال آن باشند ولی بهتر است با آشنایی کامل از شرایط و تبعات مثبت و منفی آن قدم بردارند و قبل از اقدام مشاوره های لازم را اخذ نمایند . مرکز ایران فرانس صرفا با اهداف اطلاع رسانی و ارائه آگاهی های لازم این محتوا را منتشر می کند و به هیچ عنوان به معنی ترغیب و تشویق افراد به مهاجرت از طریق اخذ پناهندگی نمی باشد .

اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم، اخذ اقامت از طریق پناهندگی بدین معنی است که شما در کشور خود شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مناسبی ندارید و ادامه زندگی برای شما و خانواده و فرزاندان شما با مخاطرات جدی روبرو شده است. بنابراین مجبور به درخواست پناهندگی از کشوری را شده اید که احساس می کنید می توانید آینده خود و خانواده خود را در وضعیت بهتری دنبال کنید.

براساس قوانین صریح دفتر امور پناهندگان سازمان ملل https://www.unhcr.org/ شما می توانید از هر کشوری با ارائه دلائل و شواهد مستدل درخواست پناهندگی کنید و case (یا همان پرونده پناهندگی) را مطرح کنید. بنابراین در انتخاب کشور محدودیت ای ندارید، سن شما، تعداد اعضا خانواده شما و ... هیچ مانعی برای اقدام برای پناهندگی نمی باشند.

شما می توانید به صورت قانونی و یا غیر قانونی وارد کشور مقصد شده و بلافاصله درخواست پناهندگی خود را در کمیساریای عالی پناهندگی آن کشور ثبت کنید. طبق آخرین قانون امور پناهندگان اتحادیه اروپا شما حتی می توانید با ورود به یکی از کشورهای حوزه شنگن درخواست بررسی پرونده خود را از کشور ثالث دیگری بکنید. برای مثال وارد خاک لهستان شوید و درخواست پناهندگی خود را در فرانسه دنبال کنید.


بعد از ثبت درخواست پناهندگی چه اتفاقی برای شما و خانواده شما می افتد؟

دقت کنید هیچ پناهنده ای در هیچ کشوری به اجبار به کمپ پناهندگان فرستاده نمی شود. مگر اینکه تمکن مالی شما صفر باشد. بسیاری از پناهندگان تمکن مالی مناسبی دارند و بعد از ثبت درخواست منزل مسکونی اجاره می کنند تا زمان بررسی پرونده آنها فرابرسد. مدت زمان بررسی پرونده گاهی تا دو سال زمان میبرد.

در این مدت شما و خانواده شما اجازه کار کامل دارید و ماهیانه حقوقی بین 400 تا 600 یورو دریافت می کنید. همچنین شما و فرزندان شما اجازه تحصیل رایگان را دارید. تمامی اعضا خانواده بیمه درمانی کاملا رایگان دارند و حتی حمل و نقل شما در کشور با دریافت کارت پناهندگی به صورت رایگان خواهد بود. علاوه بر این دولت کشور مقصد (برای مثال در فرانسه) ماهیانه 40% الی 60% اجاره منزل شما را پرداخت و به حساب شخصی شما هر ماه واریز خواهد کرد.

زمان بررسی پرونده پناهندگی چه کاری باید انجام دهید؟

قبل از پاسخ به این سوال باید گفت که محتوای پرونده درخواست پناهندگی بسیار بسیار مهم و حیاتی می باشد.

شما باید در ثبت درخواست کتبی خود بسیار حساب شده و دقیق و صحیح عمل کنید و حتما از مشاوره وکلای حقوقی متخصص در امور پناهندگی کمک بخواهید.

دلیل این موضوع این می باشد که شما فرصت آزمون و خطا و درخواست مجدد و جدید یا تغییر محتوای پرونده خود را ندارید. لایحه ثبت شده باید همراه با مستندات کافی و کاملا دقیق و واقعی طراحی شده باشد. وکلای امور پناهندگی به صورت کامل شما را در این مرحله کمک می کنند و مدارک شما را با توجه به شرایط شما آماده و تهیه می کنند و قبل از بررسی پرونده شما را آماده می کنند.

وکیل شما باید تمامی مدارک و شواهد لازم را دقیق و حساب شده تهیه کرده و به همراه شما و مترجم از درخواست پناهندگی شما دفاع کند. درصورت قبول درخواست شما، شما و خانواده و فرزندان بلافاصله اقامت دائم آن کشور را دریافت و شهروند محسوب می شوید و در صورت رد درخواست به شما فرصت داده می شود تا در مرحله تجدید نظر شواهد و مدارک بیشتری را تهیه و ارائه کنید. اما مدارک و شواهد جدید نباید نقض کننده درخواست اولیه شما باشد. به این دلیل است که گفته می شود در ثبت اولیه درخواست باید دقیق و حساب شده عمل کنید.

خلاصه نکات مهم پناهندگی، شرایط و قوانین

- هیچ محدودیت سنی، جنیستی، شغلی برای درخواست پناهندگی وجود ندارد.

- درخواست پناهندگی نیاز به مدرک زبان، مدرک تحصیلی خاص، شغل خاص، تمکن مالی و ... ندارد.

- پناهندگی یک نوع اخذ اقامت قانونی و تعریف شده و متداول است و برخلاف تصور عامه و تبلیغات وجهه بد و منفی در کشور مقصد و دید مردم آن کشور ندارد.

- شما و خانواده شما از حقوق، حق کار کامل، حق تحصیل رایگان، بیمه درمانی کاملا رایگان و تکمیلی، حمل و نقل رایگان و کمک هزینه مسکن برخوردار خواهید شد.

- دولت کشور مقصد شما را در یافتن کار کمک خواهد کرد و دفاتر نمایندگی متعددی در هر شهر به این کار اختصاص دارند.

- محتوای پرونده پناهندگی شما بسیار مهم و حیاتی می باشد.

- در نگارش درخواست خود باید و حتما از تجربه و تخصص وکلای داخی و خارجی استفاده کرده تا فرصت شما برای اخذ اقامت از بین نرود.

- وکلای حقوقی و کیفری تمام مدارک لازم را برای شما در داخل و خارج از کشور تهیه میکنند و تا آخرین مرحله موظف به همراهی شما هستند.

مرکز ایران فرانس آماده ارائه هرگونه مشاوره به متقاضیان محترم می باشد .


همکاران مرکز ایران فرانس در استان های کشور