Close

ورود به سیستم


برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان به ما بپیوندید - اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کاری - مرکز همکاری های بین المللی ایران فرانس - اخذ تمکن مالی برای همه متقاضیان
  • مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان با ایران فرانس
    مهاجرت بدون مدرک زبان | بدون مدرک زبان به انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر مهاجرت کن مهاجرت از طریق تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان یکی از بهترین ...

    ادامه مطلب

  •  ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    ایران فرانس موفق به اخذ نمایندگی از ده ها دانشگاه برتر فرانسه شد .
    قابل توجه علاقه مندان به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف در کشور فرانسه به گزارش روابط عمومی مرکز ایران فرانس از دفتر منطقه ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق کار | آشنایی با محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت شغلی برای ایرانیان چرا بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت از طریق کار می‌کنند؟ عواملی ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق تحصیل| با تحصیل در کشورهای خارجی پیشرفته، زندگی خود را متحول کنید مهاجرت از طریق تحصیل؛ بهترین روش مهاجرتی برای جوانان تحصیل ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023 مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده ...

    ادامه مطلب

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ایران فرانس
    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | با سرمایه‌گذاری به کشور موردعلاقه خود مهاجرت کنید مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ روشی کم‌دردسر و محبوب بسیاری ...

    ادامه مطلب

انواع بورس های تحصیلی در فرانسه در سال 2023 1402/2/6
فرانسه و بورس های تحصیلی

وجود بورسیه های تحصیلی مختلف در فرانسه سبب شده است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در کشور فرانسه ، به این کشور مهاجرت کنند .در ادامه به شرح انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه می پردازیم. دانشگاههای فرانسه جزئ کشورهایی است که از نظر اقتصادی برای ادامه تحصیل شرایط مالی مناسبی دارد. اگر چه شهریه های سالانه دانشگاه های دولتی فرانسه در حدود 2770 یورو می باشد اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه ممکن است به 15 هزار یورو نیز برسد. وجود بورسیه های تحصیلی مختلف در فرانسه سبب شده است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در کشور فرانسه ، به این کشور مهاجرت کنند .در ادامه به شرح انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه اشاره می کنیم :

بورسیه تحصیلی ایفل Eiffel در کشور فرانسه
این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه که به «ایفل بورسیه» معروف می باشد از طرف وزارت امور خارجه کشور فرانسه ارائه می شود و برای دانشجویان بین المللی می باشد که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در کشور فرانسه را دارند دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارند با مبلغی بالغ بر 1100 یورو برای کمک هزینه تحصیلی ساپورت می شوند و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کشور فرانسه را دارند با مبلغی بالغ بر 1400 یورو از طرف وزارت امور خارجه این کشور کمک هزینه های تحصیلی خود را دریافت کرده و به تحصیل ادامه خواهند داد.
علاوه بر این کمک هزینه های جانبی در فرانسه نیز از طرف این وزارت برای محصلانی که قصد بازگشت به کشور خود را دارند و یا قصد سفرهای تفریحی، فعالیت های فرهنگی، بیمه درمانی را داشته باشند، کمک خواهد شد.


بورسیه ایل دو Ile-de-France فرانسه
یک بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه نیز از طرف دولت فرانسه برای متقضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه را دارند داده می شود و می بایست که سن این افراد بالای 30 سال باشد تا مبلغی بالغ بر 10 هزار یورو برای کمک هزینه 10 ماه خود دریافت کنند تا بتوانند در دانشگاه های شهر پاریس تحصیل کنند.


بورسیه های تحصیلی دانشگاه های کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی
بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه آمپس (ای ان اسENS لیون)
این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه که به بورسیه ان ایس لیون در فرانسه معروف است بورسیه ای را برای دانشجویان بین المللی که معدل و سطح بالایی را دارا هستند برای تحصیل در رشته های علوم، هنر، علوم انسانی و اجتماعی تدارک دیده است که مبلغی بالغ بر 1000 یورو برای تحصیل دانشجو به مدت 10 ماه می باشد.


بورسیه تحصیلی فرانسه در دانشگاه لیون
کشور فرانسه بورسیه تحصیلی دانشگاه لیون فرانسه را برای محصلانی که دارای سطح بالای سابقه آکادمیک هستند و می خواهند در یکی از رشته های ارائه شده توسط دانشگاه لیون تحصیل کنند ارائه می دهد که مبلغ این بورسیه تحصیلی 800 یورو برای هر ماه به مدت 10 ماه می باشد.


بورسیه تحصیلی فرانسه در موسسه گرنوبل
این بورسیه برای محصلین می باشد که برنامه خاصی برای ارائه به دانشگاه دارند داده می شود و برای هر ترم مبلغ 5000 یورو به این محصلان داده می شود.


بورسیه تحصیلی فرانسه در امیلی(EMILI) در دانشگاه علوم پو(PAU)
این بورسیه یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در کشور فرانسه می باشد که به محصلانی تعلق میگیرد که دارای رتبه و معدل بسیار عالی میباشند و برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا می باشد که این بورسیه برای دانشجویان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود که در مقطع کارشناسی مبلغی بالغ بر 3000 تا 12/300 یورو می باشد و مبلغی بالغ بر 5000 تا 16000 یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به متقاضیان داده می شود.
لازم به ذکر می باشد که همانطور که گفته شد این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تعلق میگیرد و نیاز است که نمرات متقاضی در بهترین سطح ممکن خود باشد.


بورسیه در فرانسه (Insead)
این بورسیه که از دیگر بورسیه های تحصیلی در کشور فرانسه می باشد تحت معیار های مختلفی ارائه می شود:
بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پس زمینه حرفه ای، توانایی رهبری، حوزه مطالعات قبلی و غیره که مبلغی بالغ بر 5000 تا 25000 یورو در سال به کسانی که شامل حالشان بشود تعلق می گیرد.


بورسیه تحصیلی فرانسه در رشته های ام بی ای (ای اچ سیEHS)
این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه نیز همانند بورسیه اینسید تحت معیار های مختلفی ارائه می شود: بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پس زمینه حرفه ای، توانایی رهبری، حوزه مطالعات قبلی و غیره که مبلغی بالغ بر 5000 تا 25000 یورو در سال به کسانی که شامل حالشان بشود تعلق می گیرد که در رشته های ام بی ای ارائه می شود.


بورسیه‌ تحصیلی اکول نرمال سوپریور (École Normale Supérieure) :

هر سال دانشگاه اکول نرمال سوپریور یک گزینش بین ‌المللی را انجام می‌دهد که از طریق آن 30 دانشجوی خوش آتیه و مستعد خارجی را در علوم پایه یا علوم انسانی برای یک دوره 2 تا 3 سال جذب می‌کند. این دانشجویان به مدت 2 تا 3 سال، هر ماه در حدود 1000 یورو دریافت می‌ کنند.


همکاران مرکز ایران فرانس در استان های کشور